عاملان دستبرد به بانک ملت طرق به دام افتادند

کد خبر: ۲۵۹۰۹۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸ 19 July 2012
|
4139 بازدید
۵ عضو يک باند سرقت که يکي از آنان کارمند بانک است ۴ ماه پس از دستبرد به بانک ملت شعبه طرق مشهد دستگير شدند.

به گزارش خراسان فرمانده انتظامي خراسان رضوي صبح روز گذشته با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي گفت: در آخرين روزهاي سال گذشته و در حالي که پليس تدابير ويژه اي را براي برخورد با مجرمان اتخاذ کرده بود، ۴ جوان با همکاري کارمند متخلف به بانک ملت شعبه طرق مشهد دستبرد زدند و ۱۰۷ ميليون تومان را به سرقت بردند. سردارسرتيپ بهمن اميري مقدم افزود: سارقان در اين دستبرد مسلحانه که در آن از سلاح قلابي نيز استفاده شده بود، نقشه سرقت را با همکاري معاون بانک مذکور طراحي کرده بودند اما روز قبل از سرقت، زماني که سارقان قصد داشتند با دستگاه هوا برش به بانک دستبرد بزنند يکي از خودروهاي گشت انتظامي در محل توقف مي کند که سارقان با مشاهده پليس متواري مي شوند اما آن ها دوباره روز بعد با صحنه سازي کارمند بانک وارد محل سرقت شدند و حتي با اسلحه قلابي ضربه اي نيز به سر کارمند بانک وارد مي کنند و با خودرو او نيز متواري مي شوند. رئيس پليس خراسان رضوي تصريح کرد: همه اطلاعات بانک را کارمند مذکور در اختيار سارقان مسلح قرار داده بود که پس از ۴ ماه پي گيري مداوم، کارآگاهان اداره عمليات ويژه پليس آگاهي با نظارت و فرماندهي مستقيم سرهنگ بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) موفق به دستگيري عوامل اين سرقت شدند.

سرداراميري مقدم به مسئولان بانک ها هشدار داد: اگر مسائل ايمني و امنيتي را رعايت نکنند موارد سرقت از بانک ها را پليس تاييد نمي کند و به تبع آن نيز بيمه ها از پرداخت وجوه مسروقه خودداري خواهند کرد و مديران بانک ها بايد خودشان پاسخگو باشند.

وي افزود: از اين پس نيز براي تاسيس هيچ گونه بانکي در مناطق حاشيه اي شهر مجوز صادر نمي شود و بانک ها بايد همه مسائل امنيتي را مانند گماردن نگهبان رعايت کنند. وي اضافه کرد: از سارقان مسلح ۲ دستگاه بي سيم، شوکر برقي، کلاه هاي لبه دار و کاسکت، دستگاه هوابرش، دلرهاي مخصوص تخريب بتن، موادمخدر و ... کشف شده که در اين رابطه ۲ خودرو سمند و پرايد نيز که در سرقت استفاده شده بود، توقيف شده است.

يکي از متهمان که معاون بانک مذکور است، در گفت وگو با خبرنگار خراسان گفت: اعضاي باند از مشتريان بانک بودند که من با آن ها دوست شدم و آن ها اطلاعات بانک را از من گرفتند اول فکر مي کردم ماجراي سرقت «شوخي» است حتي روز سرقت هم قصد همکاري نداشتم و مانع آن ها شدم اما آن ها با اسلحه به سرم کوبيدند و سوئيچ خودروام را برداشتند که با آن فرار کنند.

وي که ۲۴ سال در بانک سابقه کاري دارد، افزود: اشتباه کردم نبايد زيادي به مشتري  نزديک مي شدم آنان از اعتمادم سوءاستفاده کردند.

سرکرده اين باند نيز گفت: بعد از سرقت عذاب وجدان نداشتم چون اموال بيت المال را دزديده بودم. من بيش از ۷۰ ميليون از پول ها را براي خودم برداشتم و بقيه را به معاون بانک و ديگر اعضاي باند دادم.

وي افزود: در اين ۴ ماه اصلا نخوابيدم و با هر صدايي بيدار مي شدم. مي دانستم نيروهاي پليس ماجراي سرقت از بانک را با جديت پي گيري مي کنند. وي که مدعي است قبلا نمايشگاه کاميون داشته، اضافه کرد: من شيطاني بودم که بقيه را گول مي زدم اما آن ها هم شرايطش را داشتند.وي گفت: در کرج تصادف کردم و پيرزني مجروح شد، براي اين که ماجرا به پليس کشيده نشود خودرو او را خريدم و پول ديه اش را هم يک جا دادم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟