باز هم سرقت از حساب عابربانك

تحقيقات نشان داد كلاهبردار حرفه‌اي حساب‌هاي متعددي را در شعب مختلف بانك‌ها افتتاح كرده و آدرس و مشخصات وي نيز جعلي است.
کد خبر: ۱۹۱۹۶۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳ 21 September 2011
|
5368 بازدید
شرق: سارق حرفه‌اي كه پس از آزادي از زندان از اعتماد افراد سوءاستفاده و اقدام به سرقت از حساب عابربانك آنها مي‌كرد، توسط كارآگاهان شهرستان اسلامشهر شناسايي و دستگير شد.

«سرهنگ حميدرضا گلزاري»، فرمانده انتظامي اسلامشهر با اعلام اين خبر گفت: طي دريافت گزارش‌هاي متعدد مبني بر اينكه فردي از طريق تماس تلفني و اغفال شهروندان ناآگاه اقدام به كلاهبرداري يا سرقت از حساب عابربانك آنها مي‌كند، رسيدگي به موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

سرهنگ گلزاري با اشاره به شگرد فرد كلاهبردار ادامه داد: فرد مورد نظر با استفاده از يك خط تلفن با صاحبان شركت‌ها يا توليدي‌هاي مختلف تماس مي‌گرفت و خود را به عنوان مهندس و مامور خريد يك شركت معتبر يا ارگان‌هاي دولتي معرفي و سپس عنوان مي‌كند قصد خريد عمده دارد و براي اثبات ادعاي خويش نيز حاضر است مبلغي را به عنوان بيعانه به شركت مورد نظر پرداخت كند.

زماني كه افراد به اولين دستگاه خودپرداز مراجعه مي‌كردند، كلاهبردار مجددا تماس مي‌گرفت و اعلام مي‌كرد چون حساب شركت آنها به صورت ارزي است، بنابراين بايد گزينه زبان انگليسي انتخاب شود، سپس نحوه عمليات از سوي كلاهبردار براي افراد قرائت مي‌شد و آنها نيز بدون اينكه متوجه شوند چه عمليات بانكي را انجام مي‌دهند، به گفته‌هاي كلاهبردار اعتماد مي‌كردند و آنها را مو به مو انجام مي‌دادند تا اينكه با ورود به گزينه انتقال، مبلغي را از حساب خود خارج و به حساب فرد مورد نظر (كلاهبردار) واريز مي‌كردند.

سرهنگ گلزاري ادامه داد: تحقيقات نشان داد كلاهبردار حرفه‌اي حساب‌هاي متعددي را در شعب مختلف بانك‌ها افتتاح كرده و آدرس و مشخصات وي نيز جعلي است.

وي در ادامه اظهار داشت: از همين‌رو پس از هماهنگي با مراجع قضايي تمامي حساب‌هاي وي توقيف و مسدود و تحقيقات جهت شناسايي و دستگيري متهم از شدت بيشتري برخوردار شد تا اينكه متهم مورد نظر، در حالي كه قصد برداشت وجه از يكي از حساب‌هاي خود را داشت، شناسايي و دستگير شد.

متهم دستگيرشده به نام (محمد- ش) كه داراي سوابق متعدد از جمله سرقت مسلحانه، آدم‌ربايي و جعل و كلاهبرداري است، پس از دستگيري به جرايم ارتكابي خود اعتراف و اذعان كرد با اين شگرد تاكنون نزديك به 10ميليون تومان از افراد ناآگاه كلاهبرداري كرده است.

   
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟