ارتباط ایلان ماسک و پوتین دستمایه نگرانی ناسا شد

پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال از ارتباط مداوم بین ایلان ماسک و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از اواخر ۲۰۲۲ میلادی، بیل نلسون مدیر ناسا خواستار تحقیقی در این زمینه شد.
کد خبر: ۱۲۶۷۹۹۹
|
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳ 26 October 2024
|
655 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر؛ سی ان ان اعلام کرد، براساس مقاله وال استریت ژورنال بنیانگذار اسپیس ایکس درباره موضوعات شخصی، تجاری و تنش های ژئوپلتیکی با رییس جمهور روسیه گفتگو کرده است. با توجه به رابطه اسپیس ایکس و ناسا این گزارش نگرانی های امنیت ملی را به وجود آورده است. از سوی دیگر احتمالا ارتش آمریکا اجازه دسترسی به اطلاعات حساس دولتی و اطلاعاتی آمریکا را به ایلان ماسک داده است.

نلسون در این باره گفت: من نمی دانم این گزارش صحیح است یا خیر اما معتقدم باید در این زمینه تحقیق شود. اگر گزارش درست باشد و ماسک و رییس جمهور روسیه چندبار گفتگو کرده باشند، بنابراین زمینه های نگرانی هایی به خصوص برای ناسا، وزارت دفاع و برخی آژانس های اطلاعاتی وجود دارد.

به نوشته اینترستینگ انجینرینگ، این ادعا از سوی چند مقام آمریکایی، اروپایی و روسی مطرح شده است. طبق نوشته وال استریت ژورنال حتی پوتین از ماسک خواسته سرویس اینترنت استارلینک را به نفع چین بر فراز تایوان فراهم نکند.

البته ایلان ماسک و کرملین هر دو گزارش وال استریت ژورنال را تکذیب کرده اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در این باره گفت: این گزارش صحت ندارد.

به گفته او ماسک و پوتین قبل از ۲۰۲۲ میلادی یکبار با یکدیگر تماس داشته اند. از سوی دیگر ماسک نیز قبلا در شبکه اجتماعی اعلام کرده بود در سال ۲۰۲۱ میلادی با پوتین گفته کرده است. به گفته وی گزارش مذکور نیز مغرضانه است.

همچنین ادعا شده ارتباطات ماسک و پوتین محرمانه بوده و بسیاری از مقامات کاخ سفید درآمریکا نیز از آن بی اطلاع بوده اند. حتی براساس ادعاهای مذکور ماسک با چند مقام رده بالای دولت روسیه گفتگو کرده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟