زلزله مورموری سه استان را لرزاند؛ خسارت سنگین اما مالی است

این زلزله 6.1 ریشتری در حالی در ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه به وقوع پیوست که هوشیاری مردم موجب شده به رغم خسارات مالی گسترده، خسارات جانی ماجرا اندک باشد. البته هنوز آمار دقیقی از خسارات این زمین‌لرزه که در استان‌های خوزستان و لرستان هم احساس شد، وجود ندارد و تا این لحظه جز مجروح، آمار دیگری از خسارات جانی آن مخابره نشده است.
کد خبر: ۴۲۶۶۷۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷ 18 August 2014
|
76537 بازدید
|
زمین‌لرزه 6.1 ریشتری ساعت 7:02 صبح امروز منطقه مورموری در استان ایلام را لرزاند؛ این زمین‌لرزه تاکنون 4 پس لرزه بالای 4 ریشتر داشته است.

به گزارش «تابناک»، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد این زلزله که در ساعت 7و 2 دقیقه و 5 ثانیه رخ داده، با بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بوده و کانون آن، سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام واقع شده است.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران همچنین اعلام کرد: این زمین لرزه در عرض جغرافیایی 32.703 و طول جغرافیایی 47.695 به وقوع پیوسته است.

گزارش های دریافتی حاکی است این زمین لرزه بخش هایی از استان کرمانشاه و همچنین شهرستان بروجرد را نیز لرزانده و در برخی نقاط شدت آن به قدری بوده که مردم را به خیابان کشانده است.

اعزام تیم‌های ارزیاب امدادی به مناطق زلزله زده ۳ استان کشور

مورموری بخشی از توابع شهرستان آبدانان استان ایلام است که دارای آب و هوایی نیمه خشک می‌باشد. نزدیکی به خطوط ریلی و هوایی استان خوزستان و وجود منابع گاز، نفت، گوگرد و آب دریاچه سد کرخه را به عنوان قابلیت‌های بالقوه برای توسعه این منطقه دانسته‌اند؛ البته مورموری از جمله قطبهای کشاورزی استان به شمار می‌آید. ساکنان اصلی مورموری طایفه دیناروند هستند که اکنون در شهر موسیان، شهرستان شوش دانیال، پلدختر، خرم آباد، بروجرد و سوسنگرد ساکن هستند و به سبب سکونت این طایفه، نام قدیم مورموری، دیناروند بوده است.
حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: در پی وقوع این زمین لرزه در مرز استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان، تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

وی افزود‌: در حال حاضر تیم ارزیاب استان ایلام به مناطقه زلزله اعزام شده اند و علاوه بر آن، به استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان اعلام آماده باش شده است.

درخشان عنوان کرد: بررسی اولیه نشان داده است که تاکنون چهار نفر از اهالی مورموری بر اثر وقوع این زمین لرزه دچار مصدومیت شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ارتباطات تلفنی بخشی از این منطقه قطع شده، گفت: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب در حال بررسی مناطق زلزله زده هستند.

 آمار دقیق تلفات در دست نیست

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرده است خسارت زلزله 6.1 ریشتری شهر مورموری در آبدانان سنگین است و تخریب‌های بسیاری به وجود آمده است، اما هنوز آمار درستی از تلفات و مصدومان در دست نیست.

وی تصریح کرد: با این اعلام خوشبختانه میزان تلفات کم بوده و تلفات جانی تاکنون اعلام نشده است، هرچند که هنوز آمار درستی از تخریب‌ها و تلفات و مصدومان در دست نیست.

استاندار ایلام گفت: احتمال می‌رود که در روستاهای شهر مورموری تلفات فوتی داشته باشیم.

18 روستا در معرض تخریب بودند؛ تخریب 50 درصدی هشت روستا

بر اساس گزارش های دریافتی، تا شعاع پنجاه کیلومتری از کانون سطحی زلزله، هجده روستای دارای سکنه وجود دارد که پایش وضعیت ایشان در دستور کار نیروهای ارزیاب قرار گرفته و تا ااین لحظه جز تعدادی مصوم، خوش بختانه خبری از جان باختن در میان نیست.

به گفته استاندار ایلام، بیش از 50 درصد هشت روستای واقع در منطقه تخریب شده و علاوه بر آن، تاسیسات شهری از جمله آب، برق، تلفن و راه ها در منطقه آسیب دیده‌اند.

وی در گفت‌وگو با تسنیم، تعداد مجروحان را بالا خواند؛ البته پیش از وی، مدیر کل بحران استان ایلام، خسارت های مالی وارد آمده را گسترده خوانده بود.

گفتنی است جمعیت دهستان مورموری بیش از 4700 تن ذکر شده.

آمار مجروحان به 40 تن رسید؛ مردم هوشیار بودند

محمد سلیمانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از خسارت شدید مالی به مورموری خبر داد و گفت: خسارت جانی تاکنون گزارش نشده و این زلزله تاکنون 40 نفر زخمی بر جای گذاشته است.

وی در گفت‌وگو با مهر، افزود: با توجه به زلزله دیروز و چند پیش لرزه، مردم از آمادگی برای زلزله برخوردار بوده‌اند و همین عامل باعث شده زمین لرزه خسارات جانی در پی نگذاشته باشد. مسئولان هم در مورد زلزله به مردم اطلاع رسانی کرده بودند و تاکنون خسارات مالی شدید وارد شده ولی خسارات جانی گزارش نشده است.

سلیمانی با بیان اینکه در حال رایزنی برای اعزام بالگرد از کرمانشاه هستیم، گفت: اولویت کمک رسانی به مردم و اعزام مجروحان به بیمارستان است و تاکنون گروههایی برای امدادرسانی اعزام کرده ایم. با توجه گرمای هوا این منطقه نیازمند آب معدنی است.

ثبت ده ها پس لرزه در مورموری؛ بزرگترین پس لرزه 6 ریشتر

از صبح امروز تاکنون حدود چهل لرزه و پس لرزه در بخش مورموری ثبت شده که بعد از زلزله اصلی، بزرگترین آن 6 ریشتر قدرت داشته است. این در حالی است که حدود ده پس لرزه ثبت شده تا این لحظه (10:30) بالای چهار ریشتر قدرت داشته اند.


اعزام دو بالگرد به منطقه؛ مصدومان به مرز 60 تن رسیدند

حسین درخشان با اشاره به بستری شدن برخی از 60 مصدوم زلزله ایلام، عنوان کرد: تاکنون 12 مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات افزود: دو بالگرد نیز از تهران و کرمانشاه به مناطق زلزله زده مورموری ایلام اعزام شدند، که در این راستا رئیس سازمان امداد و نجات نیز برای بررسی بیشتر وقوع زلزله به مناطق زلزله زده عازم شد.

حال چهار مصدوم وخیم است

به گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر در حالی اعزام تیم ها و اکیپ های پزشکی به منطقه آغاز شده  که حال چهار مصدوم زلزله وخیم گزارش می‌شود.

بر اساس این گزارش، تیم های اضطراری بسیج جامعه پزشکی و ده اکیپ پزشکی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و محور مورموری به آبدانان و دهلران نیز توسط مدیریت راه های کشور بازگشایی شده است.

تعداد مجروحان به 70 تن رسید

مجید عسگری، فرماندار آبدانان به فارس گفت:: بر اثر زلزله در مورموری 70 نفر زخمی شده‌اند که از این تعداد 7 نفر به مراکز درمانی استان‌های همجوار از جمله خوزستان اعزام شدند؛ خوشبختانه این زلزله خسارت جانی نداشته اما خسارت‌های فراوانی در حوزه معیشتی، زیرساختی و ... برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه دمای هوای منطقه با توجه به اقلیم مورموری بین 45 تا 50 درجه سانتی‌گراد است، اضافه کرد: چادر، آب معدنی و مواد غذایی مهم‌ترین نیازهای زلزله‌زدگان است.

افزایش شمار مجروحان به حدود صد تن

درخشان، سخنگوی امداد و نجات در گفت‌وگو با «تابناک» آخرین شمار مجروحان را تا این لحظه 97 تن ذکر کرد و گفت: پیش لرزه هایی که در روزهای گذشته رخ داده بود موجب شد تا مردم هشیار باشند و مراقبت کنند که در نتیجه شاهد آن هستیم که خوش بختانه تلفاتی رخ نداده است.

وی با اعلام اینکه چادر و آب معدنی، کنسروجات و دیگر مواد مورد نیاز از استان های خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و همچنین خود استان به منطقه زلزله زده اعزام شده، گفت: در حال حاضر 15 تیم امدادی شامل 75 نفر به همراه دو بالگرد و دوازده دستگاه خودروی عملیاتی در منطقه مشغول به خدمتند و و علاوه بر ایشان، شش تیم اسکان و تغذیه اضطراری نیز به منطقه اعزام شده اند.

شمار مصدومان به 142 تن رسید؛ دوازده تن بستری شدند

آخرین گزارش های دریافتی از سازمان امداد و نجات هلال احمر حاکی ست که تعداد مجروحان زلزله مورموری به 142 تن رسیده که از این جمع، 12 نفر به مراکز درمانی منتقل شده و برای اقدامات درمانی، بستری شده‌اند.

بر اساس این گزارش، 130 نفر از مجروحان مورد مداوای سرپایی قرار گرفته‌اند که 98 نفر ایشان در آبدانان و 32 تن دیگر در منطقه مورموری آسیب دیده بودند. گفتنی است هم اکنون 22 تیم امداد و نجات با مجموع 170 امدادگر در منطقه مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۹
انتشار یافته: ۶۲۵
سراج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ما هم این زمینلرزه را در مهران احساس کردیم
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
من بعنوان یک تبریزی اماده ام تا لطف دوسال پیش مردم ایران را در زلزله اذربایجان به نوبه خودم تلافی کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تو اهواز هم این زمین لرزه همه را به خیابون کشونده اونم تواین گرما . خدا به خیر بگذرونه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اهواز هم زلزله احساس شد
ساعت حدود 10 هم مجددا پس لرزه شدید احساس شد
انشاله براى هموطنان عزیزمان حادثه بدی اتفاق نيفتاده باشد
سلبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اهواز هم احساس شد.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دره شهر هم همینطور. خسارت مالی هم کم و بیش داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
متاسفانه شایعات در شهر اهواز در حال گسترش است و عده ای زمان زلزله های بعدی را پیش بینی می کنند!!!! این امر باعث رعب و وحشت در بین عده ای از مردم می شود، لطفا مسئولین اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند تا از انتشار شایعات جلوگیری شود.
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خوشبختانه در بندر عباس احساس نشد
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
توی پلدختر زلزله بسیار شدید بود.یک بار ساعت 7 صبح و یا بار هم ساعت 10 .تا جایی که من میدونم خساراتی به وجود نیامده.
دیروز هم 2 پس لرزه کوچک رخ داد ولی به سختی قابل تشخیص بود.در ها به دیوار خوردند.ماشینم داشت بالا و پایین میرفت.درخت ها به شدت تکون میخوردند.پلدختر چنین زمین لرزه ای را تا به حال ندیده.
sin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ولی آبادان هنوز داره میلرزه.......
بابا زلزله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
همشهري جون - همشهري جون . همشهري خوب و مهربون .
گوش بده خوب با حوصله . برات بگم از زلزله .
زلزله بي خبر مياد . زمين به لرزه در مياد .
خونه ها رو ميلرزونه ، آدما رو مي ترسونه .
اما اگر دانا باشيم . با ايمني آشنا باشيم .
ترسي نداره زلزله . مي ترسه اونيكه غافله .
مي پرسي ايمني چيه ؟ اونيكه غافله كيه ؟
پس گوش بده با زيركي . برات بگم يكي يكي .
وقتي كه توي خونه اي .يا كه توي مغازه اي .
اگه يهو زلزله شد .هياهو وولوله شد .
ميدوني چيكار بايد بكني .چه كار نبايد بكني .
بدون اينكه هول بشي .يا ديگري رو هل بدي .
بايد حواست جمع باشه .تا مبادا طوريت بشه .
پس همشهرهاي نازنين . بخونين و ياد بگيرين .
وقتي كه خوب بلد شدين . برين به همسايه ها بگين .
به فاميلا به آشناها .به مامانا به بابا ها
كه اي دوستاي مهربون . ترسيدن از زلزله بي معني .
چاره كار رعايت ايمني .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دست وجیغ وهورااااا..........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
6.2درجه ی ریشتر.در آبدانان مسکن های مهر ترک های بزرگ برداشتندمردم بیچاره که پول دادند به خیال خودشون خونه خریدند!!
ظهیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
من ازشهرستان اسلام اباد غرب از استان کرمانشاه هستم ماهم این زمین لرزه رو اول صبح احساس کردیم طوری که مردم منطقه فرهنگیان اول صبح ساعت 7 از خونه هاشون بیرون زدن
کوردآبدانانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تابی به خدا از روی تعصب حرف نمی زنم حساب کنید زلزله ی بالای6ریشترچه قدرتی دارد اون هم کانون زلزله با تلفات بسیار پایین.علت پایین بودن تلفات وامی مسکنی بود که دکتر احمدی همه را صاحب خونه های مهندسی شده کرد حتی روستاها
آبدانان محروم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تابی در سفر هیئت دولت به ایلام هیچ اعتنایی به شهر آبدانان نشدولی خدا را شکر با این وجود و وقوع زلزله ی بالای6ریشتر مردم مقاوم موندند در حالی که اگر همین زلزله در هر نقطه از ایران میومد میلیاردها تومان خسارت رو دست دولت می گذاشت .تابی چاپ نکنی ازت ناراحت میشم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
جناب کوردآبدانانی جان! من عکسا رو دیدم همچینم خونه های احمدی نژادی مهندسی ساز نبود. علت تلفات کم، اینه که نصف شب نبود.
کورد آبدانان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ناشناس15:47زلزله به حدی شدید بوده کوه ریزش کرده150راس زیر آوار کوه تلف شده اند ولی خونه ها مقاوم بودند البته از همه کارهای احمدی نژاد دفاع نمی کنیم 80درصد رای آبدانان پارسال برا روحانی بودولی بالاخره احمدی در بخش مسکن کارنامه ی بدی نداره
بابا زلزله
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بسمه تعالی
بلايا ي طبيعي يا ؟ نعمتهای الهی
قرنهاست که از آفرينش کهکشانها ، سيارات ،منظومه شمسی ،خورشيد ،ماه، وديگر آفرينشهای اين جهان بی انتها ميگذرد . همچنين از آفرينش کره زمين که نسلهای بی شماری ازانسانها ، جانوران وگياهان ساليان متمادی برروی آن زندگی کرده ورفته اند وحيات همچنان با همه زيبائی ها ،سختی ها ومشکلات خود از روز آفرينش انسان برروی کره زمين تا به امروز (عصر انفجار اطلاعات ) ادامه دارد .
متاسفانه دراين ميان انسانها ناسپاسانه به خود ولذتهای مادی می نگرند، وهمانگونه که به ساير موجودات زنده پيرامون خود که آنها نيز جزئی از مخلوقات خداوند مهربان هستند نمی انديشند ، به چگونگی پيدايش ونحوه ادامه حيات کره زمين که خداوند آنرا نيز همچون ساير مخلوقات خود زنده آفريده است ، تا انسان وديگر مخلوقات اوبرروی آن زندگی نمايند هم فکر نمی کنند . آيا تاکنون به خود انديشيده ايد که چنانچه کره زمين ما زنده نبود و مثل ديگر کرات همچون ماه ، مريخ ويا ساير سيارات بود آيا حيات درآن بوجود می آمد ، انسان چگونه می توانست برروی آن زندگی کند ؟ آيا بدون آب ، هوا ، گياهان وساير موجودات زنده امکان اينکه انسان بتواند برروی اين کره خاکی زندگی کند ميسر بود ؟
پس ماچگونه چگونه به خود اجازه ميدهيم که اززمينی که همچون ساير موجودات زنده نفس ميکشد ، حرکت ميکند ، خروش برمی آورد و دائما درحال پالايش وبه روز کردن اجزای درونی وبيرونی خود است انتظارداشته باشيم كه بدون حرکت باشد ، باران از آسمان آن نبارد ، نخروشد ، آب برروی آن جاری نشود و....
آيا اين بی انصافی نيست که مابجای شکرگزاری براين نعمتهاي خدا دادی وسعی درتعامل با او (زمين) و ادامه يک زندگی با نشاط برپهنه اين پير مهربان که قرنهاست تمام برکات درونی وبيرونی خود را به فرمان الاهی سخاوتمندانه ، مستمر وفراوان دراختيار ما گذارده تا درزير سايه درختان اوبنشينيم ، گلهای خوشبوي آن را ببوئيم ، درکنار جفت وزاد وبوم خود آرام گيريم ، ناسپاسانه وبی پروا رعايت اصول ايمنی را نا ديده گرفته وبا تجاوزبه حريم طبيعت وساخت وسازهاي بي رويه برروی گسلها وحريم وبستر رودخانه ها محيط زيست خود را ويران کرده وخود را درمعرض خطرات قرار دهيم .
وبعد ازاينکه دچار خسارت نيزشديم آسمان وزمين را به باد انتقاد گرفته وکفران نعمت نمائيم .
پس بيائيد .
دست دردست يکديگر نهيم به مهر تا ميهن خويش را کنيم آباد .
ميهنی که خانه ماست درآن متولد شده ايم ودرآن به خاک خواهيم خفت وبخشی ازاين کره زمين زيبا وجايگاه مخلوقات خداونداست
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
ولک نگو تو آبادان یه زلزله 8 ریشتری اومد که بچه های آبادان با یک شوت سر کش دفعش کردن . فکر کنم اگه اشتباه نکنم طرفای ایلام اهواز رفته باشه
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
کارمون تمومه !

:(
محمدصادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تابناك سلام
اگر نقشه را نگاه كنيد محل زلزله در حدود 40 كيلومتري پشت سد كرخه است .
در اين خصوص و تهديد احتمالي شهرهاي شوش ، اهواز ، آبادان و خرمشهر و .... تحقيق كنيد.
خدا رحم كند.
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خدارو شكر.
خبر واسه امروزه، و زلزله لحظاتي قبل اتفاق افتاد، اما مگه هلال احمر پيش بيني كرده بود كه از ديروز آماده باش ه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
سلام با توجه به بروز 2 زلزله در روز گذشته در آن منطقه، هلال احمر در آماده باش بودند.
تبسم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من بچه ایلامم روز قبل زلزله دو بار زمین لرزه اومد مردم اماده باش بودن
سوران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
مقاوم سازی مقوله ای که فراموش شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
حلا شما تو این هیر و بیری نمیخواد برامون قصه بخونید، فقط دعا کنید برای مردم عزیزی که دچار زلزله شدند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شما می تونید وقتی زلزله میاد دعا کنید و بعدش که آمار کشته ها معلوم میشه گریه کنید و باز هم دعا کنید یا میتونید الان یا هر وقت دیگه راه حل رو پیدا کنید و از یک سوراخ 300 بار گزیده نشید.
هاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تفکر ایرانی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آقا یا خانم ناشناس یه عده مثل شما هیچوقت حرفی برای گفتن ندارین بجای دعا پس از زلزله باید قبلش مقاوم سازی کرد که این همه آدم رنج نکشن.
پروین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
قربونت برم مقاوم سازی کیلو چند.اینجا همه خونه ها مقاومه ولی شیشه هاشونو گچاشون ریخته.همه زخمیام بخاطر شیشه هاس.درضمن خدا نکنه این بلا سر کسی بیاد اما اگه امروز صبح با اون لرزه ا خواب بیدار میشدی و تا یه ساعت نفست بالا نمیومد الان حرف از مقاوم سازی نمیزدی و بلند میشدی یه دوتا چیز میز میفرستادی واسه این بدبختای زلزله زده
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اتفاقا مقاوم سازی باعث شد که تلفات جانی نداشته باشیم زلزله بم کمتر از این زلزله بود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
سلام حدود ساعت 7:10 دقیقه صبح بود که اهواز هم لرزید شدتش هم بقدری بود که از خواب پریدم چیزی که من تجربه کردم حدود 7 ثانیه لرزش بود ولی تا الان که ساعت 8:20 دقیقه هست احساس می کنم دارم تکون می خورم
پاسخ ها
پری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
واقعا درکت میکنم شاید این حرف شما رو کسایی که این تجربه بد رو نداشتن نتونن باور کنند ولی من تو زلزله اهر اونجا بودم تا مدتها صدای لرزش تو گوشم بود خیلی بده خدا رحم کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من تو ماهشهر 7 صبح از خواپ بیدار شدم اما بعدا فهمیدم به خاطر پس لرزه بوده
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
منم ساعت 7 صبح احساس کردم یه چیزی میلرزه نگو ویبره گوشیمه. اما اخبار چیزی نگفت. نامردا
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ما که توی بندر ماهشهر هستیم هم حسش کردیم . ساعت 7 صبح حدود 10-15 ثانیه ای زمین لرزید . بنده شدت زلزله در ماهشهر رو با استفاده از احساس خودم 4.9 ریشتر اعلام میکنم . باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
صدمش رو هم می گفتی! چند بار زمین لزره های مختلف رو احساس کردی که در حد دهم دقت داری!! عمق زمین لرزه چقدر بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بابا زلزله سنج! انصافا وحشتناک بود.ففقط خودت رو میبینی وخدارا وقدرتش که ما چقدر کوچکیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ما در پلدختر حدود 100کیلومتری مورموری به شدت لرزیدیم حتی یک تپه خاکی وسط شهر فروریخت.الان ساعت10:30بازهمک لرزیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
در سربندر نیز احساس شد
ناشناس
| United States |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
احساسات شما را عشق است. زلزله‌سنج متجرک هستی شما.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
4.91 نبود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تصحیح خبر : زلزله مذکور 4.9 دهم در مقیاس آقا بهنام بوده است !
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تشکر از آقا بهنام از ایشان دعوت کرد به عنوان زنگوله زلزله در این موسسه مشغول به کار شود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
داداش تو بااین احساست داری تلف میشی ها! بیا بریم بکاریمت تو مرکز زلزله نگاری!! جون میلیون ها نفر به تو بستس.....
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اوني كه شما احساس ميكني در مقياس مركالي حساب ميشه نه ريشتر
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بنده خدا گفته شهرشون زلزله اومده ..منفی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این احساست منو کشته؛ بابا دستگاه لرزه نگاری ، بیا تا تو مرکز زلزله نگاری استخدامت کنیم بجای خریدن دستگاههای غربی
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آقا دستگاه دقيقا به كجات وصله؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
نه خیر 4.92 بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خدایا به خیر کن....
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
منظورشون از اينكه از روز گذشته به حالت آماده باش بودند يعني پيش بيني زلزله را كرده بودند؟!
پاسخ ها
غــــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دوستان که گفتن چون روزهای پیش هم زلزله با ریشتر کم اومده می دونستند اونا پیش زلزله هستند و به مردم هشدار دادن که بیرون بخوابند و در خانه نباشند .. آسیب دیدگان بسیار بس..و مردم خوب کشورمون هم خوب برخورد کرده بودند برای همین هم آمار آسیب دیدگان بسیار کم بود با اینکه ریشترش از بم هم بیشتر بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
خیر روزقبل هم زلزله اومد ولی خیلی خفیف بود
ناشناس
|
Italy
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
فقط اعدام
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بی نمک!تابناک چرا حرف های مزخرف رو چاپ می کنی با این کارت بهت شک می کنم
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
تاحالا که شک نکرده بودی یه ناهاری شامی دعوت کردی بچه ها رو حالا تهدید میکنی شک میکنم؟
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟