عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

سیاسی‌شدن‌اعتبارات‌مترو،شهروندان‌رامتضررکرده‌است

کد خبر: ۱۴۱۸۲۴
|
۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱ 11 January 2011
|
2242 بازدید
حالا دیگر می توان متقاضیان حمل و نقل عمومی که بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کمی بیشتر شدند را دید؛ در صفوف اتوبوس، مترو و حتی تاکسی های گردشی و شخصی که گرانی نرخ سوخت خودرو را با افزایش کرایه ها تجربه می کنند ؛ البته با مجوزی که از وزارت کشور گرفتند.

به گزارش "تهران سما"، مترو هم که خود حدیث مفصل می خواهد از ازدحام جمعیت و محدود بودن قطارها. این ها همه شواهدی است که حکایت از هدفمند شدن یارانه ها دارد.هدفمندی که حمل و نقل عمومی را هم متاثر ساخته است.

شکور اکبرنژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از تاثیر ناگزیر قانون هدفمندی یارانه ها بر روی حمل و نقل عمومی شهر تهران سخن گفته و خاطرنشان می کند: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر مساله حمل و نقل شهری به ویژه در کلان شهر تهران و دیگر کلان شهرهای کشور تاثیر گذاشته است.

وی، می گوید: شاه بیت آزاد سازی قیمت ها به خصوص در حوزه سوخت و انرژی که حمل و نقل عمومی را متاثر می کند، فراهم کردن زیر ساخت های لازم آن است که متاسفانه این موضوع در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مغفول مانده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که آزادسازی قیمت ها و حامل های انرژی اقدام مناسب و درستی است و نباید انرژی را به ارزانی هدر داد، این نکته را یادآوری می کند که " فراهم کردن مقدمات اجرای این طرح به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است که نمونه آن را در بخش حمل و نقل شهری شاهد هستیم. اکبرنژاد، در ادامه با ذکر نمونه هایی از خلاهای موجود در بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران موضوع مترو را مورد اشاره قرار داده و به عملیاتی نشدن قانون دو میلیارد دلاری مجلس شورای اسلامی از سوی دولت اشاره می کند.

از نگاه این نماینده مجلس شورای اسلامی، موضوع اجرای قانون دو میلیارد دلاری مترو تحت تاثیر مباحث سیاسی قرار گرفته و در این میان این شهروندان هستند که با تحمل سختی های مختلف در رفت و آمد شهری و برون شهری با مشکل مواجه هستند.
 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟