حادثه دلخراش در محور اهواز-اصفهان + تصاویر

مسافران اتوبوس زنده زنده سوختند؛ هفده تن جان باختند

تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون در جاده اهواز ـ اصفهان، موجب آتش گرفتن اتوبوس و مرگ هفده نفر شد تا تنها یک تن از این حادثه جان به در برده باشد؛ فردی که در بیمارستان بستری است. اسامی مسافران اتوبوس از ابهامات این حادثه دلخراش است چراکه به گفته مسئول تعاونی، تنها اسامی هشت مسافر در لیست ثبت شده است!
کد خبر: ۳۱۶۸۵۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ 02 May 2013
|
69819 بازدید
|
تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون در جاده اهواز ـ اصفهان، موجب آتش گرفتن اتوبوس و مرگ چهارده نفر شد؛ حادثه‌ای تلخ که در هوای بارانی به وقوع پیوست.

به گزارش «تابناک»، اتوبوس مسافربری مسیر اهواز ـ اصفهان دچار حادثه شد و مسافران آن به کام مرگ رفتند. در این حادثه که در جاده اهواز ـ هفتکل و در پیچ زیارتگاه سید محسن در کیلومتر ۵۵ این مسیر به وقوع پیوست، یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در حال عزیمت به اصفهان بود با یک کامیون ده تن برخورد کرد و بر اثر این سانحه، اتوبوس آتش گرفت و مسافران زنده زنده در آتش سوختند.

فارس نیز در این باره گزارش داده که به گفته یکی از شاهدان عینی، آتش‌سوزی به گونه‌ای بوده که اتوبوس اسکانیا به کل سوخته و به آهن‌پاره‌ای تبدیل شده است.

سرهنگ قاسم قدرتی، فرمانده پلیس راهور خوزستان با تأیید این خبر گفت: این حادثه در کیلومتر ۲۰ جاده هفتکل ـ اهواز به وقوع پیوست که چهارده نفر در آن کشته شدند. در این حادثه دو نفر به علت تصادف در دم جان سپردند و مابقی به علت آتش‌سوزی در اتوبوس به کام مرگ رفتند.

به گفته فرمانده پلیس راهور خوزستان راننده کامیون، کمک راننده کامیون و راننده اتوبس نیز جزو جان باختگان این سانحه دلخراش هستند.

حال مصدومان منتقل شده به بیمارستان وخیم است

پس از این حادثه شماری از مصدومان به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند. دکتر زهرا بزرگ‌زاده، رئیس این بیمارستان ضمن وخیم توصیف کردن حال بیماران، به خبرنگار «تابناک» گفت: ساعاتی پیش، پنج مصدوم به بیمارستان طالقانی منتقل شدند که همگی سوخته بودند؛ اما آن گونه که به ما اطلاع داده‌اند، یکی از مصدومان مربوط به سانحه دیگری به جز تصادف اتوبوس و کامیون است. از این پنج نفر، سه تن ‌سوختگی ۱۰۰ درصد داشته‌‌ و یکی دیگر از آنان، ۷۴ درصد دچار سوختگی شده که حال این چهار نفر وخیم است، چراکه شدت سوختگی بالایی دارند.

وی می‌افزاید: نفر پنجم با ۱۸درصد سوختگی به مراتب شرایط بهتری دارد. باید اضافه کنم که همکاران ما در اورژانس به سرعت وارد عمل شده و اقدامات خوبی انجام داده‌اند، ولی شدت سوختگی، به ویژه آن که مصدومان دچار سوختگی استنشاقی شده‌اند، کار را دشوار کرده است.

بزرگ‌زاده با اشاره به شدت سوختگی مصدومان این حادثه دلخراش، درباره روند درمانی ایشان می‌گوید: شدت سوختگی این مصدومان از نوع سوختگی درجه چهار است؛ اما به دلیل اینکه مصدومان در آتش محبوس شده و دود و حرارت استنشاق کرده‌اند، هنوز نمی‌توان درباره روند درمانی آنان نظری داد، بلکه باید منتظر ماند تا وضعیتشان از نظر سوختگی به ثبات برسد و بعد درباره مداخلات پزشکی یا مشاوره‌های ‌درمانی اقدام کرد. فعلا کارهای مرتبط با سوختگی را به انجام می‌رسانیم تا وضعیت آنان ‌تثبیت شود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر روی آنها کلیک کنید
چهل نفر دچار حادثه شدند
 
حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در ساعت 12 ظهر امروز (پنجشنبه) وقوع تصادفی در محور اهواز - هفتكل به مرکز فوریت‌های امدادی 147 اعلام شد، گفت: امدادگران با حضور در صحنه حادثه دریافتند که یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است.
 
وی با بیان اینکه باتوجه به نوع حادثه، چهار تیم امدادی شامل 15 امدادگر به محل حادثه اعزام شدند، گفت: در این حادثه 40 نفر دچار حادثه شدند.

تنها اسم هشت مسافر در تعاونی به ثبت رسیده است!

به گزارش خوز نیوز، حردانی، مدیر شرکت تعاونی مسافربری شماره 14 اهواز که این اتوبوس از ناوگان ایشان بوده، گفت: از طریق ثبت نام در تعاونی شماره 14 اسامی هشت مسافر به نام " آقایان فتحی، بازیار، ستایشی، جعفری" و خانم‌ها "عددی و منجزی" به ثبت رسیده است [تفاوت تعداد اسامی نقل شده با سخنان این مسئول می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که برخی بلیط ها به یک اسم برای چند مسافر صادر شده است]. همچنین علاوه بر این هشت نفر سه مسافر در درب خروجی ترمینال سوار این اتوبوس شدند که اسامی آن ها به همین دلیل مشخص نیست.

وی افزود: راننده این اتوبوس آقای رسول حسینی دهکردی و راننده دوم مسعود رحیمی بوده و این اتوبوس ترمینال سه راه تپه را در ساعت 9:45 دقیقه به مقصد اصفهان ترک کرده است.

تعداد مسافران چهارده نفر بوده نه بیشتر

برخلاف آنچه در گزارش های اولیه از سانحه ذکر شده، تعداد مسافران اتوبوس چهارده نفر بوده است. رضا رفیعی، مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: بر اساس گزارش‌های رسیده از محل، ظرفیت اتوبوس بیست و پنج نفر بوده که تمامی این ظرفیت مورد استفاده قرار نگرفته بوده بلکه در لیست ثبت شده در خروجی ترمینال، تعداد مسافران یازده نفر ثبت شده است که در ادامه مسیر، سه مسافر بین راهی به این تعداد افزوده شده است تا مجموعا تعداد مسافران به عدد چهارده برسد.

وی می‌افزاید: با در نظر گرفتن راننده و کمک راننده اتوبوس، تعداد سرنشینان اتوبوس به شانزده نفر رسیده و در نهایت با احتساب راننده و کمک راننده کامیون، جمعا هجده نفر در این سانحه حضور داشته اند که متاسفانه چهارده تن ایشان جان به جان آفرین تسلیم کرده اند و چهار تن دیگر به شدت مجروح شده و توسط پرسنل اورژانس راهی بیمارستان طالقانی اهواز شدند.

بدین ترتیب ابهامی که پیشتر رئیس بیمارستان طالقانی اهواز مطرح کرده بود نیز پاسخ می‌یابد؛ به این معنی که چهار تن از پنج مجروح منتقل شده به این بیمارستان مربوط به این حادثه دلخراش هستند.

شرکت مسافربری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

سرهنگ محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راه نیروی انتظامی درباره وقوع سانحه مرگبار تصادف اتوبوس و کامیون به تسنیم گفت: اتوبوس vip اسکانیا متعلق به شرکت رویال سفر ساعت ۱۱: ۱۵ امروز از اهواز به مقصد اصفهان در حال حرکت بود که در کیلومتر ۴۰ اهواز به هفت‌گل که در ابتدای مسیر است با یک دستگاه کامیون بنز برخورد کرد. در نتیجه این تصادف، اتوبوس بلافاصله دچار آتش‌سوزی شد و هنوز علت این حادثه و آتش گرفتن اتوبوس مشخص نیست.

مهماندار با بیان اینکه آتش به سرعت به کامیون نیز سرایت کرد گفت: راننده و کمک راننده کامیون نیز به دلیل آتش‌سوزی فوت کردند. در ادامه ۱۱ نفر از مسافران اتوبوس قبل از اینکه موفق به فرار شوند، دچار سوختگی شدند و فوت کردند.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی افزود: ۵ نفر از مسافران که دچار سوختگی و جراحت شده بودند به بیمارستان منتقل شدند که تا این لحظه یک نفر از آن‌ها فوت کرده و اطلاع دیگری درباره وضعیت جسمانی و سلامت سایر مجروحان نداریم؛ هرچند رئیس پلیس راه استان خوزستان برای بررسی موضوع در بیمارستان موردنظر حضور دارد.

وی درباره علت حادثه گفت: هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نیست اما کار‌شناسان اعلام کرده‌اند حادثه در لاین متعلق به کامیون رخ داده است.

مهماندار در پایان گفت: تا تعیین علت اصلی حادثه و همچنین بررسی تخلفات احتمالی شرکت رویال سفر، با همکاری سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تعطیل شد.

سه تن از مصدومان جان باختند

رييس دانشگاه علوم پزشكي اهواز شامگاه پنجشنبه به یک خبرگزاری گفت: يكي از مصدومان منتقل شده به بيمارستان طالقاني اهواز (ويژه سوختگي) جان باخت و تعداد فوت شدگان به 15 نفر رسيد. اما چيزي از زمان اعلام اين خبر نگذشته بود كه 2 مصدوم نيز جان باختند.

سبقت اتوبوس علت حادثه جاده اهواز ـ اصفهان

محمدرضا آملازاده، مدیریت بحران خوزستان گفت: علت حادثه دلخراش تصادف جاده اهواز ـ اصفهان که ۱۴ کشته بر جای گذاشت همچنان در حال بررسی و پیگیری است ولی بر اساس بررسی‌های اولیه، مقصر این حادثه، اتوبوس شناخته شده که در حال سبقت بوده است.

مدیریت بحران خوزستان اضافه کرد: با به وقوع پیوستن این حادثه و سوختن اتوبوس، سه نفر از مسافران در حین سوختن از ماشین به بیرون پرتاب شده‌اند.

آملازاده در پایان گفت: حال عمومی یکی از مجروحان نیز خوب گزارش شده و ‌‌‌نهایت تا دو روز دیگر ترخیص می‌شود.

راننده اتوبوس ۲۰ نمره منفی داشته
 
سرهنگ سید هادی هاشمی، رییس اسبق پلیس راه کشور و کار‌شناس عالی تصادفات در گفت‌و‌گو با مهر گفت: آنچه در این حادثه قابل تاسف است، این است که راننده اتوبوس از رانندگان پرخطر بوده که ۲۰ نمره منفی و ۱۴ تخلف حادثه ساز در سوابق خود داشته است. این راننده در ایام نوروز توسط پلیس راه خوزستان به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز توقیف شده بود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶۳
انتشار یافته: ۱۵۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
اینم نتیجه ایمن نبودن ناوگان جاده ی ساخت داخل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
عدم رعایت قوانین رانندگی علت بروز این حوادث می باشد
سجاد
| France |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
داداش طرف 17 تا تخلف حادثه ساز داشته
17 تا
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
ربطی به ناوگان نداره بلکه مربوط به جادست اولاً و ثانیاً در آسیب شناسی این تصادف یک چیز مهم وجود دارد اونم اینکه در خصوص ماشین های سنگین نتنها راه نمیدن بلکه یکی از روبرو بیاد سرعتشون رو بیشتر می کنند اما در این مورد ماشین مقابل هم سنگین بوده و کامیونه تقاص کارشو داده اما بدبخت خانوادش ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
به عنوان یک بوشهری این حادثه را به خانواده هایشان تسلیت میگویم
پاسخ ها
صالح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
تسلیت میگم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
به عنوان یک ایرانی تسلیت میگویم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
مم همیطو.
منم بوشهریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
اونایی که واسه این نظر(تسلیت به خانواده های مصیبت دیده) ، منفی زدن، منظورشون چی بوده؟؟؟؟؟؟!!!!!
یعنی تبریک میگن به این خانواده ها؟؟؟
یا از اینجور اتفاقاتی خوشحال هستن؟؟؟؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
من هم موافقم یعنی که چی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
خدایا کمک کن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
ايني كه منفي داده يعني چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
سهراب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
lمنفي به اين علت دادم كه نبايد فقط بگوئيم خدايا كمك كن! چون خدا خودش گفته: از تو حركت از من بركت! تا خودمان كاري را شروع نكنيم خدا هم هيچ كمكي نميكند.
اين كار بايد بصورت اساسي و قاطعانه پيگيري و حل شود. راننده اي كه قبلا چندين مورد تخلف حادثه ساز داشته چرا بايد جان ده ها نفر را دوباره بدستش داد؟ پليس بايد پيگيري كند و مشكل را حل كند. مشكل ترافيك ايران با خواهش و تمنا و تهديد توخالي پليس حل نميشود. بايد قاطع باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
ضمن عرض تسلیت و همدردی با بازماندگان
این درصدها چطور تعیین می شوند؟ 74 یا 18
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
حالا تو مشکلت تعیین درصده؟
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بسته به عضوی که سوخته و عمقش
100 درصد یعنی همچی عضو سوخته دیگه احساس درد نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
هر قسمت بدن یه درصد خاصی داره از درجه یک تا سه هم متغیره
علی
| United Kingdom |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بر حسب سوختگی بافتهای بدن تعیین میشه.
خدا به خانوادهاشون صبر بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
اينم شد سوال وسط تسليت گفتن؟خب سرچ كن
وحیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
دوتا پا 30درصد-دوتادست 20درصد-سر 10درصد-و بدن به جز دست وپا و سر40درصد
حالا اگه تمام یک پات کامل بسوزه میشه 15 درصد و همینطور بقیه جاها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
وسعت سوختگی نسبت به کل سطح بدن مثلا بازو ۹ درصد کل سطح بدن محسوب می شه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
دوست عزیز متن خبر را درست بخونید. یکی از اون 5 نفر جز تصادفیا نبوده . یعنی همون 18 درصد
دكتر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بر اساس ميزان درگيري سر-تنه و يا اندامها در صد سوختگي تعيين ميشود.
یک پزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
تعیین سوختگی سطح بدن در پزشکی بر اساس قانون نه(9) (Rule of niine) تعیین میشود.مثلا هر دست 9 درصد یا هر پا 18 درصد تعیین میشود.البته این بطور خیلی ساده است و در عمل براساس کتابهای جراحی انجام میشود
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
بر اساس يك فرمول سطح هر اندام بدن را حساب مي كنند در صد اعضا آسيب ديده را با هم جمع مي كنند(قانون نه در صد )
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
هیچ نظارتی روی اعتیاد رانندگان ماشین های سنگین در بیرون شهرها نیست. کامیون ها همه فرسوده. شبکه ریلی مال 40-50 سال پیش و عملا جز تهران مشهد غیرقابل استفاده برای انبوه مردم. چه توقعی دارید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
لطفا اسامی مسافرین رو اعلام کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
حالا اعلام هم کردن چه دردی رو دوا می کنه؟
اذربایجان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
خودشان هم نمی دانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
خجالت آوره با این طرز رانندگی ماشینهای سنگین
پاسخ ها
mashan
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
برادر مردم ما مشكل رواني و شخصيتي دارند و اين مشكلات در رانندگي و پياده رو و اماكن عمومي كاملاً به چشم ميزند و راهنمائي و رانندگي و بزرگتر هم با اين راهكارها نميتوانند معضل را اصلاح كنند بايد كار اساسي كرد ‘ يك مثال ساده توي خيابان و جاده از يك خودرو سبقت بگير و اثرش را در آن راننده كه ازش سبقت گرفتي از نظر رواني بررسي بكن بعد كه به نتيجه رسيديد آنموقع به مشكل پي خواهيد برد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
تسلیت به همه بازماندگان
سعید
|
United Kingdom
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
من وقتی مجروح ها رو می آوردند دیدمشون واقعا وضع خیلی بدی داشتن .... بدنشون کامل سیاه و یکیشون صورتش خیلی بد سوخته بود... دیگه حرفم نمیاد. انشالله خوب بشن و به زندگی طبیعی برگردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
براي هر روز بأيد شاهد اين مصيبتها باشيم جداً بأيد فكري كرد مردم حق دارند بدانند كه عامل اين نابساماني ها جاده يا رانندكان يا موارد ديكر است
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟