سرمایه گذاری بنگاههای اقتصادی در هنر یکی از موضوعات مهمی است که بسیاری از کارشناسان هنری بر آن تاکید دارند. هنرمندان برای شکوفایی و ارائه ایدههای جدید نیاز به درآمدزایی دارند و بنگاههای اقتصادی در این جهت میتوانند هنرمندان را یاری کنند. چنین اتفاقی زمانی میافتد که پای هنر به عرصه صنعت بیش از گذشته باز شود و بنگاههای اقتصادی به سمت سرمایه گذاری در این زمینه سوق پیدا کنند.
ناصر پاشاپور نیکو کارشناس اقتصادی، درباره سرمایه گذاری در حوزه هنر و اجرای ایدهی مورد نظر گفت: در حوزه مارکتینگ، مدام با موضوعاتی مانند خلاقیت، نوآوری و.. روبهرو هستیم. در همین راستا باید در ایجاد هارمونی میان طرحهای مناسبتی و اجرای خلاقانه آنها ایدهی متفاوتی را اجرا کرد. ایدهای که در اجرای آن نیاز به همراهی هنرمندان است. ما از اجرای این ایده هدف مهمتری را به جز به تصویرکشیدن مناسبتها دنبال میکنیم. هدف اصلی و برتر ما برقراری ارتباط ماندگار، توسعه همکاری، پاسداشت و حمایت از گروه وسیعی از طراحان، تصویرسازان، عکاسان، موشن گرافیستها و… است. تبحر، تجربه، نوآوری، خلاقیت و… معیارهای مهمی هستند که در همکاری با هنرمندان آنها را در نظر میگیریم. در این همکاری گاه به سراغ هنرمندان شناخته شده و گاهی هم به سراغ هنرمندان کمتر شناخته شده رفته و خواهیم رفت.
وی در ادامه افزود: گمان میکنم اگر کسبوکارها اجرای ایدههای مشابه را مانند نهضتی ببینند که فرهنگ کشور و سازمانشان را از دریچه دید و آثار هنرمندان بازتاب میدهد، در نهایت به جایگاه بزرگی از ادراک هنری در جامعه خواهیم رسید. این دیدگاه باعث میشود، کسب وکارها طرحهای منسجمتری را در مناسبتها منتشر و از هنرمندان کشورمان حمایت کنند. حتی کسب وکارها میتوانند، این آثار را در قالب طرح های دستاول هنرمندان به مشتریانشان هدیه دهند. تمامی بنگاههای اقتصادی میتوانند به شکلی ساده یک روز را برای پاسداشت هنرمندان درنظر بگیرند. آنها میتوانند در چنین روزی به جای انتشار فقط یک طرح، همکاری طولانیمدتی را با هنرمندان تعریف کنند.