شگرد دزد سابقه‌دار براي سرقت از افراد سالخورده

زن مسن كه بشدت مجروح شده بود، در اظهارات خود گفت: روز گذشته پس از دريافت پول از عابربانكي در حوالي بزرگراه نواب ، وقتي قصد عبور از عرض خيابان را داشتم، اين فرد خواست تا در عبور از خيابان به من كمك كند و وقتي به وسط خيابان رسيديم، او كيفم را سرقت و مرا در وسط خيابان رها كرد و بسرعت متواري شد.
کد خبر: ۱۶۰۳۲۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴ 23 April 2011
|
5244 بازدید

جام جم:‌ دزد سابقه‌داري كه به بهانه كمك به افراد سالخورده براي عبور از خيابان، كيف آنها را سرقت مي‌كرد، پس از ضرب و جرح يك زن سالخورده هنگام فرار دستگير شد.

 در يكي از روزهاي هفته گذشته ماموران كلانتري 112 ابوسعيد تهران با مشاهده درگيري و حمله مرد ميانسالي به يك زن سالخورده، وي را دستگير و به كلانتري منتقل كردند.

زن مسن كه بشدت مجروح شده بود، در اظهارات خود گفت: روز گذشته پس از دريافت پول از عابربانكي در حوالي بزرگراه نواب ، وقتي قصد عبور از عرض خيابان را داشتم، اين فرد خواست تا در عبور از خيابان به من كمك كند و وقتي به وسط خيابان رسيديم، او كيفم را سرقت و مرا در وسط خيابان رها كرد و بسرعت متواري شد.

شاكي افزود: امروز (روز حادثه) در حال عبور از ميدان منيريه بودم كه به يك باره فرد سارق را ديدم و قصد دستگيري او را داشتم كه به من حمله‌ور شد و پس از ضرب و جرح، خواست فرار كند كه دستگير شد.

پرونده در پليس آگاهي

با اظهارات شاكي، تحقيق از مرد متهم آغاز شد كه وي عنوان كرد، كيف را از زن سالخورده سرقت نكرده و به دليل تهمت، او را كتك زده است.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط به دستور فكري‌پور، بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 11، متهم براي تحقيقات و بررسي سوابق تحويل ماموران پايگاه هشتم پليس آگاهي شد.

با انتقال متهم به پليس آگاهي، ماموران در بدو ورود، او را كه يك مجرم سابقه‌دار به نام علي (49 ساله)، است، شناسايي كردند و مشخص شد وي پيش از اين 9 بار به اتهام سرقت و كيف‌قاپي دستگير و زنداني شده است.

شيوه سرقت

ماموران با بررسي شيوه سرقت متهم متوجه شدند وي با پرسه زدن در محله‌هاي مختلف و شناسايي افراد سالخورده، به بهانه كمك به آنها براي عبور از عرض خيابان، در يك لحظه كيف و اموال با ارزش آنها را سرقت كرده و متواري مي‌شود. با به دست آمدن اين اطلاعات و شناسايي تعدادي از مالباختگان سالخورده كه به اين شيوه اموالشان سرقت شده بود، متهم سرانجام به ده‌ها فقره سرقت اعتراف كرد.

وي در اعترافات خود گفت: پس از‌ آزادي از زندان بار ديگر به شيوه و روش‌هاي قبل سرقت‌ها را آغاز كردم و با كمين در اطراف عابربانك‌هايي كه در حاشيه خيابان‌هاي شلوغ قرار داشتند، به قصد كمك، افراد سالخورده را فريب مي‌دادم و از آنجا كه اين افراد با احتياط از خيابان عبور مي‌كنند، وسط خيابان اموالشان را سرقت و بسرعت فرار مي‌كردم و آنها نيز از ترس نمي‌توانستند مرا تعقيب كنند. سرهنگ خان‌بابايي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي در اين باره گفت: پس از اعتراف متهم به ده‌ها فقره سرقت، تعدادي از مالباختگان و محل‌هاي سرقت شناسايي شده است.

وي افزود: با توجه به سرقت‌هاي فراوان متهم، بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 11 با صدور دستور قضايي مبني بر چاپ تصوير متهم بدون پوشاندن چهره، از افرادي كه اموال آنها به اين شيوه از سوي فرد سارق سرقت شده است، خواست به پايگاه هشتم پليس آگاهي واقع در ميدان حر يا شعبه 3 دادسراي ناحيه 11 مراجعه كنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟