بازدید 1924
روز هفتم رقابت های یورو 2024؛

بازیکنان تنبل ایتالیا سر کلاس زرنگ ها/ یوویچ فرشته نجات تیمی که یوفا را تهدید کرده بود!

در روز هفتم رقابت‌های فوتبال یورو 2024، دو دیدار به تساوی انجامید اما  اسپانیا موفق شد با پیروزی مقابل ایتالیا صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کند.
کد خبر: ۱۲۴۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸ 21 June 2024

بازیکنان تنبل ایتالیا سر کلاس زرنگ ها/ یوویچ فرشته نجات تیمی که یوفا را تهدید کرده بود!

به گزارش تابناک ورزشی، هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا دیروز با برگزاری سه بازی ادامه یافت که در نخستین دیدار اسلوونی و صربستان در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ به مصاف هم رفتند.

ساعاتی پیش از آغاز این دیدار، فدراسیون فوتبال صربستان اعلام کرد که اگر یوفا مجازات سختی را برای کرواسی و آلبانی اعمال نکند، از یورو ۲۰۲۴ کناره‌گیری خواهد کرد. ماجرا به شعارهای توهین‌آمیزی که در جریان دیدار کرواسی- آلبانی سر داده شد، مربوط می شود. جایی که هواداران هر دو تیم با شعار‌هایی مانند «صرب‌ها را بکش» صربستان را به نوعی محکوم به نسل‌کشی ‌کردند!

در این شرایط صربستان تا آخرین دقایق بازی با یک گل از حریف خود عقب بود و چیزی نمانده بود که آنها بدون عملی شدن تهدید فدراسیون فوتبال شان، مجبور به بازگشت به خانه شوند اما گل لحظات پایانی، امیدهای این تیم را برای صعود از مرحله گروهی زنده نگه داشت. در این دیدار کارنیچنیک (69) برای اسلوونی و لوکا یوویچ (5+90) برای صربستان گلزنی کردند. در واقع لوکا یوویچ که در دقیقه 64 به جای دوشان ولاهوویچ به بازی آمده بود، فرشته نجات صرب ها شد. گفتنی است ژان کارنیچنیک مدافع 29 ساله اسلوونی عنوان بهترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد.

بازیکنان تنبل ایتالیا سر کلاس زرنگ ها/ یوویچ فرشته نجات تیمی که یوفا را تهدید کرده بود!

اعتراف تلخ سرمربی انگلیس

در دومین دیدار این روز، تیم‌های انگلیس و دانمارک در ورزشگاه فرانکفورت آره‌نا به مصاف هم رفتند و با تساوی 1-1 به کار خود پایان دادند. هری کین (18) برای انگلیس و مورتن هیولمند (34) برای دانمارک گل زدند. بدین ترتیب رکورد فوق‌العاده انگلیس متوقف شد. گلی که هیولمند به انگلیس زد، اولین گل خورده این تیم در مرحله گروهی یورو پس از ۵۳۲ دقیقه بود. آخرین‌بار گرت بیل در یورو ۲۰۱۶ دروازه جو هارت را باز کرده بود. در این فاصله، انگلیسی‌ها ۵ بازی پیاپی مرحله گروهی را کلین‌شیت کردند و رکورد مسابقات را شکستند، اما این روند توسط هافبک وایکینگ‌ها متوقف شد. در پایان این بازی «پیر امیل هویبرگ» به‌عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. هافبک تیم دانمارک 90 دقیقه در زمین حضور داشت و 10.5 کیلومتر نیز دوید. هویبرگ همچنین 92 درصد پاس صحیح داشت.

با توجه به ستاره‌های زیادی که در ترکیب انگلیس حضور دارند، انتظار می‌رفت این تیم عملکرد بهتری ارائه کند، اما تیم تحت هدایت گرت ساوت‌گیت نمایش ضعیفی داشت. موضوعی که سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس به آن اعتراف کرد. گرت ساوت‌گیت گفت: «آنطور که انتظارش را داشتیم، خوب نبودیم. به اندازه کافی از توپ استفاده نمی‌کنیم و باید سطح بازی‌مان را ارتقا بدهیم. اگر می‌خواهیم در مسابقات بیشتر به جلو برویم، باید بهتر باشیم. در غیر اینصورت می‌دانیم که مردم از عملکردمان ناامید خواهند شد.»

البته ستاره خط حمله انگلیس به آینده تیمش امیدوار است. هری کین گفت:«ما می‌توانیم به سطحی که انتظارش می‌رود، برسیم. فکر می‌کنم زمانی که یک تیم در بهترین حالت خود بازی نمی‌کند اما چنین نتایجی می‌گیرد، یک نشانه خوب محسوب می‌شود.» گفتنی است هری کین با گلزنی مقابل دانمارک به سومین بازیکن تاریخ انگلیس پس از اوون و رونی تبدیل شد که در ۴ رقابت ملی پیاپی دروازه حریفان را باز می‌کند (جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲، یورو ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴). کین در این ۴ رقابت مجموعا ۱۳ گل زده که بیشتر از هر بازیکن دیگری است. ستاره بایرن مونیخ با ثبت ۲ گل دیگر به رکورد ۷ گل آلن شیرر در مسابقات یورو می‌رسد.

بازیکنان تنبل ایتالیا سر کلاس زرنگ ها/ یوویچ فرشته نجات تیمی که یوفا را تهدید کرده بود!

کالافیوری، زننده اولین گل به خودی ایتالیا در تاریخ یورو

در آخرین دیدار از روز هفتم یورو 2024، شاهد برگزاری یکی از حساس ترین و جذاب دیدارهای جام بودیم. جایی که تیم‌های اسپانیا و ایتالیا در ورزشگاه «آوف شالکه» شهر گلزن‌کرشن به مصاف هم رفتند. در این دیدار اسپانیا با یک گل، مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد و با کسب دومین برد پیاپی، صعودش را از گروه موسوم به مرگ، مسجل کرد. تنها گل این بازی توسط ریکاردو کالافیوری مدافع جوان ایتالیا در دقیقه 55 به ثمر رسید تا او به اولین بازیکن تاریخ تیم ملی ایتالیا تبدیل شود که در یورو گل به خودی می زند! تیم تحت هدایت لوچانو اسپالتی با این شکست سه امتیازی باقی ماند و شرایطش برای صعود با توجه به رویارویی با کرواسی در دیدار آخر سخت شد. سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا گفت:«امشب تنبل بودیم و این دلیل اصلی باخت ما بود. اسپانیا مثل یک تیم واقعی بود و ما نتوانستیم مثل آنها باشیم. آنها مستحق برد بودند.» در سمت مقابل، لوئیس دلافوئنته سرمربی تیم ملی اسپانیا از شاگردانش تمجید کرد:«من هرگز از تعریف فوتبال اسپانیا خسته نمی‌شوم و فکر می‌کنم ما بهترین تیم جهان هستیم. من می‌خواهم بر کیفیت این نسل از بازیکنان تأکید کنم. بازیکنان اسپانیا در جهان بهترین هستند.»

در پایان این بازی نیکو ویلیامز به‌عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. وینگر چپ تیم اسپانیا طی 78 دقیقه حضورش در زمین، عملکرد بسیار خوبی داشت و پایه‌گذار تنها گل اسپانیایی‌ها نیز شد. او همچنین یک بار با شوت زیبایی که زد، تیرک افقی دروازه ایتالیا را به لرزه درآورد. ۹۳ درصد دقت پاس،۴ خلق موقعیت، ۴ دریبل موفق و ۶ دوئل موفق، آماری بود که از نیکو ویلیامز ثبت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری