تابناک گزارش می دهد

واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه چه خواهد بود؟

متعاقب شهادت اسماعیل هنیه در خاک ایران، رهبر انقلاب پاسخ ایران به اقدام رژیم صهیونیستی را «مجازات سخت» نامیدند.
کد خبر: ۱۲۵۱۰۴۸
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲ 31 July 2024
|
28815 بازدید

بین الملل تابناک: در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ملت عزیز ایران!

رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

شهید هنیه سال‌ها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ای شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.

اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»

سه نکته مهم پیام رهبر انقلاب

بازخوانی پیام رهبر انقلاب در خصوص این ترور نشان می دهد که واکنش ایران به این اقدام رژیم صهیونیستی متناسب با این پیام خواهد بود. ایشان در پیام خود اول آنکه رژیم صهیونیستی را مسئول این ترور دانشته اند و دوم آنکه به تجاوز به خاک ایران اشاره کرده اند و سوم اینکه پاسخ ایران را با عبارت «مجازات سخت» عنوان کردند.

این سه موضوع نشان دهنده این است که واکنش ایران به رژیم صهیونیستی خارج از منطق «منطقه خاکستری» خواهد بود. به این معنا که ایران باز تاکید کرده که حمله در حریم ایران صورت گرفته که از مصادیق «تجاوز» بر اساس منشور سازمان ملل شناخته می شود و حق دفاع مشروع بر اساس ماده 51 برای پاسخ متصور است.

بر اساس این ماده منشور: «در صورتی که یک عضو ملل متحد مورد تجاوز مسلحانه واقع شود هیچ‌یک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا اجتماعی تا موقعیکه شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بعمل آورد لطمه وارد نخواهد آورد.»

محتوای پیام آیت الله خامنه ای شباهت زیادی به پیام ایشان در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق دارد.

در واکنش به آن اقدام، آیت الله علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر تصریح کرده بودند: «وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند. «در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.»

ایشان همچنین در پیامی به مناسب شهادت محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه قدس و معاونش به همراه 5 عضو دیگر این نیرو تصریح کرده بودند: «رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد.»

در این پیام نیز رهبر انقلاب بر تجاوز به خاک ایران تأکید کرده بودند که متعاقبا ایران با حملات پهپادی و موشکی رژیم صهیونیستی را مورد هدف مستقیم قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...