خودروي سرقتي پليس را به جنايتكاران رساند

روز حادثه – 17 بهمن 89- با يك آبميوه مسموم به ملاقات محمد رفتيم. او پس از نوشيدن آبميوه از هوش رفت ما هم او را در جاده تاكستان از خودرو بيرون انداخته و به شهرستان رفتيم. خودرو را در كرمانشاه به دوستم بهنام فروخته و مدارك را نيز به او سپرده و همانجا مانديم تا اين‌كه از دستگيري بهنام باخبر شده و بلافاصله به تهران فرار كرديم
کد خبر: ۱۶۳۴۶۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۶ 09 May 2011
|
3999 بازدید
ایران: اواسط بهمن 89 مرد جواني به كلانتري 156 افسريه رفت و از ناپديد شدن پدرش اين‌گونه خبر داد: «پدرم محمد – 73 ساله – عصر ديروز سوار بر خودروي پژو آردي از خانه خارج شد و ديگر بازنگشت. جست‌وجوهايمان نيز تا اين لحظه بي‌نتيجه مانده است».

 پس از اين شكايت كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي با دستور داديار شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران تحقيق براي يافتن ردپاي مرد سالخورده را آغاز كردند تا اين‌كه حدود 20 روز بعد خودروي محمد در حوالي كرمانشاه شناسايي و توقيف شد.

بهنام – راننده – به پليس گفت خودرو را چند روز قبل از دوستش «پيام» به مبلغ 9 ميليون تومان خريده است. وي در حالي كه تمام مدارك خودرو غير از سند مالكيت را به مأموران نشان مي‌داد گفت قرار است چند روز ديگر با پيام به دفترخانه بروند و سند را به نام بزنند.

بدين‌ترتيب كارآگاهان رديابي براي دستگيري پيام را آغاز كردند حال آن‌كه خيلي زود با اعلام خبر كشف جسد پيرمرد ناشناس در بيابان‌هاي اطراف شهرستان تاكستان، تحقيقات وارد مرحله تازه‌اي شد. با توجه به شباهت‌هاي مرد گمشده و جسد كشف شده بلافاصله خانواده محمد به پزشكي قانوني تاكستان رفته و او را شناسايي كردند. كارشناسان نيز علت مرگ را مسموميت اعلام كردند. بنابراين پرونده قتل مرد سالخورده براي رسيدگي تخصصي و شناسايي و دستگيري عاملان جنايت در اختيار بازپرس شاهنگيان از شعبه دوم دادسراي جنايي تهران قرار گرفت.

از سوي ديگر در ادامه تحقيقات پيام – 27 ساله – هم در يكي از شهرهاي غربي كشور دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي تهران منتقل شد. وي در بازجويي‌ها وقتي خود را با مدارك مستند روبه‌رو ديد به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: «چندي قبل من و دوستم محسن – 23 ساله – در يكي از بوستان‌هاي تهران با محمد آشنا شديم. پس از مدتي محسن گفت محمد وضعيت مالي خوبي دارد و هميشه مقدار زيادي پول در خودرويش نگه مي‌دارد. بعد هم پيشنهاد مسموم كردن محمد و سرقت پول و خودرويش را مطرح كرد.

روز حادثه – 17 بهمن 89- با يك آبميوه مسموم به ملاقات محمد رفتيم. او پس از نوشيدن آبميوه از هوش رفت ما هم او را در جاده تاكستان از خودرو بيرون انداخته و به شهرستان رفتيم. خودرو را در كرمانشاه به دوستم بهنام فروخته و مدارك را نيز به او سپرده و همانجا مانديم تا اين‌كه از دستگيري بهنام باخبر شده و بلافاصله به تهران فرار كرديم. چند روز بعد هم تنها به شهرستان برگشتم كه دستگير شدم.

پس از اعترافات پيام، كارآگاهان به سراغ محسن – كارگر يكي از رستوران‌هاي جنوب تهران – رفته و او را نيز دستگير كردند. وي نيز در بازجويي‌ها به سرقت، طراحي نقشه و مسموم كردن محمد اعتراف كرد.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده – معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران – با اعلام اين خبر گفت: متهمان پس از اعتراف به جنايت با دستور بازپرس جنايي بازداشت شده و براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار دارند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟