واکنش ایران به حمله عمدی اسرائیل به محل اقامت خبرنگاران

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن عمدی محل اقامت خبرنگاران در جنوب شرق لبنان که منجر به شهادت سه خبرنگار از شبکه‌های تلویزیونی المیادین و المنار شد را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۸۱۶
|
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱ 25 October 2024
|
2417 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، «اسماعیل بقائی» در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «نمونه دیگری از جنایت جنگی وحشیانه اسرائیل:

هدف قرار دادن عمدی محل اقامت خبرنگاران در جنوب شرق لبنان در بامداد جمعه که منجر به شهادت «غسان نجار» و «وسام قاسم» تصویربردار و «محمد رضا» تکنیسین پخش، از شبکه‌های المیادین و المنار شد. این جنایت به شدیدترین وجه محکوم می‌شود.»

وی افزود : رژیم اسرائیل تنها در یک سال گذشته ۱۸۰ خبرنگار و اصحاب رسانه را کشته است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از مطلب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت :«روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه‌ تحت حمایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه هستند. طبق کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹، به ویژه کنوانسیون سوم ژنو، و پروتکل‌های الحاقی ۱۹۷۷، به ویژه ماده ۷۹ پروتکل الحاقی اول در مورد حمایت از خبرنگارانی که در مأموریت‌های حرفه‌ای خطرناک در مناطق درگیری مسلحانه مشغول به کار هستند، خبرنگاران و تجهیزات آنها به عنوان اشخاص و اشیای غیرنظامی مصونیت دارند.»

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات