2 دزد قوي‌هيكل در دام راننده تاكسي خوش‌شانس

بدين شكل كه متهمان پس از سوار شدن به خودروها تحت عنوان مسافر ابتدا سعي در سرقت وجوه نقد و اموال داخل ماشين، بدون اطلاع راننده ماشين، كرده و در صورتي كه به اين شيوه موفق به انجام سرقت نمي‌شدند، با تهديد چاقو سرقت خود را انجام و به سرعت متواري مي‌شدند.
کد خبر: ۱۷۹۷۳۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹ 27 July 2011
|
5644 بازدید
ملت ما: 2 دزد قوي‌هيکل نمي‌دانستند راننده مالباخته 15 دقيقه پس از زورگيري از وي آنان را به پليس تحويل خواهد داد. در ساعت 30: 19 روز 18 تيرماه سال جاري فردي با مراجعه به گشت كلانتري 118 ستارخان به ماموران گفت: دو جواني كه دقايقي پيش اقدام به زورگيري و سرقت گوشي تلفن همراه وي كرده‌اند را در حال سوار شدن به يك خودرو ديده‌است.

ماموران با اجراي طرح مهار در محدوده خيابان آزادي، دو جوان حدودا 30 ساله را سوار بر يك دستگاه خودرو مسافركش در خيابان آزادي شناسايي و پس از توقف خودرو در ابتداي خيابان استاد معين آنان را دستگير و در بازرسي بدني از آنها تعدادي گوشي تلفن همراه متعلق به افراد ديگر و همچنين گوشي تلفن همراه متعلق به مالباخته كشف شد.

مالباخته پس از حضور در پايگاه پنجم به كارآگاهان گفت: «18 تير ماه در حال مسافركشي بودم كه دو جوان از ميدان آزادي سوار تاكسي من شدند و هر دو نفرشان در صندلي عقب نشستند بالاي پل شيخ فضل‌لله بود كه ناگهان يكي از آنها دست راستم را گرفت و چاقويي را زير گوشم قرار داد پس از سرقت پول‌ها و گوشي تلفن همراهم هر دو نفر به سرعت از ماشين پياده شده و در شلوغي خيابان متواري شدند».

مالباخته درباره نحوه شناسايي متهمان به كارآگاهان گفت: «حدود 15 دقيقه پس از سرقت بود كه به ميدان آزادي برگشته بودم كه ناگهان هنگام دور زدن در ميدان، مجددا آن دو نفر را در ابتداي خيابان جناح در حال سوار شدن به يك خودروي مسافركش ديدم؛ بلافاصله با مراجعه به گشت كلانتري مستقر در ميدان موضوع را به ماموران اطلاع داده که آنها را در ابتداي خيابان استاد معين دستگير و در بازرسي بدني آنها موفق به كشف گوشي تلفن همراهم شدند».

با توجه به طرح شكايت‌هاي مشابه از سوي تعدادي از رانندگان مسافركش در محدوده غرب تهران درباره سرقت گوشي‌هاي تلفن همراهشان از سوي دو دزد تنومند به شيوه‌هاي زورگيري و جيب بري، پرونده‌يي در اين خصوص تشكيل و در اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در حال رسيدگي بود. با دستگيري دو دزد و انتقال آنها به پايگاه پنجم و نزديكي بسيار زياد مشخصات ظاهري آنها با مشخصاتي كه رانندگان مسافركش در اختيار كارآگاهان اداره هفدهم قرار داده بودند، هر دو متهم به نام‌هاي «سجاد» (35 ساله) و «عباس» (33 ساله) جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

با آغاز تحقيقات در اداره هفدهم و شناسايي تعدادي از مالباختگان كه پيش از دستگيري متهمان اقدام به طرح شكايت كرده بودند، مالباختگان به اداره هفدهم دعوت و اقدام به شناسايي دقيق متهمان كردند. در تحقيقات انجام شده از مالباختگان و همچنين متهمان مشخص شد كه هر دو متهم علاوه بر سرقت وجوه نقد و گوشي‌هاي تلفن همراه مالباختگان به شيوه زورگيري و تهديد با سلاح سرد، اقدام به ده‌ها فقره سرقت به شيوه جيب بري نيز داشته‌اند.

بدين شكل كه متهمان پس از سوار شدن به خودروها تحت عنوان مسافر ابتدا سعي در سرقت وجوه نقد و اموال داخل ماشين، بدون اطلاع راننده ماشين، كرده و در صورتي كه به اين شيوه موفق به انجام سرقت نمي‌شدند، با تهديد چاقو سرقت خود را انجام و به سرعت متواري مي‌شدند.سجاد و عباس از جمله مجرمان سابقه داري هستند كه بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف دستگير و روانه زندان شده اند؛ «سجاد» داراي 10 فقره سابقه دستگيري به اتهام ارتكاب جرايم مختلف زورگيري، شرارت، موادمخدر، سرقت به عنف، جيب بري و... بوده و «عباس» نيز از سال 76 تاكنون بارها به اتهام جرايم مختلف سرقت، زورگيري، خريد و فروش موادمخدر و... دستگير و روانه زندان شده است.

سرهنگ كارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: «در حال حاضر با انجام تحقيقات كارآگاهان اداره هفدهم و با جمع‌بندي شكايت‌هاي انجام شده از سوي مالباختگاني كه بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند تعدادي از مالباختگان شناسايي و به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ دعوت شده‌اند.

لذا از ساير مالباختگان احتمالي كه در مناطق مختلف تهران بويژه در غرب تهران بويژه در محدوده ميدان آزادي، آرياشهر، ابتداي اتوبان كرج، خيابان شيخ فضل‌الله و... به شيوه‌هاي مذكور مورد سرقت اموال قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟