مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با تابناک؛

حمله حزب الله به اسرائیل با موشکهای دقیق صورت گرفت/ حماس برای آتش بس انعطاف نشان داده است/ اجازه دهید صحبت نصرالله در «میدان» معنا شود!

«طاهر النونو» معتقد است همبستگی با فلسطین و غزه از قالب سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها به مشارکت در بمباران دشمن، فداکاری و تقدیم شهدا انتقال یافته است.
کد خبر: ۱۲۵۶۱۷۲
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸ 27 August 2024
|
10082 بازدید

بین الملل تابناک: سحرگاه روز یکشنبه، حزب الله لبنان از واکنش اولیه ترور شهید فؤاد شکر با حمله هوایی و راهپیمایی های متعدد به سمت عمق صهیونیست ها خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه اولیه خود اعلام کرد: اربعین امام حسین بن علی علیه السلام سرور و سالار شهیدان، امام آزادگان و مظهر فداکاری، نوع دوستی و سربلندی. و در سحرگاه این روز و در چارچوب پاسخ اولیه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی به بیروت که منجر به شهادت رهبر معظم جهادی جناب آقای فؤاد شکر رحمت الله علیه و تعدادی از مردم شریف ما، زنان و کودکان شد؛ مجاهدین مقاومت اسلامی با تعداد زیادی راهپیمایی به سمت عمق صهیونیسم و ​​به سمت یک هدف خاص نظامی اسرائیل، حمله هوایی را آغاز کردند. همزمان با مجاهدین مقاومت اسلامی تعدادی از سایت ها و پادگان های دشمن و سکوهای گنبد آهنین در شمال فلسطین اشغالی را با تعداد زیادی موشک هدف قرار دادند.

در همین راستا خبرنگار تابناک با «طاهر النونو» مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس گفتگویی انجام داده است که شرح آن از نظر می گذرد؛

*ارزیابی شما از حمله موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها در پاسخ به ترور فرمانده «فؤاد شکر» چیست؟

ما از نقش حزب‌الله از آغاز جنگ در حمایت از نبرد غزه از طریق جبهه شمالی و همچنین همه نیروهای شرکت‌کننده در مقاومت در جنوب لبنان قدردانی می‌کنیم. این نشان می‌دهد که همبستگی با فلسطین و غزه از قالب سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها به مشارکت در بمباران دشمن، فداکاری و تقدیم شهدا انتقال یافته است.

حمله مستقیم حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های نظامی دشمن با استفاده از موشک‌های دقیق و پهپادها، تغییر واقعیت استراتژیک رژیم صهیونیستی از زمان طوفان الاقصی را تأیید می‌کند. دیگر امنیتی برای دشمن در برابر مجازات وجود ندارد و هیچ محدودیتی برای امکان ضربه زدن به آن در هر مکان و از هر جبهه‌ای در فلسطین یا لبنان وجود ندارد.

* تأثیر سخنرانی سید حسن نصرالله در خنثی سازی شایعات صهیونیست‌ها در خصوص بی‌فایده بودن حمله موشکی حزب‌الله چیست؟

 ماهیت اشغالگران همواره پنهان کردن خسارات خود و انجام جنگ روانی برای گمراه کردن افکار عمومی و تلاش برای بی‌اثر نشان دادن (جبهه) مقاومت است. این یک سیاست حساب‌شده و سنجیده از سوی دشمن است که در همه جنگ‌های خود آن را به اجرا درمی‌آورد اما ما از میزان تأثیر واقعی این حملات آگاه هستیم و می‌دانیم که اشغالگران نمی‌توانند مردم خود را از خساراتشان و یا از تأثیر مقاومت در شمال یا جنوب مطلع کنند. آنچه سید حسن نصرالله انجام داد، پیامی در جهت مخالف اهداف اشغالگران و تثبیت حقایقی بود که دشمن سعی در پنهان کردن آنها دارد.

هر حمله‌ای به رژیم صهیونیستی دارای اهمیت و فواید بسیاری است؛ به ویژه تثبیت این نکته در میان امت که دشمن اصلی ما رژیم اشغالگر صهیونیستی است و تأکید بر وحدت جبهه مقاومت و اینکه مقاومت مؤثر و کارآمد است. این دلایل موجب می‌شود که این رژیم اشغالگر به دروغگویی و تبلیغات منفی (سیاه‌نمایی) روی آورد.

*ارزیابی شما درباره رونمایی از شهر موشکی عماد 4 توسط حزب الله لبنان و پیام آن به غرب چیست؟

این یک پیام روشن است که رژیم صهیونیستی نه تنها قدرت بازدارندگی خود را از دست داده‌است بلکه به تدریج در حال از دست دادن تعادل استراتژیک در قدرت و برتری کیفی است که سال‌ها برای کسب آن در تلاش بود. بی‌شک جبهه مقاومت قادر به دستیابی به قدرت لازم و توانایی آسیب رساندن و حتی شکست این دشمن است. این رونمایی تأکید می‌کند که مقاومت از رویارویی همه‌جانبه نمی‌ترسد و نوع جدیدی از معادلات را در منطقه به نفع جبهه مقاومت متحد ایجاد می‌کند.

* روند مذاکرات دوحه تحقق آتش‌بس و توقف تجاوز صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر شما پیرامون نتایج گفتگوهای قاهره چیست؟

رفتار نتانیاهو و تیم مذاکره‌کننده او نشان‌دهنده تمایل جدی برای دستیابی به توافق نیست بلکه در تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر هرگونه توافقی هستند. در حالی که ما جدیت و انعطاف‌پذیری لازم را برای موفقیت تلاش‌های میانجی‌ها نشان داده‌ایم اما سیاستمداران افراطی اشغالگر از این ترس دارند که هرگونه توافقی که حاصل شود، شکست و دروغ‌های آنها را آشکار و آنها را در برابر شهروندان خود و جهان پاسخگو کند. بنابراین آنها به جنگ نسل‌کشی و هدف قرار دادن غیرنظامیان ادامه می‌دهند، در حالی که هر روز ناتوانی خود را در برابر مقاومتی که روزانه ضربات دردناکی به آنها وارد می‌کند، ثابت می‌کنند. ما به تلاش‌های مقاومتی، سیاسی و دیپلماتیک خود برای وادار کردن دشمن به آتش‌بس و توقف تجاوز به ملت خود ادامه خواهیم داد.

*منظور سید حسن نصرالله از اعلام تفکیک پاسخ‌ اعضای جبهه مقاومت به صهیونیست‌ها چیست؟

اجازه دهید روزها و میدان نبرد به این سوال پاسخ دهند. ما اطمینان داریم که اشغالگران دیر یا زود بهای جنایات خود به جبهه مقاومت را خواهند پرداخت؛ به ویژه جنایت ترور فرمانده شهید اسماعیل هنیه که در تهران مرتکب شدند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...