اجراي قانونمان هم مانند اعمال قانونمان است!

هنگامی که خودروی راهنما در ادامه راه دچار اشتباه شد، در همان بزرگراه توقف کرده و با حركت دنده عقب، تغییر مسیر داد؛ خروج دود غلیظ از اگزوز آن نیز گواه بر نداشتن معاینه فنی بود.
کد خبر: ۱۹۴۲۵۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳ 02 October 2011
|
4895 بازدید
سرويس اجتماعي ـ در حالی که سرعت و سبقت غیرمجاز، بیشترین آمار تخلفات رانندگی را از آن خود کرده است، پلیس کنترل نامحسوس، وظیفه برخورد و جلوگیری از تصادفات را در بزرگراه‌ها بر عهده داشته و درباره خاطیان نیز در محل اعمال قانون می‌کند.

حال تصور کنیم که پلیس کنترل نامحسوس، خود بخواهد قوانینی را که مسئول نظارت بر اجرای آن است، زیر پا گذارد!

به گزارش خبرنگار «تابناك» اجتماعی، در بزرگراه آيت‌الله حکیم، اتومبیلی به دلیل سرعت غیرمجاز توسط پلیس کنترل نامحسوس مستقر در آن، متوقف و برای اعمال قانون به پارکینگ پلیس راهنمایی و رانندگی هدایت می‌شود.

راننده متخلف در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: در مسیر هدایت، خودرو راهنما با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه حرکت می‌کرد که من هم مجبور بودم، با همین سرعت حرکت کنم؛ جالبتر اینکه وقتی خودرو راهنما در ادامه راه دچار اشتباه شد، در همان بزرگراه توقف کرد و با حركت دنده عقب، تغییر راه داد؛ و البته خروج دود غلیظ از اگزوز آن نیز گواه بر نداشتن معاینه فنی بود.

درباره این ماجرا باید گفت که صرف داشتن مأموریت، نمی‌تواند توجیه قانع کننده‌ای برای زیر پای گذاشتن قوانین از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی باشد.

این در حالی است که بنا بر قانون، یک پلیس هنگامی می‌تواند قوانین راهنمایی را رعایت نکند که در حین انجام مأموریت، آن هم از نوع ویژه باشد، نه یک برخورد معمولی با متخلفی با سرعت غیرمجاز! بنابراین، اگر قانونی در کشور تصويب مي‌شود، پیروی کردن از آن و اجراي آن، وظیفه همه افراد جامعه است، حتی برای مجری آن.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟