ضرورت سرعت عمل در اتخاذ یک تصمیم مهم توسط دولت و مجلس – ۳

شرایط برای برکناری دولت از زمان بنی‌صدر بدتر نیست!

برکناری بنی صدر در حالی انجام شد که او اولین رئیس جمهور کشور انقلاب کرده جمهوری اسلامی بود. در آن برهه موضوع گروگان‌های آمریکایی وجود داشت، کشور درگیر یک جنگ سخت با رژیم بعثی صدام بود، تازه انقلاب به ثمر نشسته بود، کشور درگیر موضوع تجزیه طلبی بود و هزار و یک مشکل دیگر هم وجود داشت؛ اما وقتی دیدند که دولت پای کار انقلاب نیست، با شجاعت اقدام به برکناری آن کردند...
کد خبر: ۹۸۸۸۴۱
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 07 July 2020
|
87719 بازدید
|

شرایط برای برکناری دولت از زمان بنی‌صدر بدتر نیست!

سرعت عمل در اتخاذ یک تصمیم مهم برای ادامه راه اداره کشور به نحوی که با رضایت عمومی مردم همراه و باعث رشد مولفه های اقتصادی بشود، یکی از ضروریات مهمی است که باید قوای مجریه و مقننه خیلی زود در مورد آن به یک توافق نظر جامع، عملی و اجرایی رسیده و با برنامه ریزی برای تحقق اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نسبت به اجرای آن اقدام کنند؛ چراکه شرایط عمومی کشور به هیچ عنوان رضایتبخش نیست.

به گزارش «تابناک»؛ در روزهای گذشته مطالبی با نام «یا دولت برکنار و انتخابات زودرس برگزار شود یا با همکاری غیرشعاری، وضعیت بغرنج اقتصادی کشور را درست کنید!» و «دولت منتظر از نصاب انداختن کابینه توسط مجلس است! / چرا نظارت جدی بر دولت، بهتر از برکناری بیش از دو وزیر است؟» در سایت تابناک نوشته شد که خطاب مستقیم آن با دولت و رئیس جمهور و همچنین رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود تا هرچه سریع تر راه حل های عملی برای رفع مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، برگزینند.

در این نوشتارها، دلایل علاقه مندی و یا عدم علاقه مندی دولت و مجلس برای همکاری فی مابین به منظور حل مشکلات مردم و کشور مورد بررسی قرار گرفت و موضوعات مختلفی هم در ارتباط با چگونگی تعامل بین دو قوه به نحوی که در نهایت اقدام آنها به نفع منافع عمومی، مردم و کشور باشد، مورد اشاره قرار گرفت که می تواند حداقل در بخشی از تصمیمات مورد بررسی قرار گرفته و هدایت کننده باشد.

دو راه پیش روی قوای مقننه و مجریه بیشتر باقی نیست؛ راه اول و بهتر این که همکاری مثمر ثمر و کارگشایی فی مابین مجلس و دولت در یکسال باقی مانده از عمر قوه مجریه شکل بگیرد که منجر به حل مشکلات در عین تعامل حداکثری شود. راه دوم هم این است که اگر هیچ یک از طرفین حاضر به پذیرش چنین مساله ای نیستند، هرچه زودتر دولت برکنار و زمینه روی کارآمدن یک دولت همسو با مجلس اصولگرا فراهم شود.

اکنون با بررسی تمام آنچه گفته شد، می توان اینطور بحث را جمع بندی کرد که دو راه پیش روی قوای مقننه و مجریه بیشتر باقی نیست؛ راه اول و بهتر این که همکاری مثمر ثمر و کارگشایی فی مابین مجلس و دولت در یک سال باقی مانده از عمر قوه مجریه شکل بگیرد که منجر به حل مشکلات در عین تعامل حداکثری شود. راه دوم هم این است که اگر هیچ یک از طرفین حاضر به پذیرش چنین مساله ای نیستند، هرچه زودتر دولت برکنار و زمینه روی کار آمدن یک دولت همسو با مجلس اصولگرا فراهم شود.

بدون شک، تنها را مثمر ثمر و کارگشا برای حل مشکلات کشور و همچنین جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر، همان موضوع تعامل حداکثری قوای مجریه و مقننه است؛ بدین ترتیب که در یک سال باقی مانده از عمر دولت، هیچ تغییری صورت نگیرد و تنش بین قوه مجریه و قوه مقننه به حداقل ممکن برسد. در چنین شرایطی، افزایش هماهنگی فی مابین دو قوه فرصت لازم را برای حل مشکلات کشور و مردم فراهم خواهد کرد و انرژی موجود صرف دعواهای جناحی و سیاسی قوا نخواهد شد.

اگر به افزایش میزان نارضایتی در میان مردم دامن زده شود و شرایط نامساعد کنونی ادامه یابد، آثار اجتماعی این مساله باعث می شود که دیگر نه از اصولگرا اثری بماند و نه از اصلاح طلب، که بخواهند به بازی ها و دعواهای سیاسی خود برای کسب قدرت بیشتر ادامه بدهند! پس اینکه دو گروه سیاسی، در انجام امور کشور به خصوص در شرایط فعلی به فکر جناح بازی و انتخابات باشند، بدترین شیوه برای ادامه راه خواهد بود که عوارض و عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

اگر به افزایش میزان نارضایتی در بین مردم دامن زده شود و شرایط نامساعد کنونی ادامه یابد، آثار اجتماعی این مساله باعث می شود که دیگر نه از اصولگرا اثری بماند و نه از اصلاح طلب که بخواهند به بازی ها و دعواهای سیاسی خود برای کسب قدرت بیشتر ادامه بدهند!

از طرفی تنها راهی که بخواهد به جز همدلی و همکاری حداکثری بین دو قوه مجریه و مقننه در دستور کار قرار بگیرد، چیزی جز برکناری فوری دولت و استقرار یک دولت همسو با مجلس اصولگرا نخواهد بود. اتفاقات اخیر در سوال از وزیران کابینه هم نشان می دهد که دل برخی نمایندگان مجلس به چیزی جز این رضا نیست و هر اتفاقی غیر از این موضوع، دل و حساب آنها را با دولت تدبیر و امید صاف نخواهد کرد!

اگر برآورد مجلس اصولگرای یازدهم این است که دولت مستقر فعلی دیگر توانی بیش از این ندارد و در یک سال باقی مانده از عمرش هم اقدام خاصی بیش از این چیزی که این روزها شاهدش هستیم، نمی تواند بکند یا نمی خواهد انجام بدهد و البته برای اهرم های نظارتی مجلس هم دولت جایگاهی قائل نیست، طبیعتا بهترین راه این است که با توجه به فراهم آمدن زمینه سوال دوباره از رئیس جمهور که بیش از یکصد و چهل امضا دارد، دولت را کنار بزند.

اگر برآورد مجلس اصولگرای یازدهم این است که دولت مستقر فعلی دیگر توانی بیش از این ندارد و در یک سال باقی مانده از عمرش هم اقدام خاصی بیش از این چیزی که این روزها شاهدش هستیم، نمی تواند بکند یا نمی خواهد انجام بدهد و البته برای اهرم های نظارتی مجلس هم دولت جایگاهی قائل نیست، طبیعتا بهترین راه این است که با توجه به فراهم آمدن زمینه سوال دوباره از رئیس جمهور که بیش از یکصد و چهل امضا دارد، دولت را کنار بزند

در چنین شرایطی، فراهم کردن زمینه استعفا، استیضاح و یا برکناری دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام و روی کار آمدن یک دولت همراه برای انجام کارها به نفع مردم باید اقدام بسیار فوری و در دستور کار مجلس اصولگرای یازدهم باشد تا خیلی زود در ارتباط با ساماندهی وضعیت کشور تصمیم گیری و اقدام شود. این دو راهکار، اقدام بسیار فوری است که باید دولت و مجلس در مورد آن به نتیجه برسند و خیلی زود پیرامون آن اقدام کنند.

رسم و رسوم حکومت داری و مملکت داری این نیست که وقتی دولتی روی کار می آید، باید دوره چهار ساله و سپس هشت ساله اش را حتما تا پایان با هر نوع عملکردی و به هر قیمتی به پایان برساند؛ این اختیار در قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است که در صورت عدم توانایی یک دولت در انجام امور محوله و بهبود بخشیدن وضعیت کشور، می توان مطابق با قانون چنین دولتی را کنار گذاشت.

بدون شک اگر دولتی نمی تواند وضعیت ممکلت و مردم را بهبود بخشد و مشکلات آنها را حل کند، باید کنار برود. چرا بعد از چهل سال کنار گذاشتن یک دولت همچنان باید تابو باشد و اینقدر از آن بترسیم؟ مگر شرایط امروز کشور از ابتدای انقلاب و زمان صدور عدم کفایت سیاسی بنی صدر بغرنج تر و نابهنجارتر است که موضوع را تا این اندازه برای خودمان سخت و آن را به یک معادله نامجهول لاینحل تبدیل کرده ایم؟

بدون شک اگر دولتی نمی تواند وضعیت ممکلت و مردم را بهبود ببخشد و مشکلات آنها را حل کند، باید کنار برود؛ چرا بعد از چهل سال کنار گذاشتن یک دولت همچنان باید تابو باشد و اینقدر از آن بترسیم؟ مگر شرایط امروز کشور از ابتدای انقلاب و زمان صدور عدم کفایت سیاسی بنی صدر بغرنج تر و نابهنجارتر است

برکناری بنی صدر در حالی انجام شد که او اولین رئیس جمهور کشور انقلاب کرده جمهوری اسلامی بود، در آن برهه موضوع گروگان های آمریکایی وجود داشت، کشور درگیر یک جنگ سخت با رژیم بعثی صدام بود، تازه انقلاب به ثمر نشسته بود، کشور درگیر موضوع تجزیه طلبی بود و هزار و یک مشکل دیگر هم وجود داشت، اما وقتی دیدند که دولت پای کار انقلاب نیست، با شجاعت آن را برکنار کردند.

با توجه به همین ادله، اینکه امروز برخی می گویند شرایط برای برکناری رئیس جمهور و دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام مهیا نیست، حرف درستی نیست، چون چهل سال پیش از این در بحرانی ترین شرایط کشور، رئیس جمهور توسط مجلس برکنار شد؛ حالا که کشور بعد از 42 سال به ثبات سیاسی لازم رسیده است و بسیاری از مشکلات و گره های اول انقلاب را دیگر پیش روی خود نمی بینیم، پس حتما زمینه انجام چنین کاری نسبت به زمان برکناری بنی صدر مهیاتر است.

البته همانطور که پیش از این هم گفته شد، بهترین اقدام در حال حاضر، حل مشکلات از طریق به تفاهم و توافق رسیدن دولت برای همدلی و همکاری و در پس آن حل مشکلات مردم و مملکت است و نوشتن گزاره های فوق معنایش مقایسه دولت با دولت بنی صدر و تاکید بر برکناری نیست؛ اما اگر این همکاری برای حل مشکلات شکل نگیرد و هر روز به مشکلات مردم افزوده شود، طبیعتا باید شجاعت برکناری چنین دولتی و روی کار آمدن یک دولت همسو وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دولتها در کشور ما تنها در حدود 10 الی 15 درصد امور مملکت در اختیارشان است. فرقی نمی کند این دولتها از چه جناحی باشند. اگر هم بخواهند نمی توانند اوضاع را به تنهایی سرو سامان دهند. برکناری دولت فعلی به جز یک شوک اقتصادی دیگر چیزی را اصلاح نمی کند. تنها همکاری همه دستگاهها و ارگانهای نظام با دولت چاره کار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
صد در صد موافقم. برکناری دولت جز شوک عظیمی اقتصادی هیچی تهش نیست
مانی
| Netherlands |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
یک سوال ازت دارم. اینها زمان انتخابات که میان این وعده و وعید ها میدن جریانش چیه؟ نکنه از مریخ اومدن و خبر ندارن که دولت کاره ای نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نه تنها روحانی برکنار نخواهد شد چه بسا رئیس جمهور بعدی هم از جناح خودی نباشه چرا چون حالا که مجلس هم خودی شده باید یه جایی باشه که خودی نباشه تا تقصیرها رو انداخت گردنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بالاخره انتقام کشی قالیباف از روحانی و جهانگیری
بخاطر مناظره انتخاباتی ۹۶ بصورت گاز انبری
هم خواهد بود !!!!؟؟؟؟
و اتفاق نادری که فقط در انگشت شمار کشور ها شاهدش خواهیم بود
مبارک است !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
9:37 دقیقه درست میگه.
چطور زمان انتخابات وعده ی 100 روزه میدن ولی حالا کار دستشون نیست؟
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
زمان نشان خواهد داد که مجلس فعلی ، بدترین مجلس بعد از انقلاب خواهد بود ... بنشینید و ببیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
این آش افتصادی را همین تندروها برای مردم درست کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
حرف مفت نزن
بیش از 90 درصد اداره کشور دست دولت است و اگر دولت نخواهد مجلس هیچ کاری نمی تواند بکند وتنها راهی که باقی می ماند برای مجلس استیضاح است
لطفا ادرس غلط ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ادرس غلط برای رفع مسولیت از بحران سازها و کاسبان تحریم برکناری دولت !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کسی که خودش را به خواب بخواهند بزند خوب به خواب می زند
ببخشید کی ارزها دستش است؟
کی سرکوب ارزی می کند و یا الان رها سازی ان؟(بهتر است بروید مصاحبه سیف را بخوانید که شخص رییس جمهور حتی حرف کارشناسی رییس بانک مرکزی را هم قبول نمی کند)
کی سود بانکی را تعیین می کند(در ظاهر بانک مرکزی است ولی بانک مرکزی زیر نظر دولت است)
کی صادرات و واردات را اجرا می کند؟
کی مجوز به کسب و کارها می دهد؟
بیش از 75 درصد اقتصاد دست کی هست وبنگاه داری می کند؟
کی مجوز افزایش قیت ها را می دهد؟
عزیزم خیلی چیزهای دیگر هست می توانم بگویم ولی همین ها کای است برای کسانی مثل تو که خودشان را قایم می خواهند بکنند با ادبیات خود دوستان دولت که به خورد تو دادن تا در پشت کارهاشون را به پیش ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
فدوی
باشه قبول . زمان نشان خواهد داد
ولی فعلا شما بهتره ی تاکتیک بهتری را برای فرافکنی و فرار از مسئولیت ۷ ساله دولتتون پیدا کنید
دولت شما ۴ سال اول را با تاکتیک آواربرداری از مخروبه دولت قبلی و بیرون کشیدن اتوبوس از ته دره آغاز کرد و الان هم داره با تاکتیک اگر ما نبودیم دلار۴۰هزارتومان شده بود و تاریخ نشان خواهد داد ما چقدر خوب بودیم به پایان میبره
حالا شما در مورد مجلسی که یک ماهه شروع کرده چون نمیتونید حتی یک مورد کار مثبت از مجلس قبل و دولت ارائه بدید ، دارید از آینده نامعلوم قرض میگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
میشه بگی دیگه کدوم ارگان و دستگاه مونده که به دولت کمک نکرده؟
از آستان قدس گرفته تا بنیاد مستضعفان همه دارن کمک میکنن
سپاه رو که دیگه نگو با افتتاح ستاره خلیج فارس درآمدزایی ام داشت
کسی که بخواد مملکت رو به لبه پرتگاه ببره و نابود کنه این کار رو با تمام توان انجام میده و داره میده!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
10»:47 حسابی شستشوی مغزی شدی برو بیمارستان نزد روانپزشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آخه چرا شعر میگی ؟ 10 درصد اختیارات ؟ مرد ناحسابی 7 ساله یک آجر بالای آجر نذاشته هیچ با خوابوندن املاک و کشوندن پولها به بورس عملا سازندگان بخش خصوصی رو هم زمینگیر کرد . نتیجش شده غول فعلی و افسارگسیختۀ مسکن . آخه بی انصاف ، ساخت سازی که حتی یک دلار هم ارز نیاز نداره و تمومش ریالیه ولی باعث اشتغال بالا و رونق شدید اقتصادی و درصورت تولید انبوه تعدیل شدید قیمت میشه چرا باید به فاجعه و بحران فعلی ختم بشه ؟ چرا چرت میگی 10 درصد 10 درصد !!! پس عمه من اقتصاد رو به ویرانۀ فعلی رسونده خبر نداشتم . بعدشم شما که میدونین نیم درصد !!! اختیارات دارین چرا موقع انتخابات اونهمه وعده وعید میدین یکدفعه بگین از یک سوپری هیچ کاره تریم دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
برجام بزور دادن به خورده کشور، امثال شما هم حمایت کردید الان هم تر و خشک با هم میسوزند، جالبه الان هم میگن ،کی بود، کی بود، ما نبودیم!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
۵ استاد اقتصاد نسبت به تبعات بسیارخطرناک رشد غیرعادی وغیرمنطقی بورس هشداردادند
مسوولین اقتصادی هم برای توضیح درمورد تبعات رشد بورس به مجلس فراخوانده شدند
بزودی شاهد سقوط بیش از یک میلیون واحدی بورس خواهیم بود
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
از کامنت ها میشه فهیید مردم دانا هستند و میدانند که آنش از کجا به جان مردم افتاده
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
تابناک دقت کردی مثبتهای این نظر با نظرات منتشر شده زیرش نمیخونه؟ ممیز صبحت خیلی اونوری و سلیقه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اتفاقا الان دولت خیلی دوست داره تا استیضاح و عزل بشه تا ضمن نجات پیدا کردن از زیر بار این مشکلات خودساخته چندروز بعد از عزلش بگه که من داشتم همه مشکلات را حل میکردم ولی نگذاشتند و برنامه من این بود که همه برنامه ریزیهای ۷ ساله دولت در سال هشتم به نتیجه برسه و تمام مشکلات را در یک برنامه ۱۰۰ روزه در ۱۰۰ روز آخر حل کنم
ولی نمیزارند ، ولی نگذاشتن ، اختیاراتم کم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
شستشوی مغزی برای کسی است که تا این انها امدن سر کار و گفتند مقصر همه چیز از دولت قبل است ادبیات ان ها را تکرار کرد و وقتی همین ها گند زدن به مملکت و همین اقایان گفتند دولت و ما مقصر نیست وکی بود کی بود راه انداختن باز تو امدی اینجا می گویی دولت هیچ کاره است
خطاب به12:05
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
چرا وعده میدن؟ چرا استعفا نمیدن؟
بنظرت کسی که یک درصد احتمال بدن استعفا میده یا مشکل ساز میشه تایید صلاحیت میکنند؟
الان مثلا خیلی سوال خفنی پرسیدی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
جوری حرف می زنی که انگار هزاران متخصص در امور مختلف کنار مانده اند و می توانند امور کشور را اصلاح کنند ولی میدان به آنها داده نمی شود
این چنین نیست آنها که می گویند دولت کنار برود خودشان مسبب وضع موجود هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
۹:۵۱
چرندیات شما تمومی نداره
اتفاقا اگر قالیباف دولت روحانی را عزل کنه دقیقا مثل اینه که ی پلیس یک نفر انسان بوووووق را از زیر مشت و لگد و فحش و ناسزای مردم نجات داده باشه
اتفاقا اگر قالیباف مثل شما بود و بجای نجات کشور در فکر انتقام بود بهترین کار براش اینه که حتی اگه روحانی بخواد استعفا بده هم جلوش را بگیره و مجبورش کنه به ریاست خودش تا سال بعد ادامه بده تا هر روز مجبور به شنیدن متلکها و ناسزاهای مردم و رقبا و البته رفقای زمان انتخابات خودش باشه
ولی خب خوشبختانه همه مثل شما نیستند و امیدوارم که مجلس و قالیباف بهترین تصمیم را برای ایران بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
۱۰:۵۷
افرین دوست عزیز
جواب منطقی و مستدل دادی و حرف حساب زدی و مطمئن باش حرف حساب شما جواب حسابی نداره ولی این جماعت همیشه با پوپولیسم و هوچی گری و فرافکنی و حرفهایی که هیچ سند و دلیلی نداره کارشون را جلو میبرند و یا با فرار از پاسخگویی ا ز زیر بار مسئولیت شانه خالی میکنند و یا کلا حاشا میکنند
وقتی خود اقای روحانی با همین روش عمل میکنه شما توقع دیگه ای از اینها نداشته باشید
من خودم هم صبح جمعه خبردار شدم
فقط یک نااگاه میتونه مدعی بشه در ۱۰۰ روز همه مشکلات را حل میکنه
موشک پرانی کردند تا برجام نابود بشه
این موشکها را ما ساختیم و اینها به دست وزارت دفاع ما ساخته شده
ما باید با خود کدخدا ببندیم
امریکا یک مزاحم بود و این مزاحم‌از برجام خارج شد
کره ای ها مگر دیوانه هستند که با ترامپ‌ توافقنامه امضا کنند
اگر امریکا حاضر باشد به برجام برکردد ما همین الان با انها وارد مذاکره میشویم
و...... وممنون که نظرتون‌را نوشتید و در من هم انرژی نوشتن ایجاد کردید
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
چه عجله ای برای بهم ریختن کشور دارید؟ اولامگر از عمر ای دولت چند سال مانده؟ دوما هردولتی هم که موقتا هم جایگزین شود چه معجزه ای میتواند انجام دهد؟ میدانید که مشکلات عمده اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با مشکلات سیاست خارجی کشور دارد.ما حتی پول صادرات محدود خود را از کشورهای همسایه نمیتوانیم به راحتی وارد کشور کنیم؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بهتره كمي مطالعه كنيم خزانه - - پول نفت - صنايع بزرگ و گوچك - راها و راه اهن =- فرودگاهها ماليات و غيره دست كيه با اين تبليغات الكي فريب نخوريم دولت با انداختن اين حرفها در دهان و عقل ادمهاي ساده لوح ميخاد از پاسخگويي فرار كنه هيچ كس از دولت مطالبه گري نميكنه چرا ؟؟؟؟ 95 درصد از كل امور كشور دست دولت و رئيس جمهوره براي همين هم هست كه موقع انتخابات خودشون را ميكشن و ميخان قانون اساسي را عوض كنن و براي چندمين بار بتونن رئيس جمهور شن اگه فرمايش شما دست بود ديگه روساي جمهور حتي براي دور دوم هم شركت مجدد نمي كردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
هر وقت ماهی را از اب بگیری تازه است قبل از نابود شدن کشور باید جلو این دولت ناکارامد گرفته بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0930
اقتصادی مونده که دچار شوک بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0930
دولت با اصرار به رشد بی دلیل بورس و سواستفاده از قدرت که امانت مردم است یک فاجعه اقتصادی درست کرده و خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آره خودتون رو با این چرندیات قانع کنید. لابد برای این 10 -15 درصد بود که یقه جر می دادید؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
سه شنبه ۱۷ تیر ساعت ۱۳:۱۸
سکه دوباره به کانال ۱۰ میلیون بازگشت و دلارهم به ۲۲
دیگه عمرا برگرده زیر ۲۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
پاسخهای این کامنت رو می خوندم. البته نظر مخالفین و موافقین محترمه. اما ادبیاتشون برام جالبه. اشکالی نداره نظر مخالف میدی. بهتر نیست مودبانه مطرح کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مگه شوک اقتصادی بزرگتر از این هم داریم.جمع کنید این هارا دولت در سایه یا تعیین درصد اختیار را،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خواهش می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
پرچم امریکا سیاست داخلی درست شود ان سیاست خارجی شما خود به خود هم حل می شود چون مشکل شما در خارج نیست سو مدیریت در کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
سه شنبه ۱۷ تیر سلعت ۱۴:۵۸
دلار(اسکناس) ۲۲۱۵۰
دلار(حواله) ۲۲۵۰۰
سکه ۱۰۳۰۰۰۰۰
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نقش دولت در ایران مانند نقش یک خدمتکاردریک خانواده است که هزارتا کارباید بکند وآخرشب باز هم سر اون داد می کشندوبا عوض شدن خدمتکار خانواده همون خانواده است فقط ممکنه بشقاب ها کمی براق تر به نظر بیاد..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ما که داریم میمیریم بزار حد اقل یک مرد بیاید رییس جمهور شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
وعده 100 روزه
علی برکت الله
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوست عزیز 09:37 اونا از مریخ نیومدن و خیلی خیلی خوب هم می دونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
کسانی که میگن دولت همه کاره است این رو در نظر بگیرن که یه کشوری مثل مثلا ترکیه یا مالزی یا ...اعلام جنگ با آمریکا بکنه و اقتصادش در اثر تحریم نابود شده اونوقت یکی رو بگذارند ریس جمهور و بگن حالا تو درست کن همه اختیارات هم دست تو هست ولی تو تحریم باید کار کنی نه می تونی معاملات بانکی بکنی نه صادرات نه ارتباط اقتصادی با کشورهای دیگر ولی باید فقط در داخل همه چیزو تولید کنیو رونق اقتصادی ایجاد کنی و
دو سال آخر آقای احمدی نژاد یادتورن هست که آخرش اومد گفت ما تحریم هستیم نمی تونیم اون موقع فروش نفت و درامدهای دیگه داشتیم الان هیچی نداریم حالا آقای قالیباف بیاد جلو ببینیم چیکار می کنه اگر ایراد به مفاسد اقتصادی روحانی میگریم که آقای قالیباف هم در شهرداری که یک صدم دولت نیست همین کار رو کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بدون تغییر سیاست کلان اگر ده تا دولت هم عوض بشه هیچ اتفاقی در معضلات کشور اتفاق نخواهد افتاد. تنها را اتفاق آراء همه جناحههای سیاسی و ارکان حاکمیت سر گرفتن یک تصمیم شجاعانه در جهت رفع چالش با غرب است و الا آخر این رویه ها ونزئولا و کره شمالی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کاملا درست است.
سیاست کلی بخصوص در روابط بین الملل باید تغییر یابد.
علی داوودی
| United States of America |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ایران تصمیم خود را گرفته حتی اگر کره شمالی شویم بهتر از آن است که با امریکا مذاکره کنیم . ما اسلام را برگزیدیم و ملت هم مکلف هستند که تبعیت کنند، نه سازش نه تسلیم نبرد با امریکا.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی جان ایران ارث پدری شمایان نیست که اینگونه قاطع راجع به آن
نظر میفرمایید اظهار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
به علی داوودی با پرچم آمریکا
قطعا از افعال معکوس برره ای استفاده کره اید !؟
ولی حتی در شوخی و طنز هم اینکار را نکن
چون این نسل امروز با نسل جوانان سال ۵۷ تا ۶۸
بسیار بسیار بسیار تفاوت های آشکار دارد
و اوضاع رضایتمندی اعتماد و حمایت ، اکثریت مردم به مسولان
کاملا تغییر کرده است
لذا ، حتی الان شوخی کردن با تعابیر جنگیدن با آمریکا هم کار درست و عاقلانه ای نیست
عباسعلی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی جان با پرچم امریکا نیا بهش مرگ بگو گوشش بازه البته روی شما زیاده اشکالی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی جان طعنه زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خخخخ
برو در دوران هاشمی که اقتصاد را فلج کرد با ابر تورم ها ان وقت بعد برو در دوران خاتمی ببین اقتصاد را فلج نکرد
از چیزی که خبر نداری نمی گویند نیستی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
منظورت از تغییر سیاست کلان مذاکره با آمریکاس ؟ واقعن چجوری روت میشه دوباره اینو بخواید ؟ با برجامتون چه گلی به سرمون زد آمریکا که حالا برا بار دوم بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ما که بالاخره نفهمیدیم چالش ما با غرب یا بهتر بگیم چالش غرب با ما در چه چیزیه ؟
فقط در مورد مسآله هسته ای چند خاطره را که عزیزان غربگرا فراموش کردند براشون یادآوری میکنم
مگه ایران با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی انگلیس و فرانسه و آلمان در سعدآباد مذاکره نکرد و به تفاهم نرسید پس چرا چندروز بعدش گفتند این مذاکرات را قبول ندارند و دوباره روز از نو روزی از نو
مگه اردوغان نخست وزیر ترکیه و لولاداسیلوا رییسجمهور برزیل و یک نفر دیگه که یادم نمیاد را به نمایندگی از غرب به ایران نفرستادند و با احمدی نژاد به توافق نرسیدند و گفتند همه چی حل شده پس چرا چندروز بعدش حاشا کردند و گفتند این توافقات را قبول ندارند ؟
مگه در برجام این دفعه خود کدخدا و نوچه هاش مستقیما مذاکره نکردند و توافق نکردند ، پس چرا بازم زدند زیر حرف و امضای خودشون و بازم روز از نو روزی از نو ؟
میشه شما بفرمایید منظورتون از مذاکره چیه و ایران باید چه چیزایی را قبول کنه که دوباره رییس جمهور بعدی امریکا نیاد و بگه من امضای رییس جمهور قبلی را قبول ندارم و باید با خود من توافقنامه امضا کنید ؟
با این اوصافی که از امریکا و امریکاپرستا میبینیم ایران باید هر چهار سال یک مذاکره با امریکاجون انجام بده
البته شایدم رییس جمهور بعدی خیلی آدم حسابی تر باشه و علاقه بیشتری به مذاکره داشته باشه و هر سال بخواد ی مذاکره ای انجام بده و استدلالش این باشه که الان ۱ سال گذشته و شرایط عوض شده و توافق قبلی با شرایط سال قبل امضا شده بود و در سال جدید باید ی مذاکره جدید داشته باشیم
و البته آمریکا پرستا هم‌که روی حرف امریکا نمیتونن حرفی بزنند و حتما مثل الان میگن باید دوباره مذاکره کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کی این تکلیف را بر ملت واجب کرده؟ تکلیف بر گردن کسانی است که مقلدند نه اکثریت مردم که بر اساس عقل خودشان راهشان را انتخاب کرده اند.
امیرکبیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی اقا شما اونوقت چکارهای که این نظریه پر مغزو میدی(ما اسلام را برگزیدیم و ملت هم مکلف هستند که تبعیت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی داوودی
خوشمزه جان ، شاید ایران تصمیم خودش را گرفته باشه و حاضر باشه کره شمالی بشه ولی زیر بار حرف زور آمریکا نره و تسلیم نشه و مبارزه کنه
ولی قطعا آمریکا هم تصمیم خودش را گرفته و میخواد تا ایران را تبدیل به سوریه و لیبی و یمن نکرده دست از مذاکره با ایران برنداره
خوشمزه ، نظرت در مورد کمکهایی که امریکا با مذاکره و برقراری دموکراسی در ویتنام شیلی پاناما السالوادور گوآتمالا افغانستان عراق سوریه یمن لبنان فلسطین مصر لیبی سودان سومالی عربستان بحرین کره یوگوسلاوی چکسلواکی کوبا ونزوئلا و ...... با انجام کودتا و یا جنگ‌ویا دخالت سیاسی انجام داده چیه ؟
ایا ایران در زمان مصدق با امریکا مذاکره نمیکرد ک یا شاید اون‌موقع هم مصدق داشت مبارزه میکرد و حاضر به تسلیم نبود؟
شاید شما با جوک‌گفتن و خوشمزگی بتونی چندتا آدم بیسواد و بی اطلاع را بخندونی ولی هر کسی بدونه ذات امریکا و سابقش چیه به حال تو و کشوری که تو میخوای درست کنی فقط گریه میکنه ، فقط گریه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بود و نبود دولت چندان فرقی نمی کند دولت فقط بدرد این می خورد که همه گناهان را گردن آن بیندازند
اگر شجاعت دارید مسولیت دولت را بپذیرید
me@yahoo.com
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
علی باهوشه. تنها راهی که کامنتت سانسور نشه همینه. مثل علی باشیم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اقاياني كه ضد علي آقا نظر دادن شما چه كاره ايد ؟؟؟؟ مملكت مگه ارث پدر شماست كه حراج مي كنيد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
حتی اینهم که گفتی بحران را حل نخواهد کرد ،چون مشکل داخلی با مردم میتواند سر جایش بماند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ناشناس 12:16!من در مجموع موافق سیاست های آمریکا نیستم اما در حال حاضر چند تا کشور روی زمین هست که رابط دوستانه ای با آمریکا نداره و تحت تحریم های شدید آمریکا هست و چندین سال هم تحت اون تحریم ها بود و الان وضعیت اقتصادیش خیلی خوبه؟چرا از اون زاویه فکری درنظرت در این قسمت ننوشتی؟در این موارد هم به نظر من مدیریت داخلی یک کشور در مجموع در وضعیت اقتصادی مهمه اما متاسفانه نفوذ آمریکا در اقتصاد وسیاست جهان هم ابزاری شده که کشورهای بسیاری از آمریکا در تحریم علیه ایران پیروی کنند. آیا واقعا فکر میکنی صادراتی که در حد قابل قبول نیست و تحت تحریم و در مجموع با هزینه نسبتا زیاده، باعث رشد اقتصادی نسبتا بالای ایران و رسیدن اقتصاد ایران به یکی از قدرت های اقتصادی برتر زمین میشه؟آیا میدونی بازار رقابتی و درست اکثرا چه تاثیری در کم کردن فساد و رانت و هزینه میتونه داشته باشه؟آیا صرفا با شعار دادن مشکل اقتصادی ایران کم میشه؟آیا فقط با دستگیری همه اختلاسگران الزاما مشکل اقتصادی و رانت رفع میشه؟تو دقیقا در چه حد درکی از تاثیر روابط اقتصادی ایران با کشورهای دیگه بر قدرت اقتصادی ایران داری؟نکته بعد اینکه به نظر من در این مورد هم در تاریخ معاصر ایران هم عده ای از سیاستمداران(عده ایشون)در رابطه با آمریکا به دام دلداگی کاذب و غیر منطقی به آمریکا هم گرفتار شدند.رابطه اقتصادی برقرار کردن کردن با آمریکا الزاما به معنی خوب فرض کردن آمریکا نیست.اما متاسفانه عده ای از افراد ممکن فکر کنند آمریکا خوبه وایران در رابطه با آمریکا همیشه مقصره،و با اون دید شاید عده ایشون از رابطه دوستانه با آمریکا حمایت کنند که این هم به نظر من درست نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کوبا با بدترین تحریم ها تورم کم وبا ثبات اقتصادی
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
ناشناس عزیز 12:00 قبول دارم که طرف های مقابل ما هم در مذاکره و عمل نه صادق هستن و نه به فکر منافع ما هستنو این یه امر کاملا طبیعی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
متاسفانه این مجلس و رئیس اون مال برکنار کردن دولت نیستند. برکناری دولت مجلس شجاع میخواهد که در کشور وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مسایل پشت پرده و سیاست همیشه دخیل هست. همین آقایان قالیباف و ... قبل از اینکه بیان مجلس خیلی داغ بودن ولی حالا که اومدن میبینن که از اون خبرا که فکر میکردن نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
سادگی هم حدی داره عوض شدن دولت چیزی رو تغییر نمی ده سیاست های کلان نظام ثابتند دولت مردان مترسکی بیش نیستند
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نظام نشان داده که موافق اینکار نیست و نمایندگان تنها فرافکنی میکنند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آقای ناشناس اتفاقآ ارث پدری شماهم نیست من با علی آقا موافقم هرچند که این دولت از ابتدا کارآیی نداشته و مروج بی ثباتی و هرج ومرج بوده و ازشرایط فعلی نیز کاملآ راضی می باشد چون باور های ملی و ارزشی ندارد. ما اگر مدیریت داخل را سامان می بخشیدیم نیازی به تاثیرگذاری خارجی در کشور نداشتیم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مجلس ۱۰ درصدی چگونه می خواهد دولت را بر کنار کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
برو بابا مگه شوخيه مرد حسابي .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
امیدوارم توی دور بعدی انتخابات متفکران، اندیشمندان، دانشمندان، پیشرفتگان و آزادگان ،دوستداران حقوق بشر و تمام کسایی که خودشون با این القاب معرفی میکنند، توی انتخابات شرکت نکننند مانند انتخابات مجلس یازدهم، تا مملکت از این بحران اقتصادی خارج شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
احتمالا این بحران اقتصادت نداری ربطی به عزیزان شما در دولت که نداره
ناشناس
| France |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
واقعا این حرفا رو باور داری یا اینکه میخوای خودت نامزد بشی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مثبت گرفتی به عنوان طنز امروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دقیقا درست میگید چون هر وقت افرادی که این ادعا ها رو داشتن و با فریادشون گوش فلک کر کردن اومدن توی صحنه فقط برای مملکت هزینه ایجاد کردن.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
یکی از اشکالات بزرگ ما اینه که قحط الرجال شده توی این مملکت. چند نفرند که با بازی چپ و راست نقش هاشونو عوض می کنند و مردم هم سرکارند. سال های زیادی است که مشکلات، دشمنان، امکانات، ارزش ها و .... همیشه هستند و چیزی تغییر نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
روحانی باید کنار برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
به نظر من هم باید از کنار برود.چون از وسط رفتن خطرناکه حسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کدوم عقل کلی جاش بیاد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
داداش آدرس رو اشتباه به شما دادن . دولت کاره ای نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آرزوی 7 ساله اصولگریان با 7 سال خراب کاری در افتصاد کشور
علی
| Germany |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
موافقم روحانی باید کنار برود یک مشهدی دیگه به جایش بیاد تا جمع مشهدی های قوا کامل بشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آقا مهدی چطور احمدی نژاد که گند زد به مملکت تو سالهای آخرش همه کاره بود .. ولی الان روحانی و
دولتش کاره ای نیس ؟ البته من موافق احمدی نژاد نیسم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
کل جریان اصولگرایی باید حذف شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
محمد۱۱:۳۰
آفرین به این‌جواب
مختصر و‌مفید
منم‌موافق احمدی نژاد نیستم ولی باید بگم‌امروز این جواب دندون شکن را ازت یاد گرفتم که در جواب هرکی که بعد از ۸ سال گفت اختیاراتم‌کم بود و یا گفت نمیزارند کار کنم همین ی جمله را بگم
لطفا بازم از این درس ها یادمون بده استاااااااد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دوستان ارزشی خواهان برکناری دولت هستن اکثر مردم هم همین رو میخوان تا حسابی برخی برادران اصولگرا بیفتن تو چاه ،وچه کنم چه کنم رو سال اینده میبینیم
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
من از محمود دل خوشی ندارم ولی خداییش او هم می خواست برای ایران و ایرانی کار کنه حالا نمی شد و نمی گذاشتن بحث دیگری است. من تو دستگاه های دولتی کار کردم و خوشبختانه در حوزه های ستادی چند وزارتخانه بودم برخی وزرا از رییس جمهور حرف نمی شنوند شما ته این حرف رو خودتان بخوانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نمیدونم چرا شما خودتونو به خواب زدین
نهایتا دولت باعث ۱۰ درصد از وضع موجود باشه
با عوض شدن دولت هم درست نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
من اصلا از عملکرد دولت راضی نیستم و به شدت هم اعتراض دارم. ولی ظاهرا آقایون فکر کردند که مثلا اگه اصولگرایان بیان روی کار وضع بهتر میشه!! اینکه ما مردم از دولت روحانی زده شدیم به معنی این نیست که به اصولگرایان چراغ سبز نشون دادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خواب زده به دیگران میگه خواب یه کم به خودت زحمت بده مصاحبه ی سیف رو بخون این سیفم از خودتون بوده ببین مملکت تو این هفت سال چطور اداره شده
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نه اینکه قبلش خیلی خوب اداره میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مگر در دولت نهم و دهم احمدی نژاد
که با مجالس هفتم و هشتم حداد عادل و باهنر اصولگرایان با هم همکاری کردند
چکاری ، جز گرفتن ۷ قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند ۷ منشور ملل انجام دادند ؟
اگر قصدتان شروع جنگ و نابودی کشور است !!؟؟؟
بله بسیار گروه خوبی خواهند بود !!؟؟
که در کنار این مجلس تند روی اصولگرا و جبهه پایداری های فعلی
یک دولت مثلا به ریاست دکترها : جلیلی یا احمدی نژاد یا حسن عباسی و یا شریعتمداری کیهان بیایند !؟
و خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
یک بار متن بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
هر وقت امریکا جرات کرد به یک کشور کوچکی مثل کره شمالی ویا کوبا حمله کند به کشور شا که قدرتش از این ها بیشتر حمله خواهد کرد
در ضمن خودتان را پشت ادبیات اقای ظریف که برای اهداف سیاسی می گوید قایم نکنید
در ضمن احمدی نژاد که اینقدر ازش بد می گویید از این اقا بهتر عمل کرد در اقتصاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آقا جمش کنید این بحث ها را این ها همش تلاش برای گرفتن پست ها و حق مدیریت و رییس بازی است - مملکت ما مثل ماشین داقونی میمونه که رانندنش هی عوض میشه نهایت کاری که رننده می کنه اینه که ماشین نره ته دره وگرنه راه رفتن ماشین به قطعاتش بر می گرده که با عوض شدن راننده تغییر نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دویست تا کامنت دیگه بذار مدام بگو 10 درصد 10 درصد . سئوال : دولت نباید مدیریت داشته باشه ؟ نباید روی بازارها کنترل داشته باشه نذاره همه چی به امون خدا بحال خودش رها بشه ؟ نباید طرح و برنامه داشته باشه فقط آزمون و خطا و دلار 4200 با 20 میلیارد دلار رانت ؟ وقتی تنها سلاحش بشه برجام خوب معلومه ترامپ پاره اش کرد دیگه دولت هم حرفی برای گفتن نداشت و فقط شد یک نظاره گر صرف در اقتصاد . اقتصاد هم چون رها شد به امون خدا عین ماشین بدون راننده رفت ته دره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
درود بر نظر 10:28
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
۱۰:۲۸
عزیزم خیلی راه باید بریم پس پیاده شو تا با هم بریم.
اگه مجلس ۷ و۸ در زمان احمدی نژاد ایران را زیر تحریم بردند و ۷ تا قطعنامه برای تحریم گرفتند و ایران را زیر سایه جنگ‌هم بردند ولی لااقل همه این اتفاقات در حالی افتاد که ایران در مذاکراتش با غربیها قبول نکرده بود که انرژی هسته ای را نعطیل و جمع کنه ولی دوستان شما هم ایران را زیر تحریمهای حداکثری بردند هم‌ به جنگ‌نزدیک کردند و حتی یک درگیری محدود و ترور را بوحود آوردند و هم همه این تحریمها و جنگ را بدون نیاز به ۷ قطعنامه سازمان ملل بوجود آوردند و همه اینها در حالی بود که ایران بر خلاف مجلس۷و۸ و دوران احمدی نژاد انرژی هسته ای را هم‌تعطیل کرده بود و در واقع شدیم‌مصداق آش نخورده و دهن سوخته
ولی معلوم‌شد حقوقدانها حتما بهتر از سرهنگها زبان دنیارا بلد هستند و حتی زبان مردم خودشون را هم بلد هستند و حتی بلد هستند با مردم خودشون حرف بزنند و امروزه اگر خوب گوش کنید بخوبی میتونید صدای صحبتهای اونهارو بشنوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
زمان احمدی نژاد 99 درصد تقصیرها گردن دولت بود حالا 10 درصد مقصر هست!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
شاید یک دولت اصولگرا پولها مخفی را بیارد در بازار و ارز را بیارد پایین برای برهه ای!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ناشناس 13:12! کی دقیقا انرژِی هسته ای تعطیل شد؟کی؟کل انرژی هسته ای تعطیل شد؟نکته بعد اینکه منظورت از اینکه در این قسمت نوشتی"دوستان شما هم"در این نظرت چیه؟این مرزبندی که در ذهنت داری چه معنی داری؟نکته بعد اینکه در تقریبا 7 سال اخیر دولت ایران ،ایران رو به جنگ نزدیک تر کرد؟چرا اونطور بی ربط آدرس غلط میدی؟ ترامپ با اون رفتارهاش علیه ایران هیچ تاثیری در نزدیکی جنگ بین ایران و آمریکا نداشت؟دولت ایران در 7 سال اخیر کم تلاش برای رفع تحریم ها و تنش زدایی انجام داد؟آیا فردی مثل ترامپ با اون رفتارهاش علیه ایران و با اون شخصیتش تقصیری در تحریم علیه ایران نداشت؟آدرس غلط نده.نکته بعد اینکه من طرفدار کامل این دولت هم نیستم.سعی نکن با یک مرزبندی کاذب و دروغین منو به صورت دروغین به یک جناح سیاسی در ایران ربط بدی.جواب حرفی که در این قسمت ننوشتمو هم به صورت بی ربط هم نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
تمام مشکلات این دولت طبق معمول تقصیر دولت قبل است. چه بسا تمام مشکلات کشور از زمان هخامنشیان تا کنون تقصیر دولت قبل باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
واسه ما مردم دیگه مهم نیست کی حکومت میکنه! واسه ما وضعیت مالی و جیبمون مهمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
درسته مردم از دولت راضی نیستند به مجلس هم رای ندادند پس باهم فرقی ندارند
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
همه ملت میدونن تو این مملکت چه خبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
لطفا نظر خودو به هم تعمیم نده متشکرم
روح اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
واقعا خوابید یا خودتان را به خواب زدید. فروش نفت صفر. صادرات غیر نفتی صفر. ورود ارز به دلیل تحریم صفر. کانالهای مالی بسته. این دولت خیلی هم خوب با این شرایط مملکت رو اداره کرده. دولت قبل با درامد سالیانه 80 میلیارد دلار چه گلی به سر مملکت زد . این دولت بدبخت کرونا زده که الان 1 میلیارد دلار هم درامد نداره. با صفر داره مملکت داری میکنه. ایراد از جای دیگه هست با این شرایط صدتا دولت هم عوض بشه هیچ تفاوتی نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
این حرفا رو نزن، تحریم برکته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اگر دولت مورد نظر آقایان بیاید تمام رسانه ها از جمله رادیو وتلویزیون در خدمت انها خواهد بود یادتان رفته معجزه هزاره سوم منکر بیکاری و مشکلات اقتصادی بود حالا هم همین است انموقع بابیش از 80میلیارد دلار ذخیره ارزی دولت قبل شروع کرد وبعد از هشت سال مملکت بدون یک دلار ذخیره ارزی وگرفتاریهای حاصل از تحریم که تازه شروع شد ه بود جا گذاشت ودر کنار انهم مشتی دلوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خخخخه
صادرات که صفر باشد واردات هم صفر است ان وقت چرا دلار بالا می رود متخصص؟
در ضمن مهم نیست چقدر درامد دلاری دارید مهم این است که چطوری خرج کنی چیزی که در ایران به ان نمی پردازند
مثلا امریکا کسری تجاری دارد و موازنه تجارت خارجیش منفی است واین یعنی بدهکار ولی تورمش کم است و خیلی از کشورهای دیگر چون نظم دارند در اقتصاد نه مثل شما پول را همین طوری ول کنند در اقتصادو ان را به کار دلالی ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
تو که از خواب هم رد کردی و گویا مردی... .از قدیم گفتن خلایق هرچه لایق. دولت رس همه رو کشیدی هنوز هم داری قربون صدقه اش میری البته شاید تو ا اونایی باشی که نورچشمی دولتی و به نون و نوا رسیدی حسابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
پروفسور
خب این دولت خودش با سیاستای اشتباه و عملکرد غلط خودش باعث شده به این وضع گرفتار بشه
مگه خودشون‌برجام را امضا نکردن تا تحریما تموم بشه و نفت فروش بره و روابط بانکی برقرار بشه و سرمایه‌گذار خارجی بیاد و ..... پس چرا نشد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
چرا اینقدر غیرمنطقی حرف میزنن بعضیا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بزرگترین مشکل ما با این سیستم اینه مردم یا اصلا به حساب نمیان یا مزاحم و به درد نخور هستند
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟