اسکان دانشجویان علوم پزشکی اصفهان در خوابگاه‌ استیجاری

کد خبر: ۸۱۶۶۸۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 15 July 2018
|
2026 بازدید

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مهرماه به دلیل بالابودن جمعیت دانشجویی، به اندازه یک ترم، تازه واردها را در خوابگاه‌های خودگران و استیجاری جای می‌دهیم.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حسین اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه هر ساله بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر دانشجو جدیدالورود داریم، و هر ساله با سرریز شدن جمعیت دانشجویان پزشکی مواجه ایم بنابراین برای اسکان دانشجویان در حد یک ترم آنها را در خوابگاه‌های خودگران و استیجاری اسکان می دهیم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر هشت خوابگاه ملکی تحت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که دو مورد از آنها در بیرون از دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و ۶ مورد در داخل سایت پردیس دانشگاه است.

وی افزود: به طور تقریبی در حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر در خوابگاه‌های ملکی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اسکان دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه به دلیل زیاد بودن جمعیت دانشجویان پزشکی خوابگاه‌های فعلی جوابگو نیست، ادامه داد: برای حل این مشکل از ظرفیت خوابگاه‌های استیجاری و خودگردان استفاده کردیم که از حدود شش سال پیش اقدام به اسکان دانشجویان جدیدالورود به اندازه یک ترم می کنیم و پس از آن، دانشجویان وارد خوابگاه های ملکی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در خوابگاه‌های استیجاری تمام کادر و پرسنل خوابگاه از کارکنان خود دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند و به دلیل امنیت آن، دختران دانشجوی تازه وارد را در این خوابگاه‌ها جای دادیم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر دو خوابگاه استیجاری موجود است به منظور اسکان دانشجویان در خوابگاه های استیجاری برای مدت یک ترم، ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود و دانشجویان پس از آن وارد خوابگاه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار می‌گیرند.

وی افزود: قیمت خوابگاه‌های تحت ملکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نسبت تعداد دانشجویان بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است که دانشجو هزینه یک ترم آن را می دهد و مابقی اقساط را با یک تنفس ۵ تا ۶ ماه به صورت قسط بندی به صندوق رفاه دانشجویان می پردازد.

اسماعیلی ادامه داد: یک خوابگاه‌ استیجاری در خیابان سیدالشهدا داریم که ظرفیت ۳۰۰ نفری را برای اسکان دختران دانشجو دارد و یک خوابگاه استیجاری در سپاهان شهر با ظرفیت ۱۳۰ نفر موجود است و در کنار خوابگاه‌های استیجاری از خوابگاه خودگردان نیز استفاده کرده ایم که پرسنل و هزینه‌های آن با بخش خصوصی است و دانشگاه علوم پزشکی بر آن نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه یک خوابگاه خودگران برای اسکان دانشجویان پسر داریم، گفت: سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان به دانشگاه رایگان بوده و صبحانه و ناهار و شام با کمترین قیمت پایه برای دانشجویان حساب می‌شود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به منظور تامین امنیت دانشجویان با اماکن و پلیس مکاتبه کردیم و از توان حراست دانشگاه استفاده شده و گشت های پلیس به صورت شبانه روزی در رفت و آمد هستند، گفت: تاکنون هیچ مشکلی گزارش نشده است و دانشجویان دختر از دم در خوابگاه سوار و تا دانشگاه با سرویس جابه جا می شوند.

وی با بیان اینکه طرح خوابگاه های خودگران از سه تا چهار سال گذشته به اجرا گذاشته شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه در خوابگاه های استیجاری حالت سوئیت مانند دارد بنابراین بسیاری از دانشجویان پزشکی پس از یک ترم خواستارند که در همین خوابگاه ها بمانند اما به دلیل محدودیت این امکان نیست و باید پس از یک ترم به خوابگاه های ملکی ارجاع یابند.

اسماعیلی از ساخت خوابگاه ۴۵۰ نفری دانشگاه خبر داد و گفت: سفت کاری فاز اول آن به اتمام رسیده است و در صورت تامین اعتبار تا دو سال دیگر به بهره برداری می‌رسد.

وی هزینه ساخت یک خوابگاه را بین ۱۲ تا ۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخشی از هزینه ها را خیرین و بخشی را وزارت بهداشت تامین می کند.

مدیر اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در میان دانشگاه های تیپ یک کشور در ردیف دانشگاه های قرار دارد که هر ساله تعداد زیادی دانشجو را جذب می کند بنابراین نیاز به توسعه خوابگاه‌های دانشجویی دارد.

اسماعیلی درباره اسکان دانشجویان متاهل گفت: یک خوابگاه برای دانشجویان متاهل وجود داشت که به خاطر قدیمی بودن ساختمان در معرض فرسودگی و تخریب قرار گرفت که به دلیل هزینه بر بودن نوسازی آن ساختمان به فروش رفت. از آن زمان دیگر مکانی برای اسکان دانشجویان متاهل دیده نشده است اما برای کمک هزینه به این دست از دانشجویان وام‌های دانشجویی در اختیار آنها قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟