بورل : کل خاورمیانه در خطر فروپاشی کامل است

یک سال پس از حملۀ حماس به اسرائیل، جوزپ بورل، نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا گفت که امروز کل خاورمیانه در خطر فروپاشی کامل است و جامعۀ بین المللی ناتوان از مهار چنین خطری به نظر می رسد.
کد خبر: ۱۲۶۴۳۰۳
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲ 07 October 2024
|
1116 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری رادیو فرانسه، نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا سپس گفت که وضعیت خاورمیانه روز به روز بدتر می‌شود و مردمان منطقه بیش از هر زمان در خطرند و در دور بی پایان خشونت و تنفر و انتقام زندانی شده‌اند.

بورل در ادامه گفت که هیچ راه‌حل نظامی هرگز نمی‌تواند آیندۀ مردمان فلسطین و اسرائیل را تضمین کند.

در اظهاراتی مشابه، وزیر امور خارجۀ فرانسه، ژان-نوئل بارو، در جریان سفر رسمی‌اش به اسرائیل در نخستین سالگرد حملۀ حماس به این کشور گفت که "زور به تنهایی برای تضمین امنیت اسرائیل کافی نیست" و برای آزاد کردن گروگان‌های اسرائیلی از دست حماس و بازگرداندن شهروندان اسرائیل به خانه‌هایشان در شمال این کشور و بالاخره پس از یک سال جنگ، اکنون زمان دیپلماسی فرا رسیده است.

وزیر امور خارجۀ فرانسه گفت که خشونت در لبنان این کشور بسیار ضعیف شده را در آشوبی پایدار فروبرده و این آشوب بیش از هر زمان امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند. وزیر امور خارجۀ فرانسه سپس تأکید کرد که حزب الله مسئولیت سنگینی در فرو بردن لبنان در این آشوب، در این جنگی که مردم لبنان نخواسته‌اند، دارد. ژان-نوئل بارو سپس بار دیگر بر تعهد خدشه ناپذیر فرانسه در دفاع از امنیت اسرائیل تأکید کرد.

در این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، امروز گفت که دولت او سرگرم تغییر واقعیت امنیت خاورمیانه است تا هفتم اکتبر دیگری تکرار نشود.    

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟