بازدید 8847
۹

ویروس کرونا روی سطوح تا یک ماه زنده است

محققان استرالیایی در نتیجه تحقیقات خود متوجه شدند که SARS-CoV-۲، ویروس عامل کووید-۱۹ می‌تواند تا ۲۸ روز بر روی سطوح مشترک مانند اسکناس، شیشه صفحه نمایش‌های تلفن همراه و سطوح فلزی باقی بماند.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 12 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی نیوزمدیکال، این مطالعه که توسط محققان مرکز آمادگی برای مقابله با بیماری (ACDP) در استرالیا انجام شد، نشان داد که SARS-CoV-۲ در دماهای پایین مدت زمان طولانی تری زنده می ماند.

این مطالعه همچنین نشان داد که این ویروس در مقایسه با سطوح متخلخل مانند پنبه بر روی سطوح غیر متخلخل یا صاف مانند شیشه، استیل و وینیل مدت زمان طولانی تری زنده می ماند. همچنین این ویروس بر روی اسکناس های کاغذی نسبت به اسکناس های پلاستیکی مدت زمانی طولانی تری باقی می ماند.

دکتر لاری مارشال رییس اجرایی این مرکز CSIRO گفت: تحقیقات مربوط به مانایی این ویروس بر روی سطوح مختلف بر اساس یافته های مطالعات دیگری انجام شد که این سازمان ملی - علمی در زمینه کووید-۱۹ انجام داده بود از جمله این تحقیقات آزمایش واکسن، آزمایش فاضلاب، ساخت تجهیزات محافظ شخصی (PPE) و مجموعه بزرگی از داده هایی بود که از هر کدام از این تحقیقات پشتیبانی می کند.

وی افزود: تعیین این که این ویروس واقعاً چه مدت روی سطوح زنده می ماند، ما را قادر می کند تا با دقت بیشتری شیوع آن را پیش بینی کنیم، گسترش آن را کاهش دهیم و اقدامات بهتری در محافظت از مردم خود انجام دهیم.

وی تصریح کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که SARS-CoV-۲ می تواند مدت زمان طولانی بر روی سطوح باقی بماند که این موضوع بر شستن مرتب دست ها و تمیز کردن منظم سطوح تاکید می کند.

این محقق خاطرنشان کرد: در دمای ۲۰ درجه سلسیوس یعنی حدود دمای اتاق، این ویروس بسیار قوی است و مدت ۲۸ روز بر روی سطوح صاف مانند شیشه موجود در صفحه های نمایش تلفن همراه و اسکناس ها زنده می ماند.

نتایج حاصل از این مطالعه که در زمینه تأثیر دما بر ماندگاری SARS-CoV-۲ بر روی سطوح مشترک است در مجله Virology منتشر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
دین شناسان و کتمان حقایق عذابهای الهی!!!
---
تردید نداشته باشیم که کرونا یک عذاب جهان گیر الهی است که دامن بشر را در نتیجه فسادهایی که روی این زمین ایجاد کرده گرفته است و تا این نتیجه در هر سطحی معکوس نشودجهان گیری این عذاب باقی خواهد ماند.
گرفتاریها و عذابهای الهی اندک و متوسط و کلان فردی و گروهی و فراگیر جهانی در زبان وحی اصیل و بی خدشه ی الهی از جمله قرآن در حقیقت بازده رفتار و گفتار منفی بشر متناسب با حجم آسیبی هستند که بشر در حق خود و دیگران و دیگرها ایجاد می کند.
بشر اگر از رفتار و گفتار آسیب زای خویش در هر حجم و اندازه ای که باشدپشیمان نشود و به اصلاح آسیب نپردازد گرفتاری اواز آسیبی که رسانده باقی می ماند.
تراکم اسیب در هر محیطی که باشد به اندازه آن محیط به تراکم مشکلات و عذاب می انجامد.
سنت الهی بر این است که تا بشر از آسیبی که رسانده پشیمان نشود و به جبران آسیب نپردازد ؛ مشکلات و عذاب در محیط خود باقی خواهند ماند و کاستی و فزونی آنها بستگی به عکس العمل منفی و مثبت بشر نسبت به جبران یا عدم جبرآن آسیبهای رسیده دارد.
اراده خداوند حکمت و خرد مطلق در برخورد با آسیبها تا سطح کوچکترین ذره حساب گری دقیق است و خداوند شوخی و رو در واسی با آفریدگان خود ندارد.
بنا بر این به نظر نمی رسد در مشکلات و عذابها بی نتیجه ی مطلوبی که خداونداز بشرانتظار دارد کاستی ایجاد شود.
دین شناسان که به حقایق وحی الهی در زمینه مشکلات و عذابها آگاه اند وظیفه دارند با هدف زمینه ساری برای رفع و زدایش مشکلات و عذابها مردم را نیک و بگونه ای رسا و سرشت نشین آگاه سازند و شرایط خداوند برای رفع و زدایش مشکلات و عذابها را به بشر پیوسته و بی رو در واسی یاد آوری و بازگو کنند.
از 1-2 روز رسید به 1 ماه!!! اینطور باشه، اینطور باشه باید فرض کرد تمامی سطوح در مکانهای عمومی آلوده هستند و تنها راه رفع آلودگی ضدعفونی کردن هست.
این جور که پیش میره فکر کنم تا چند مدت دیگه بگن
این ویروس ازدواج هم می کنه
خونه هم می تونه بسازه
رانندگی و اسب سواری و .. هم بلده
و کلی چیزای دیگه

خیلی باحال میشه ها
نه؟
یعنی تا حالا میگفتن تا 10 روز و کمتر همه اشتباه بود؟!!!!!!!!!!!!!! خب دیگه زنده بودنش رو هم نمیتونن درست بفهمن؟!!!!!! عجیبه واقعا ....موضوع سخت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
فقط اعصاب و روان ملت با این خبرا بهم میریزه. خوبه گفته بودن رو مس دو ساعته نابود میشه. کلا مقالات علمی رو باید نفر علمی بخونه و شاید برداشت ماها اشتباه باشه. یک ماه بمونه که هیچی. یهو بگو همه جا آلوده هست دیگه
حاجی اولا ویروس یک موجود زنده نیست، اگه منظور فعال موندنش باشه ممکنه تا یک ماه فعال باشه ولی میزان ویروس بعد از چند روز به اندازه ای نیست که بتونه باعث مریضی بشه. لطفا خبر درست بزنین و موجب تشویش مردم نشین
خودشان هم گیج میزنند اجماع جهانی برای این کار زمان زیادی میخواهد
بخدااگه دولت موادضدعفونی وماسک رایگان یابه قیمت سابق بین مردم توزیع کنه همه مجاب میشدن استفاده کنن وکم کم شدت بیماری به حداقل میرسه... باورکنیدگرانی محصولات بهداشتی دخالت زیادی درکم توجهی افرادبه رعایت اصول بهداشتی داره حساب کنیداگه هرشخصی بخواددرروزدویاسه ماسک یکبارمصرف رواستفاده کنه وتهیه موادضدعفونی مثل الکل وژل و.... درماه چه هزینه ی سنگینی برای اقشارکم درآمدخواهدداشت واین خودش معضلی شده برای خیلی ازمصرف کننده ها..... دیگه اینکه اگربازهم دولت احساس مسئولیت میکردوهرروزاماکن عمومی روضدعفونی سرتاسری میکرداینقداین بیماری شدت پیدانمیکرد. ووهان چین روزهای بدترازماراتجربه کرداماباتدبیردرموضوع ضدعفونی مکررمعابروسختگیری درامررعایت بهداشت شهروندان نتیجه مثبتی گرفت...... مسوووووولین التماس تفکرررررر
واقعا که دست پر برکت چین دنیا را به فنا داد، یکی نیست بگه خوب مثل آدم غذا خوردن چه ایرادی داره، الان هم خودشون مثل گل و بلبل دارن زندگی میکنند و ویروس روی رشد اقتصادیشون تاثیر مثبت گذاشته، کل دنیا هم با تبعات عادات غذایی اینها دست به گریبان هست ...
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات