دستگيري كلاهبردار شيك پوش داخل بانك‌ها

كارآگاهان در تلاش خود براي دستگيري متهم ناكام مانده بودند تا اينكه روز 5 شهريور ماه یكی از مالباختگان كه برای كار بانكی به بانك ملی شعبه خیابان سعدی رفته بود به صورت ناگهانی متوجه شد این مرد وارد بانك شده و در گوشه ای از بانك نشسته و به دنبال طعمه خود می گردد.
کد خبر: ۱۸۶۵۸۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴ 28 August 2011
|
4102 بازدید
تهران امروز: مرد شيادي كه با پوشيدن لباس‌هاي شيك و در پوشش راه انداختن كار مردم در داخل بانك‌ها اقدام به كلاهبرداري از مشتريان مي‌كرد دستگير شد.

تيرماه امسال زني به كلانتري بهارستان رفته و با طرح شكايتي گفت: برای انجام عمليات بانكي به بانكي در خیابان مجاهدین اسلام رفتم. داخل بانك مردي بسیار شیكپوش با معرفي خود به عنوان كارمند همان بانك به من گفت:«برای این كه معطل نشوید مبلغ را به من بدهید تا كارتان را زودتر انجام بدهم.»

این مرد 720 هزار تومان را از من گرفت و به آن طرف باجه – در قسمت كارمندان بانك - رفت و با یكی از كارمندان بانك خیلی صمیمی شروع به صحبت كرد. من كه با دیدن این وضعیت از كارمند بودنش مطمئن شدم به سمت صندلی های مخصوص انتظار مشتریان برگشتم و روی یكی از صندلی‌ها نشستم.

دقایقی بعد كه برای پیگیری موضوع به سمت پیشخوان رفتم اثری از این مرد كارمند بانك نبود. به آن سمت پیشخوان رفتم. نشانی های كارمند بانك را كه پولها را از من گرفته بود به وی دادم و موضوع را برایش گفتم. كارمند بانك گفت این مرد كارمند نبوده و در آن لحظه پیش من آمد و سوالاتی در رابطه با دريافت وام از من پرسید.

در روزهای بعد، چند مالباخته دیگر نیز با اظهاراتی مشابه شاكی نخست به پليس مراجعه كردند كه در تحقیقات كارآگاهان و با مشخصاتی كه از این متهم اعلام می شد، مشخص شد متهم تمامي این پرونده‌ها یك نفر است.

با تهیه تصویری از دوربین مداربسته یكی از بانك‌ها از این متهم، كارآگاهان در مراجعه چندین باره خود به بانك های مختلف به دنبالاين كلاهبردار بودند كه با ظاهری شیك و اداری در بانك‌ها و معرفی خود به مشتریان ساده و زود باور به دنبال طعمه خود می گشت.

طبق اطلاعات دريافتي افرادی كه برای خرید سكه، پرداخت وجه و... به شعبات بانك‌ها می رفتند و با توجه به شلوغی بانك و اظهارات خیر خواهانه این فرد، خیلی سریع به ادعای وی اعتماد می كردند و وجه خود را به وی می سپردند و لحظاتی بعد متهم بهترین استفاده را از غفلت مشتری بانك می كرد و با پولهای مشتری از بانك خارج می شد.

كارآگاهان در تلاش خود براي دستگيري متهم ناكام مانده بودند تا اينكه روز 5 شهريور ماه یكی از مالباختگان كه برای كار بانكی به بانك ملی شعبه خیابان سعدی رفته بود به صورت ناگهانی متوجه شد این مرد وارد بانك شده و در گوشه ای از بانك نشسته و به دنبال طعمه خود می گردد.

مالباخته بلافاصله از بانك خارج شده و به سرعت خود را به كلانتری بهارستان رساند. با اظهارات مالباخته، ماموران كلانتری نیز به سرعت وارد عمل شده و به سمت شعبه بانك در خیابان سعدی رفتند. متهم كه هنوز در بانك حضور داشت و به دنبال طعمه مي‌گشت توسط ماموران كلانتری دستگیر و در اختیار كارآگاهان پایگاه هفتم قرار گرفت.

متهم كه حمید رضا – م نام داشت با توجه به مداركی كه از وی به دست آمده بود در روز نخست دستگیری خود فقط به همین یك فقره اعتراف كرد و سایر موارد را انكار می كرد. اما با دعوت از سه نفر شاكی دیگر پرونده به پایگاه هفتم، همگی آنان متهم را از بین چند متهم شناسایی كردند. به همين خاطر با توجه به مدارك دیگری كه از سوی هریك از مالباختگان ارائه شده بود، متهم اعتراف كرد كه از آنان نیز كلاهبرداری كرده است.

در روزهای بعد متهم توسط تعداد ديگري از مالباخته‌ها شناسايي شد.

سرهنگ كارآگاه علی غیاثوند رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تاييد اين خبر گفت: تاكنون نزدیك به 10 نفراز مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند واز این افراد با مبالغی حدود 2، 3 و 5 میلیونی، نزدیك به 20 میلیون تومان از این افراد كلاهبرداری شده است. از آنجايی كه متهم از سال گذشته اقدام به كلاهبرداری از مشتریان بانكی می كرده به نظر می رسد تعداد مالباختگان بسیار بیشتر باشد از اين رو از شهروندانی كه از سال گذشته و در شعبات بانك های مختلف به شیوه فوق از آنان كلاهبرداری شده دعوت می شود جهت شناسایی متهم، پیگیری پرونده یا طرح شكایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران مراجعه نمایند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟