ظن پليس، سارق خطرناك را متوقف كرد

چندي قبل يك دستگاه خودرو نيسان آبي‌رنگ ظن ماموران گشت كلانتري ابوذر را برانگيخت. اين خودرو حامل پنج نفر بود و راننده آن با ديدن پليس تلاش كرد، فرار كند اما كوشش او بيهوده بود و ماموران با مسدود كرد راه نيسان سرنشينان آن را دستگير كردند.
کد خبر: ۱۹۰۶۸۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸ 15 September 2011
|
4516 بازدید
شرق: ظن ماموران پليس به سرنشينان يك خودرو باعث به دام افتادن سارقي خطرناك شد. اين مرد كه سابقه ده‌ها فقره زورگيري در پرونده‌اش ثبت شده است حين سرقت از چاقو و قمه استفاده مي‌كرد و طعمه‌هايش را مورد ضرب و جرح قرار مي‌داد.

چندي قبل يك دستگاه خودرو نيسان آبي‌رنگ ظن ماموران گشت كلانتري ابوذر را برانگيخت. اين خودرو حامل پنج نفر بود و راننده آن با ديدن پليس تلاش كرد، فرار كند اما كوشش او بيهوده بود و ماموران با مسدود كرد راه نيسان سرنشينان آن را دستگير كردند. زماني كه ماموران درباره خودرو دستگير‌شدگان تحقيق كردند، معلوم شد نيسان سرقتي است. به اين ترتيب در حالي كه مشخص شده بود سه نفر از دستگير‌شدگان در اين سرقت مشاركت داشته‌اند، پرونده اتهامي‌شان در اختيار افسران پايگاه هشتم پليس آگاهي قرار گرفت.

زماني كه مالك نيسان به پليس آگاهي فراخوانده شد، گفت چند روز قبل سارقان به بهانه حمل بار، خودرواش را كرايه كردند اما در ادامه با تهديد چاقو خودرو را از چنگش بيرون كشيدند. مالباخته توضيح داد: سارقان چاقو و قمه به همراه داشتند و تهديد كردند اگر زودتر از خودرو‌ام پياده نشوم، ممكن است اتفاق بدي برايم بيفتد. من هم خيلي زود تسليم آنها شدم اما آن سه‌نفر، من را به باد كتك گرفتند و از اسپري گاز اشك‌آور استفاده كردند.

در جريان تحقيقات پليس فاش شد يكي از متهمان به‌نام مهران از سارقان سابقه‌دار و خطرناك پليس آگاهي است كه پيش از اين چند مرتبه به اتهام زورگيري دستگير و زنداني شده است.

بررسي پرونده او حاكي از آن بود كه وي در سال 88 نيز به اتهام زورگيري و سرقت دستگير و پس از مسجل شدن ارتكاب ده‌ها فقره زورگيري و كيف‌قاپي به زندان و جريمه محكوم شده بود اما اوايل سال‌89 با پايان دوره محكوميتش آزاد شده و سرقت‌هايش را از سر گرفته است. شواهد موجود نشان مي‌داد مهران و همدستانش در جريان زورگيري‌ها طعمه‌هايشان را با چاقو و قمه مجروح مي‌كردند.

همچنين معلوم شد چندي قبل در جريان تعقيب و گريز او، ماموران دست به سلاح برده و با تيراندازي به سمت مهران و همدستش به‌نام محسن، او را از ناحيه پا هدف قرار داده‌اند اما محسن توانسته با كمك مهران از چنگ ماموران بگريزد.

پس از آن ماموران چندين مرتبه تا يك قدمي دستگيري اين تبهكار پيش رفته بودند اما او هر بار توانسته بود، بگريزد. در اين مدت مهران كه مي‌دانست كوچك‌ترين اشتباه به دستگيري‌اش منجر مي‌شود بارها مخفيگاهش را تغيير داد اما سرانجام توسط پليس دستگير شد.

مهران در جريان بازجويي‌ها ده‌ها فقره سرقت و كيف‌قاپي را بر عهده گرفت و گفت بيشتر اين سرقت‌ها را در خيابان‌هاي قزوين، هلال احمر، كارگر، انقلاب و مناطق مركزي پايتخت مرتكب شده است.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران با اعلام جزييات اين خبر از صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهم خبر داد و گفت: تا به حال تعداد زيادي از مالباختگان مهران را به عنوان سارق اموال‌شان شناسايي كرده‌اند، اما به نظر مي‌رسد تعداد مالباختگان بسيار بيشتر باشد. به همين دليل بازپرس پرونده مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهمان را صادر كرد. از اين رو از افرادي كه موفق به شناسايي وي شده‌اند، دعوت مي‌شود به پايگاه هشتم پليس آگاهي يا شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه 11 مراجعه كنند.

   
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟