نقشه معتادان براي كاروان زيارتي

من وقتي متوجه شدم با يك شرايط مناسب صاحب كاروان قصد دارد ما را به مدت 10 روز به عتبات عاليات ببرد، به 4 نفر ديگر از زنان اقواممان نيز پيشنهاد اين سفر را دادم و همگي پول درخواستي او را پرداخت كرديم، غافل از اين‌كه او همه ما را فريب داده است.
کد خبر: ۱۹۷۲۱۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۰ 16 October 2011
|
5053 بازدید
جام جم: 2 مرد معتاد كه با فريب 180 زائر ايراني قصد رها كردن آنها در مرز را داشتند، از سوي ماموران اداره مهاجرت و اتباع خارجي نيروي انتظامي دستگير شدند.

چند روز پيش مردي با اداره مهاجرت و اتباع خارجي ناجا تماس گرفت و خبر داد كه 2 مرد معتاد با تشكيل يك كاروان زيارتي فاقد مجوز قصد دارند 180 مسافر تهراني را براي سفر به عتبات عاليات به شهر مرزي مهران و سپس به كشور عراق منتقل كنند.

ماموران با اطلاع موضوع، بررسي در اين زمينه را آغاز كردند تا اين‌كه معلوم شد اين كاروان زيارتي قصد دارد شامگاه جمعه ـ 22 مهرماه ـ تهران را به مقصد مهران ترك كند. ماموران مهاجرت و اتباع خارجي ناجا در قالب چند گروه عملياتي عازم يكي از بوستان‌هاي جنوبي شهر شدند كه قرار بود زائران تهراني در آنجا با 5 دستگاه اتوبوس عازم عتبات عاليات شوند. ماموران با محاصره بوستان فوق در جمعه شب گذشته مانع حركت اتوبوس‌ها شدند و صاحب كاروان را كه مردي به نام مهدي بود، به همراه ساك پولي كه همراه داشت و درون يكي از اتوبوس‌ها پنهان شده بود، شناسايي و دستگير كردند و او همراه 180 زائر به عنوان شاكيان پرونده به مركز پليس منتقل شد.

ماموران ابتدا به تحقيق از شاكيان پرداختند كه معلوم شد از فاقد مجوز بودن كاروان زيارتي مرد شياد بي‌خبر بوده و گمان نمي‌بردند او يك كلاهبردار است.

تبليغات ويژه براي كاروان

يكي از شاكيان كه مردي ميانسال بود، به پليس گفت: فرزندم از چند سال پيش به بيماري لاعلاج مبتلا شده بود و آرزو داشتم او را به كربلا ببرم. دوشنبه هفته گذشته وقتي به مسجد محله‌مان رفته بودم، از معتمد آنجا شنيدم مردي كه برادرش شفا پيدا كرده، مي‌خواهد يك كاروان زيارتي را به كربلا ببرد. خيلي خوشحال شدم و تصميم گرفتم در اين كاروان ثبت‌نام كنم. وي اضافه كرد: در گفت‌وگو با معتمد محله متوجه شدم بايد 70 هزار تومان پول، كپي كارت ملي و شناسنامه و يك قطعه عكس را تحويل دهم. در ضمن قرار بود بقيه هزينه سفرمان و اقامت در هتلمان را صاحب آن كاروان متقبل شود و در هتل پدرش كه در عراق بود، اسكان پيدا كنيم.

شاكي اضافه كرد: شبي كه قرار بود به عتبات عاليات برويم، با پسرم درون اتوبوس زائران بوديم كه با حضور ماموران متوجه شديم، صاحب كاروان يك مرد شياد است كه ما را فريب داده است.

يكي ديگر از شكات كه زني ميانسال بود، گفت: من وقتي متوجه شدم با يك شرايط مناسب صاحب كاروان قصد دارد ما را به مدت 10 روز به عتبات عاليات ببرد، به 4 نفر ديگر از زنان اقواممان نيز پيشنهاد اين سفر را دادم و همگي پول درخواستي او را پرداخت كرديم، غافل از اين‌كه او همه ما را فريب داده است. در پي اظهارات اين شاكيان، ديگر شكات نيز گفته‌هاي مشابهي را بيان كردند.

اعتراف به كلاهبرداري

به اين ترتيب متهم ـ مهدي ـ بازجويي شد و به پليس گفت: چندي پيش بيكار شدم و براي تامين هزينه اعتيادم تصميم به كلاهبرداري از مردم گرفتم. يك هفته پيش در پي آشنايي با مرد معتادي به نام محمد، با يكديگر همدست شديم و نقشه‌مان را عملي كرديم. ابتدا من به سراغ چند نفر از معتمداني كه در مساجد مي‌شناختم و با آنها آشنايي داشتم، رفتم و با جلب اعتماد آنها به بهانه اينكه پدرم در عراق داراي هتل است، از هر نفر 70 هزار تومان پول گرفته و قصد داشتيم آنها را در مرز رها كرده و فرار كنيم.

در پي اظهارات متهم، همدست وي نيز تحت تعقيب قرار گرفت و روز گذشته هنگام خروج از خانه‌اي در جنوب تهران دستگير شد و با انتقال به مركز پليس در مواجهه حضوري با همدستش، به جرم خود اعتراف كرد.

متهمان با قرار قانوني از سوي اماني، داديار شعبه اول دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران روانه بازداشتگاه پليس شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟