سازمان لیگ فوتبال تهدید کرده در صورتی که شرکت امین سیما به عنوان بهره بردار تبلیغات محیطی دور زمین، به تعهداتش عمل نکند، مسابقه دربی پایتخت بدون تبلیغات برگزار خواهد شد.
به گزارش تابناک ورزشی، یک شرکت خصوصی تبلیغاتی به مدیریت فردی که چندین پرونده قضایی و مالی در دستگاه قضایی ایران داشته، طی چندسال اخیر با عملکرد بحران ساز خود بارها باعث ایجاد فشارهای سنگین و تنش در سطح فوتبال ملی شده است اما این شرکت و مدیرش دست بردار فوتبال کشور نیست و درآستانه ورود رییس فیفا به ایران، مهمترین مسابقه فوتبال کشور را تا آستانه یک آبروریزی بزرگ پیش برده است.
سازمان لیگ بعد از دو شکست مفتضحانه در عقد قرارداد تبلیغات محیطی، برای لیگ فصل جاری (لیگ برتر هفدهم) بدون برگزاری مزایده، تبلیغات محیطی را به شرکت خصوصی و بدسابقه امین سیما کیش (اسپانسر سابق پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی) به مدیریت سیدعلیرضا شیرازی چهره پرمساله و حاشیه ساز تبلیغات ورزشی در ایران با مبلغ ٦٧میلیارد تومان واگذار کرد که مشخص نیست چه تضامینی در ازای آن دریافت کرده است؟
حالا به طور علنی و در آستانه دربی پربیننده و بین المللی فوتبال ایران که به تنهایی میلیاردها تومان درآمد و سود به همراه دارد، شنیده می شود مدیران فدراسیون با اسپانسر فعلی تبلیغاتی هم به مشکل خوردهاند و شرکت مذکور پول باشگاهها را تا هفته بیستوچهارم پرداخت نکرده است و در شرایطی که ٦هفته به پایان مسابقات باقی مانده، ممکن است باز هم مبلغ قابلتوجهی از این قرارداد بلاتکلیف بماند. سعید آذری، مدیرعامل ذوبآهن و عضو هیات رییسه سازمان لیگ در مصاحبهای با تأیید این خبر از تهدید رسمی سازمان لیگ در واکنش به بدقولیهای اسپانسر گفت: «هفته گذشته هیأترئیسه سازمان لیگ تصمیم گرفت در صورتی که پیمانکار و اسپانسر پول باشگاهها را ندهد، از نصب تابلوهای تبلیغاتی در دیدار این هفته پرسپولیس و استقلال جلوگیری کنیم. این بحث جدی است و سازمان لیگ و شخص مهدی تاج هم به شدت پیگیر آن هستند.»
باید منتظر ماند و دید تا روز پنجشنبه که دربی پایتخت در حضور رییس فیفا برگزار خواهد شد چه اتفاقاتی پیرامون این موضوع انجام خواهد شد اما آنچه واضح و مبرهن است عملکرد ضعیف مدیران ارشد فدراسیون در عقو قراردادهای مساله دار طی چندسال اخیر در فوتبال بر سر کسب درآمدهای فوتبال است.