آخرين محاكمه متهمان قتل‌هاي محفلي كرمان

چند ماه قبل و پس از صدور حكم تبرئه تعدادي از متهمان پرونده قتل‌هاي محفلي كرمان، هيات عمومي اصراري كيفري ديوان عالي كشور تشكيل جلسه داد و ضمن نقض حكم قصاص يكي از متهمان كه به تنهايي به قصاص محكوم شده بود، صدور حكم برائت تعدادي ديگر از متهمان را بر خلاف قانون و موازين شرع تشخيص داد.
کد خبر: ۱۹۸۳۵۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۵ 20 October 2011
|
5921 بازدید
تهران امروز: وكيل مدافع برخي از اولياي دم پرونده قتل‌هاي محفلي كرمان از برگزاري آخرين جلسه رسيدگي به اين پرونده خبر داد.

غلامعلي رياحي گفت: چند ماه قبل و پس از صدور حكم تبرئه تعدادي از متهمان پرونده قتل‌هاي محفلي كرمان، هيات عمومي اصراري كيفري ديوان عالي كشور تشكيل جلسه داد و ضمن نقض حكم قصاص يكي از متهمان كه به تنهايي به قصاص محكوم شده بود، صدور حكم برائت تعدادي ديگر از متهمان را بر خلاف قانون و موازين شرع تشخيص داد.

وي ادامه داد: علاوه بر اين از رئيس قوه قضائيه درخواست شد كه از اختيارات خود استفاده كند و مطابق ماده 18 اصلاحي قانون آيين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري در مورد متهماني كه از نظر هيات عمومي ديوان عالي كشور در ارتكاب جنايات نقش داشتند ولي تبرئه شده بودند، تقاضاي اعاده دادرسي كند.

وكيل مدافع برخي از اولياي دم پرونده قتل‌هاي محفلي كرمان افزود: بر اين اساس و با دستور رئيس قوه قضائيه، شعبه 106 دادگاه جزايي كرمان رسيدگي مجدد به اتهامات پنج نفر از متهمان را در ارتباط با قتل «محمدرضا نژادملايري» و «شهره نيك‌پور» در دستور كار قرار داد.

رياحي اظهار كرد: امروز آخرين جلسه محاكمه در كرمان برگزار شد كه به دليل غيرعلني بودن، ذكر جزئيات محاكمه ميسر نيست و فقط مي‌توان به ذكر اين نكته اكتفا كرد كه متهمان در پايان جلسه رسيدگي به شدت از اعمال گذشته اظهار ندامت و پشيماني كردند و براي جلب رضايت به دست و پاي خانواده‌هاي نژادملايري و نيك‌پور افتادند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟