چوبه دار، فرجام دو جنايت مسلحانه

آن قتل را قبل از كشتن فرزين انجام دادم و هدفم سرقت بود. مقتول قصد داشت خودرو پژو 206 خودش را بفروشد، من هم به انگيزه سرقت نقشه قتل او را تهيه كردم و به عنوان خريدار با او قرار گذاشتم.
کد خبر: ۱۹۳۶۴۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶ 29 September 2011
|
6224 بازدید
شرق: مردي كه دو نفر را با انگيزه‌هاي جداگانه اما به شيوه‌اي مشابه به قتل رسانده بود، از سوي قضات دادگاه كيفري استان فارس به قصاص محكوم شد.

اين پرونده زماني گشوده شد كه كارآگاهان جنايي پليس آگاهي شهرستان فسا در جريان قتل پسري جوان به نام فرزين قرار گرفتند. جنازه اين فرد در منطقه‌اي خلوت زير يك درخت گردو رها شده بود و ماموران در همان نگاه اول اثر ورود گلوله به سر او را تشخيص دادند.

بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني خانواده فرزين تحت بازجويي قرار گرفتند ولي راهنمايي‌هاي آنها چندان كارگشا نبود تا اينكه چند نفر از آشنايان اين جوان و اهالي محل سكونت وي به پليس خبر دادند روز حادثه فرزين را همراه پسري به نام امير ديده‌اند. از آنجا كه قتل ساعتي بعد از ملاقات اين دو رخ داده بود، امير بازداشت شد اما در بازجويي‌ها مهر سكوت بر لب زد و حاضر نشد توضيحي درباره اتهام قتل دوستش بدهد. او مدتي ساكت ماند تا اينكه بالاخره تداوم بازجويي‌ها سبب شد زبان به بيان حقيقت بگشايد و به كشتن فرزين اقرار كند. او خصومت قبلي و كينه‌جويي را انگيزه اصلي‌اش از اين جنايت عنوان كرد.

در حالي كه اين پرونده مسير قانوني‌اش را طي مي‌كرد، اعترافات تازه امير معادلات را بر هم زد. او اين بار به قتل مردي ديگر نيز با انگيزه سرقت اقرار كرد و گفت جنازه قرباني را در منطقه‌اي كوهپايه‌اي در خارج از شهر دفن كرده است.

به اين ترتيب گروهي از ماموران به محل اعلام‌شده توسط متهم رفتند و بعد از كندن زمين جسد را كه تقريبا متلاشي شده بود، يافتند. اين مرد نيز همانند قرباني قبلي با شليك گلوله و در منطقه‌اي خلوت و كم‌تردد از پادرآمده بود. امير بعد از تكميل شدن پرونده و صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه كيفري استان فارس معرفي شد و چند روز قبل پاي ميز محاكمه رفت. او قبل از اينكه از خودش دفاع كند به سخنان نماينده دادستان و همچنين اولياي دم مقتولان كه خواستار قصاص وي بودند، گوش داد و سپس با اعتراف به قتل‌ها درباره كشتن فرزين گفت: «فرزين مدتي قبل از قتل من را به منطقه‌اي خلوت برده و مورد آزار و اذيت قرار داده بود. اين كار دوستم باعث شد از او به شدت كينه به دل بگيرم و منتظر فرصتي براي انتقام‌گيري بمانم. روز حادثه در حالي كه از قبل سلاحي همراه داشتم، دنبال فرزين رفتم و به بهانه تفريح او را با خودم همراه كردم و ما به همان محلي كه قبلا آن اتفاق رخ داده بود، رفتيم. بعد در يك لحظه از فرصت استفاده كردم و با شليك گلوله او را كشتم.»

متهم درباره قتل ديگري كه انجام داده است نيز گفت: «آن قتل را قبل از كشتن فرزين انجام دادم و هدفم سرقت بود. مقتول قصد داشت خودرو پژو 206 خودش را بفروشد، من هم به انگيزه سرقت نقشه قتل او را تهيه كردم و به عنوان خريدار با او قرار گذاشتم. بعد از اينكه فروشنده پژو را به مكاني خلوت بردم، هر دو از ماشين پياده شديم و من سلاحم را بيرون آوردم. صاحب پژو با ديدن اين صحنه به من فحاشي كرد و باعث شد عصبي شوم. بعد هم شليك كردم و وقتي مطمئن شدم آن مرد مرده است، جسد او را در يك گودال انداختم و رويش را پوشاندم.»

بنابراين گزارش هيات قضات بعد از شنيدن دفاعيات متهم او را در هر دو قتل گناهكار شناختند و به قصاص محكوم كردند.

   
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟