آمار بهداشت جهانی از شهدا و مجروحان غزه از آغاز جنگ

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که طی یک سال گذشته بیش از ۶ درصد جمعیت فلسطین در حملات اشغالگران قدس به غزه شهید یا مجروح شده اند.
کد خبر: ۱۲۶۴۳۱۴
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲ 07 October 2024
|
457 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «آیادیل ساپاربک‌اف» مسئول وضعیت‌های اضطراری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در سازمان بهداشت جهانی گفت: بیش از ۶ درصد از جمعیت فلسطین در حملات اسرائیل به نوار غزه کشته (شهید) یا مجروح شدند.

این مقام سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: دست کم ۱۰ هزار نفر زیر آوار محبوس شده‌اند.

ساپاربک‌اف طی سخنانی در نشست هفتگی این سازمان در دفتر ژنو که به صورت مجازی در آن شرکت کرد، خاطر نشان کرد که نزدیک به یک سال از حمله اشغالگران قدس به غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۶ درصد جمعیت فلسطین درغزه شهید یا مجروح شده‌اند، گفت: سیستم مراقبت‌های بهداشتی در غزه به‌دلیل حملات مکرر و کمبود مداوم تدارکات، دارو، سوخت و پرسنل ویران شده است. از اکتبر ۲۰۲۳ حداقل ۵۱۶ حمله به خدمات بهداشتی و درمانی در غزه رخ داده است که منجر به کشته شدن ۷۶۵ نفر شده است. حداقل ۲۴ هزار و ۹۰ نفر به دلیل حملات آسیب دیدند و این افراد به توان‌بخشی یا مراقبت ویژه دسترسی نداشتند.

این مقام سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه سوءتغذیه یکی دیگر از نگرانی‌های غزه است، یادآور شد: از ژانویه تاکنون ۲۰ هزار و ۲۴۱ کودک به‌دلیل سوء‌تغذیه در بیمارستان بستری شده‌اند که ۴ هزار و ۳۳۷ نفر از آنها سوء‌تغذیه حاد شدید دارند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟