دزدان، مسافر پايتخت را پاي چوبه دار بردند

دزدان كه تازه متوجه شده بودند به كاهدان زده‌اند، با گريه و التماس به مأموران گفتند: صاحب ساك را نمي‌شناسند. ضمن اين‌كه 20 روز قبل از زندان آزاد شده و هيچ ارتباطي با قاچاق مواد مخدر ندارند.
کد خبر: ۲۰۰۶۴۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳ 30 October 2011
|
6997 بازدید
ایران: دزدان كيف‌قاپ‌وقتي در پايانه مسافربري جنوب ساك دستي مسافر زاهدان - تهران را به سرقت مي بردند، تصور نمي‌كردند به دنبال اين سرقت صاحب ساك را پاي چوبه دار خواهند برد.

نيمه دوم سال 88 مأموران پليس هنگام گشت در پايانه جنوب تهران دو پسر جوان را ديدند كه به يك مرد مسافر هجوم برده و ساك دستي‌اش را سرقت كردند.

مأموران با مشاهده اين صحنه در عمليات ضربتي دزدان را به دام انداختند.در ادامه تحقيقات مشخص شد مرد مسافر از زاهدان به تهران آ‌مده بود تا ساك را به فردي تحويل دهد، اما طعمه دزدان شده بود.از سوي ديگر مأموران پس از بررسي محتويات داخل ساك با محموله يك كيلو و 35 گرم «شيشه» و مقداري ترياك كه به شكل ماهرانه‌اي در جداره ساك جاسازي شده بود، روبه‌رو شدند.

دزدان كه تازه متوجه شده بودند به كاهدان زده‌اند، با گريه و التماس به مأموران گفتند: صاحب ساك را نمي‌شناسند. ضمن اين‌كه 20 روز قبل از زندان آزاد شده و هيچ ارتباطي با قاچاق مواد مخدر ندارند.مأموران نيز پس از بررسي سوابق آنها دريافتند كيف‌قاپ‌ها هيچ ارتباطي با ماجراي مواد مخدر ندارند. در نتيجه پرونده دزدان از مرد مسافر تفكيك و براي رسيدگي به دادسراي جنايي فرستاده شد.

پرونده مرد مسافر نيز براي رسيدگي به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.سپس متهم در دادگاه انقلاب تهران با حضور نماينده دادستان تهران و وكيل مدافع تسخيري پاي ميز محاكمه ايستاد. او در دفاع از خود گفت: «من و برادرم در يك كارگاه سنگبري در حوالي زاهدان كار مي‌كرديم. اما متأسفانه ورشكسته شده و نتوانستيم بدهي‌هايمان را بپردازيم. در نتيجه طلبكاران حكم جلب برادرم را گرفتند. همسرش نيز با داشتن يك دختربچه او را ترك كرد. يك روز هم باخبر شدم مأموران برادرم را دستگير و زنداني كرده‌اند. به همين خاطر با چهار طلبكار تماس گرفته و با التماس از آنها خواستم به برادرم فرصت يك ساله‌اي بدهند تا او بدهي‌اش را بپردازد. اما پس از گفت‌وگوهاي طولاني فقط يك ماه مهلت دادند. در جريان همين ماجرا به سراغ يكي از دوستان قديمي ام به نام جمشيد رفته و كمك خواستم. چند روز بعد جمشيد با من تماس گرفت و گفت قصد كمك به برادرم را دارد. بعد هم گفت در صورتي كه چند ساك حاوي لباس را به تهران و چند شهرستان ببرم پولدار خواهم شد و مي‌توانم بدهي برادرم را بپردازم.

چند روز بعد هم او فردي را نزد من فرستاد و يك بليت اتوبوس به تهران و يك ساك لباس و مبلغ 200 هزار تومان پول به من داد و گفت: «در ترمينال جنوب فردي ساك را تحويل خواهد گرفت. وقتي در تهران از اتوبوس پياده شدم دو جوان به طرفم حمله كرده و ساك را دزديدند كه مأموران دستگيرشان كردند. اما متأسفانه مأموران موفق به شناسايي جمشيد يا فردي كه قرار بود ساك را تحويل بگيرد نشدند!» پس از پايان جلسه محاكمه، دادگاه متهم را به اتهام نگهداري و حمل يك كيلو و 35 گرم ماده مخدر «شيشه» به اعدام محكوم كرد.پرونده نيز با اعتراض متهم براي رسيدگي نهايي به ديوان عالي كشور ارجاع شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟