تابناک بررسی کرد

کوه «بهمن دیزل» موش زایید/ تولید آب رفت؛ سوددهی ریزش کرد + سند

عملکرد ضعیف بهمن دیزل در تولید و فروش محصولاتش و همچنین ریزش ۸۷ درصدی سوددهی، در شرایطی است که هیئت مدیره این شرکت خودرویی چندی قبل با مصوبه مجمع، ۸۵۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرد.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۷۳
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸ 08 October 2024
|
4789 بازدید
|
۹

کوه «بهمن دیزل» موش زایید/ تولید آب رفت؛ سوددهی ریزش کرد

به گزارش خبرنگار تابناک، بررسی صورت‌های مالی شرکت بهمن دیزل در کدال نشان می‌دهد که این شرکت خودرویی در سال جاری عملکرد قابل قبولی نداشته است و در مسیر کاهش تولید و سوددهی حرکت می‌کند.

بهمن دیزل با نماد خدیزل در بازار سهام از زیرمجموعه‌های گروه بهمن است و سرلوحه برنامه‌هایش را با واژه حرکت ترسیم کرده است، اما حرکتی که حالا با کاهش سود و افت تولید، آن هم در سال جهش تولید با مشارکت مردم همراه شده است و مدیرانش در این سال نمره قبولی دریافت نکرده‌اند.

سوددهی ریزش کرد

نگاهی به آخرین وضعیت صورت‌های مالی بهمن دیزل در نیم‌سال نخست ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که این شرکت خودرویی تا پایان خردادماه، ریزش ۸۷ درصدی در کسب سود خالص مواجه شده است و نسبت به بهار سال گذشته، بیش از ۹۸۲ میلیارد افت سوددهی داشته است که رقم قابل توجهی است.

کوه «بهمن دیزل» موش زایید/ تولید آب رفت؛ سوددهی ریزش کرد

عملکرد مدیران بهمن دیزل تا پایان خردادماه سال جاری به‌گونه‌ای بوده است که بیش از یک هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان، بدهی غیرجاری و بیش از ۶ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بدهی جاری رقم زده اند، ارقامی که نسبت به گذشته روند صعودی داشته اند.

کاهش فروش بهاره

بهمن دیزل از ابتدای سال تا شروع تابستان، حدود ۷۵ درصد کاهش فروش داشته است و از اهداف تولید و فروش عقب مانده است. روندی که در سه ماهه تابستان نیز تداوم داشته است، چراکه صورت‌های مالی این شرکت بیان می‌کند، شش ماه فعالیت بهمن دیزل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نه تنها با رشد یا جهش تولید همراه نشده، که بر عکس، با ریزش تولید و فروش روبرو شده است.

تولید آب رفت

به بیان دقیق‌تر، ۱۸۶ روز فعالیت کارخانه بهمن دیزل در نیمه نخست سال، با تولید ۱۹۲۷ محصول همراه بوده است که نسبت به عملکرد نیمه نخست سال قبل، ۲ هزار و ۴۹۶ محصول کمتر تولید شده است.

کوه «بهمن دیزل» موش زایید/ تولید آب رفت؛ سوددهی ریزش کرد

احتمال دپو در زیرمجموعه گروه بهمن؟

افت ۵۶ درصدی تولید بهمن دیزل در شش ماهه نخست سال در شرایطی است که طبیعتا آمار فروش نیز کاهش داشته است. اما نکته قابل تامل در این میان، عدم فروش ۳۴۷ محصول تولید شده و احتمال دپوی آن‌ها در انبار‌های بهمن دیزل را تقویت می کند، چراکه میزان فروش این شرکت در دو فصل ابتدایی سال، یک هزار و ۵۸۰ خودرو بوده است که در مقایسه با تولید یک هزار و ۹۲۷ خودرو در کارخانه بهمن دیزل، ۳۴۷ محصول کمتر است و شائبه دپوی آن‌ها را مطرح می‌کند و نیازمند شفاف سازی از سوی مدیریت این کارخانه است.

پاداش چند صد میلیونی برای هیئت مدیره بهمن دیزل

عملکرد ضعیف بهمن دیزل در تولید و فروش محصولاتش و همچنین ریزش ۸۷ درصدی سوددهی در سه ماهه نخست سال، در شرایطی است که هیئت مدیره این شرکت خودرویی چندی قبل، با مصوبه مجمع عادی سالیانه، ۸۵۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرد. رقمی که در مقایسه با سال قبل، ۲۲۵ میلیون تومان افزایش داشت و از سوی دیگر بابت هر جلسه حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره در جلسات، مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فیش حقوقی آن‌ها افزوده شد.

کوه «بهمن دیزل» موش زایید/ تولید آب رفت؛ سوددهی ریزش کرد

کوه «بهمن دیزل» موش زایید/ تولید آب رفت؛ سوددهی ریزش کرد + سند  
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
اقتصاد مدل بانکی در ایران آفت اقتصاد است چرا؟ . بانک ها بجای اینکه محرک اقتصاد باشند شده اند بزرگترین مصادره کننده اموال. کمر تولید کننده خرد را شکستند و دفن کردند
اقتصاد مدل بورسی با فرهنگ کلاهبرداری ایرانی منافات دارد. مثل «دیگ شریکی جوش نمی آید» متعلق به همین فرهنگ است از خارج وارد نکردیم.
راه حل می خواهید؟ راهنمایی تان کردم. عقل و هوش خدا داده راه حل را بیابید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
اینقدر فساد زیاد شده که فقط تخریب و بازسازی از نو جوابگوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
بهمن خودرو فقط به فکر درست کردن ملت هست.چطور خودرو چینی کم کیفیت رو با قیمت پایین خرید کردن و با قیمت های فضایی به ملت قالب کردن و ضرر هم میکنند.فقط یک علت هست در بین شرکت هم دزدی میکنن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
خب نخر. نمیخایم برو اون کشورایی که اون خودرو های ارزون و خوب رو دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
نخرید تا بپوسد و بگندد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
انحصار و فساد باید برطف شود.
جان برادر دروغ بسه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
قیمت خودرو در چین از فدلیتی تا خودرو تجاری دقیقا نصف ایران است بهمن این قطعات رو در ایران وصل می کنه با برق و گاز و کارگر بدبخت ایرانی که هزینه همه کم است به دو برابر چین می فروشه داره ضرر می کنه با نصف قیمت همون خودرو ها رو وارد کنید ما کارخانه مونتاژ کار نمی خواهیم عرضه تولید موتور یا مهندسی که ندارید یک مشت مونتاژ کار بی کیفیت موتور پیکان سواری آریسان یا موتور پژو سوار ریرابعد انتظار تشکر هم دارند مدیران نالایق یادمان نرفته با هزینه طراحی سمند با موتور پژو می شد کارخانه درجه 1هیوندا ژاپن را با فناوری خرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
من یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت را از ابتدای دهه هشتاد بخوبی می شناسم و می فهمم چه اتفاقی در آنجا دارد می افتد!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
.... اینا شرکت نیستند که.
هیولاهای چرخنده و تخلیه کننده دارایی های مردمند.
فاجعه هایی بنام شرکت تولید کننده اند.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟