با پانصد و سی و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله جنگنده روسیه به قایق اوکراینی در دریای سیاه/ انجام 14 حمله ارتش اوکراین به نیروها و مواضع روسیه

پانصد و سی و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۹۰۹۲
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 22 August 2023
|
8433 بازدید
|

حمله جنگنده روسیه به قایق اوکراینی در دریای سیاه/ انجام 14 حمله ارتش اوکراین به نیروها و مواضع روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و سی و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بی‌بی‌سی: مردان اوکراینی تمایلی برای حضور در جنگ ندارند
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ۰۰:۱۹

در مقاله‌ای که اخیرا بی‌بی‌سی منتشر کرده، این موضوع برجسته شده است که مردان اوکراینی تمایلی برای حضور در جنگی که زلنسکی به پیش می‌برد، ندارند.

در این مقاله آمده است که خروج مردان زیر 60 سال از کشور منع شده است این در حالی است که بسیاری از مردان اوکراینی در تلاش هستند تا این کشور را ترک کنند و بیشتر آنها نیز از طریق مرز رومانی از اوکراین خارج می‌شوند. 

بی‌بی‌سی به نقل قول از یکی از مردانی پرداخت که برای عدم حضور در جنگ، از اوکراین گریخته است. وی گفت: «به عقیده من این حقیقت که در قانون اساسی نوشته شده که تمام مردان باید در جنگ حضور داشته باشند در راستای ارزش‌های امروزی نیست».

پیشتر نیز «دیمیتری مدودچوک» سیاستمدار اوکراینی مخالف زلنسکی گفته بود که تا پاییز سال جاری، تعداد کسانی که کشور را ترک می‌کنند با کسانی که باقی مانده‌اند برابر خواهد شد. 

وی در ادامه سخنانش گفت پس از پاییز سال جاری، تعداد کسانی که اوکراین را ترک کرده‌اند از تعداد کسانی که باقی مانده‌اند پیشی خواهد گرفت. 

مدودچوک گفت که تنها طی شش ماه گذشته ۱۸۸ هزار نفر سرزمین‌های اوکراین را ترک کردند و در حال حاضر تعداد شهروندانی که در اوکراین باقی مانده‌اند به ۱۹.۲ میلیون نفر رسیده حال آنکه ۱۸.۱ میلیون نفر از اوکراین خارج شده‌اند.

این سیاستمدار، مقامات کی‌یف را مسئول شرایط کنونی دانست و گفت که مقامات اوکراینی شرایط زندگی غیرقابل تحملی را برای اوکراینی‌ها ایجاد کرده و کشور را در هرج و مرج فرو برده‌اند.

دولت  زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

 

فوربس: بعد از اف-۱۶، به اوکراین موشک کروز بدهید
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ۰۰:۱۴

بعد از آنکه غربی‌ها در ادامه جریان تشدید کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین، وعده اعطای ده‌ها جنگنده اف-۱۶ به کی‌یف را دادند، یک نشریه آمریکایی موضوع اعطای موشک‌های دوربرد هوا به زمین به اوکراین را برای اینکه کی‌یف قادر به دست زدن به حملات تا عمقی بیشتر به مواضع ارتش روسیه شود، مطرح کرد.

 اخیرا هلند و دانمارک در ادامه تشدید موج ارسال کمک‌های تسلیحاتی سنگین برای اوکراین اعلام کردند، مجموعا ۶۱ فروند جنگنده اف-۱۶ را برای این کشور خواهند فرستاد.

دیوید اکس، نویسنده و تحلیلگر مجله آمریکایی فوربس در تحلیلی تحت عنوان "اوکراین اف -۱۶ به دست می‌آورد؛ حالا نیاز به موشک کروز نیاز دارد" توصیه کرد که غربی‌ها باید به همراه این جنگنده‌ها به اوکراین موشک‌های کروز دوربرد هوا به زمین از مدل JASSM با برد ۳۷۰ کیلومتر را بدهند تا آنها را در این جنگنده‌ها به کار بگیرد.

موشک‌های هوا به زمین مدل JASSM یک موشک رادارگریز است که جنگنده‌ها می‌توانند قبل از ورود به محدوده رادار نیروی دشمن این موشک‌ها را که قابلیت هدایت‌شوندگی دارند، شلیک کرده و سپس به عقب برگردند.

دیوید اکس در این مطلب می‌نویسد: "جنگنده‌های مافوق صوت اف-۱۶ در ضمن ورودشان در شش ماه آینده به اوکراین می‌توانند جایگزین نیمی از زرادخانه بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های قدیمی ۴۰ ساله و ۵۰ ساله فعلی ارتش اوکراین متشکل از  مدل‌های میگ و سوخوی روسی شوند. همچنین نیروی هوایی اوکراین می‌تواند این ۶۱ جنگنده را به زرادخانه حدود ۱۲۵ تایی جنگنده‌های قدیمی خود که به دوران شوروی سابق بر می‌گردند اضافه کرده و میزان ادوات هوایی خود را یک و نیم برابر کند."

این خبرنگار آمریکایی این موضوع را درخواست می‌کند که با اعطای موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین و بمب‌های هدایت‌شونده دقیق به اوکراین، برد حملات جنگنده‌های اوکراینی افزایش یابند تا به این ترتیب ارتش اوکراین اجازه حمله به مواضع روسیه در عمق آنچه که او "اراضی اشغال شده"  اوکراین توصیف کرد، بدون آنکه خلبان‌های اوکراینی در خطر حملات پدافند هوایی خطرناک روسیه قرار بگیرند، پیدا کند.

دیوید اکس نوشت: "اوکراین قبلا از سوی متحدان خارجی خود مجموعه‌ای از مهمات مدرن را دریافت کرده است. تکنسین‌ها با ارتقا و اصلاح جنگنده‌های میگ-۲۹ میکویان و سوخوی اس.یو-۲۷ و بمب‌افکن‌های سوخوی اس.یو-۲۴ نیروی هوایی اوکراین امکان سوار کردن این مهمات مدرن به روی آنها را ایجاد کرده‌اند. آنها می‌توانند این ارتقا را در جنگنده‌های اف-۱۶ اعطایی از سوی دانمارک و هلند به اوکراین نیز اعمال کنند. جنگنده‌های اف-۱۶ می‌توانند تمامی بهترین ویژگی‌های این مهمات را استفاده کنند در حالی که جنگنده‌های متعلق به دوران شوروی بعضا همیشه چنین امکانی را ندارند. موشکی که اعطای آن به اوکراین می‌تواند بیشترین میزان تفاوت را ایجاد کند، موشک هوا به زمین JASSM ساخت شرکت  لاکهید مارتین – موشکی به وزن دو تن با قابلیت رادارگریزی و دارای برد ۳۷۰ کیلومتر- است. این موشک هنوز در لیست تسلیحات درخواستی اوکراین باقی مانده است. تا زمانی که آمریکا با اعطای این موشک‌ها به اوکراین موافقت نکند، جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین از استفاده از تمامی پتانسیل‌شان بی‌نصیب خواهند ماند."

این در حالی است که برین تانهیل، تحلیلگر موسسه "رند کورپوریشن" در کالیفرنیا در ماه مه در مطلبی نوشت: "هنوز راه زیادی تا زمانی که جنگنده‌های اف-۱۶ توسط اوکراین به خدمت گرفته شوند، باقی مانده و هنوز جای سوال است که این جنگنده‌ها چقدر بر نتیجه جنگ در اوکراین اثر خواهند گذاشت."

دیوید اکس در فوربس نوشت: "بخشی کوچکی از بمب‌افکن‌های اس.یو-۲۴ ام/ام.آر نیروی هوایی اوکراین بعد از ارتقا یافتن، نیروی اصلی این کشور برای دست زدن به حملات عمقی با موشک‌های با قابلیت رادارگریزی را تشکیل می‌دهند. این بمب‌افکن‌ها قادر به شلیک موشک‌های کروز "سایه طوفان"‌ انگلیسی و "اسکالپ" فرانسوی هستند که به آنها اجازه حمله عمقی به سربازان و گروه‌های لجستیکی روسیه تا عمق ۲۵۰ کیلومتر را می‌دهد. در صورتی که جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین به موشک‌های JASSM مجهز شوند تعداد هواپیماهای ارتش اوکراین که قادر به اجرای حملات عمقی باشند نزدیک به دو برابر می‌شود. همچنین با گسترش تجهیز نیروی هوایی اوکراین به موشک‌های کروز، می‌توانیم به اوکراین برای تحقق یکی از اهداف اصلی خود یعنی آزادسازی شبه‌جزیره کریمه کمک کنیم."

تجهیز اوکراین به موشک کروز دوربرد «اسکالپ» ساخت فرانسه
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ۰۰:۱۰

 سفیر اوکراین در فرانسه روز سه‌شنبه گفت که ارتش این کشور اولین سری از موشک‌های کروز دوربرد «اسکالپ»  فرانسوی را دریافت کرده است. موشک کروز اسکالپ یک سلاح تهاجمی است و برد آن بیش از۲۵۰ کیلومتر است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» «وادیم اوملچنکو»، سفیر اوکراین در پاریس گفت: «مسئله اصلی در مورد این تحویل سرعت آنهاست و فرانسوی‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند.»

این دیپلمات اوکراینی همچنین  خواستار یک سامانه دیگر پدافندی فرانسوی به نام «سامپ» شد. وی گفت: «فکر می‌کنم ما چشم اندازهای خوبی می‌بینیم. همه طرف‌ها درک می‌کنند که این سامانه‌ها باید در اسرع وقت به اوکراین تحویل داده شود.»

در تحولی دیگر، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرده که برای جایگزینی جنگنده‌های قدیمی و کسب برتری هوایی بر روسیه به ۱۲۸ جنگنده نیاز دارد.

«یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت: «ما به ۱۲۸ جنگنده برای جایگزینی ناوگان هواپیماهای قدیمی نیاز داریم.»

او گفت اگر ۴۲ جنگنده از سوی هلند و دانمارک به اوکراین تحویل داده شود، این برابربا چهارگردان پروازی است. وی افزود که بیش از ۱۰۰ جنگنده برای فرودگاه‌های مختلف نیاز است تا به چالش‌های مختلف پاسخ دهند و به اهداف مختلف روسیه حمله کنند.

هلند و دانمارک روز یکشنبه متعهد شدند ۴۲ فروند جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین ارسال کنند. این کشورمدتهاست که برای برخورداری از دفاع هوایی برابر حملات هوایی روسیه به دنبال جنگنده است.

«اسکات ریتر» افسر اطلاعاتی سابق آمریکا  در تحلیلی گفت که رئیس‌جمهور اوکراین نمی‌داند وارد کردن جنگنده‌های اف-۱۶ نمی‌تواند موقعیت نیروهای مسلح اوکراین را که از وارد آمدن خسارات سنگین در جبهه رنج می‌برند، تغییر دهد.

وی درباره قصد هلند برای انتقال اف-۱۶ به اوکراین نوشت: «همه آن‌ها ظرف یک ماه سرنگون خواهند شد. این کمک‌‌ها تنها توهم امنیت برای کی‌یف ایجاد خواهد کرد.»

منابع انگلیسی: اوکراین یک بمب‌افکن روسی را هدف قرار داد
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - ۲۰:۰۲

بی‌بی‌سی و رسانه‌های اوکراینی مدعی شدند که نیروهای کی‌یف یک بمب‌افکن مافوق صوت روسیه را با حمله پهپادی نابود کردند.

به گزارش وبسایت روزنامه گاردین انگلیس، این گزارش‌ها بر پایه تصاویری است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و یک بمب‌افکن «توپولف ۲۲» را در حال سوختن نشان می‌دهند. بی‌بی‌سی اصالت این تصاویر را تایید کرده است.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای قدیمی و راهنماهای بصری، این هواپیمای در حال سوختن در جنوب سن‌پترزبورگ قرار دارد.

در گزارش بی‌بی‌سی آمده است: تصاویر منتشرشده در تلگرام یک هواپیمای جت را در آتشی مهیب نشان می‌دهند که دماغه آشنای توپولوف ۲۲ را دارد.

وزارت دفاع روسیه در روز شنبه اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی یک پایگاه هوایی روسیه را در منطقه نووگورود هدف قرار داده و باعث ایجاد آتش‌سوزی و آسیب به یک هواپیمای جنگی شده است. اوکراین هنوز مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هیچ‌کس در این حمله آسیبی ندید و آتش به‌سرعت خاموش شد. منطقه نووگورود در شمال غربی مسکو قرار دارد و صدها کیلومتر از مرز روسیه با اوکراین فاصله دارد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در نتیجه حمله تروریستی به این پایگاه هوایی، در بخش پارکینگ هواپیماها آتش‌سوزی رخ داد که به‌سرعت خاموش شد. یک هواپیما آسیب دید.

به ادعای بی‌بی‌سی، این هواپیمای جت در موقعیت حمله قرار داشت و در طول جنگ بارها برای بمباران اوکراین استفاده شده بود.

انجام 14 حمله ارتش اوکراین به نیروها و مواضع روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «سه حمله دشمن در محور دونتسک به نیروهای روسی دفع شد و چندین یگان پیاده‌نظام ارتش اوکراین متشکل از حدود ۲۳۵ نظامی از بین رفتند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه چهار حمله نیروهای اوکراینی به شهرهای اوسپینوفکا و رابوتینو در محور زاپروژیا طی یک روز گذشته دفع شد، توضیح داد: «در این نبردها حداقل ۱۲۵ نظامی رژیم کی‌یف کشته شده و یک دستگاه توپخانه خودکششی هوویتزر اف‌اچ-۷۰ ساخت انگلیس از بین رفت».

در ادامه این بیانیه آمده است: «تلفات نیروهای اوکراینی در محور کراسنی‌لیمان به بیش از ۵۰ سرباز رسید. حدود ۱۵ نظامی اوکراینی نیز در محور خرسون طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از پای درآمدند».

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به دفع پنج حمله نیروهای مسلح اوکراین به محور کوبیانسک، اظهار داشت: «۶۵ نظامی اوکراینی و همچنین یک ایستگاه رادار ضد موشک‌های توپخانه‌ای، ساخت آمریکا، منهدم شدند».

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه در پایان افزود: «یک انبار مهمات نیروهای اوکراینی در نزدیکی شهر واسیلکوکا در منطقه دنیپرو پتروفسک نابود و ۲۴۰ نظامی این کشور نیز در محور جنوب دونتسک از بین رفتند».

برای برتری هوایی بر روسیه به 128 جنگنده نیاز داریم

نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که برای جایگزینی جنگنده‌های قدیمی و کسب برتری هوایی بر روسیه به ۱۲۸ جنگنده نیاز دارد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» به نقل از «خبرگزاری دولتی اوکراین»، «یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت: «ما به ۱۲۸ جنگنده برای جایگزینی ناوگان هواپیماهای قدیمی نیاز داریم.»

او گفت اگر ۴۲ جنگنده از سوی هلند و دانمارک به اوکراین تحویل داده شود، این برابربا چهارگردان پروازی است.

وی افزود که بیش از ۱۰۰ جنگنده برای فرودگاه‌های مختلف نیاز است تا به چالش‌های مختلف پاسخ دهند و به اهداف مختلف روسیه حمله کنند.

هلند و دانمارک روز یکشنبه متعهد شدند ۴۲ فروند جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین ارسال کنند. این کشورمدتهاست که برای برخورداری از دفاع هوایی برابر حملات هوایی روسیه به دنبال جنگنده است.

زلنسکی چندی قبل تاکید کرد پدافند اوکراین هنوز قادر به محافظت از کل خاک این کشور برابر حملات روسیه نیست.وی گفت: «متاسفانه هنوز سامانه‌های پدافند هوایی باکیفیت برای محافظت از کل خاک خود نداریم.»

 در تحولی دیگر، «ولادیمیر باربین» سفیر روسیه در دانمارک روز دوشنبه گفت که تصمیم هلند و دانمارک برای ارسال جنگنده  به اوکراین فقط جنگ را تشدید و روند عملیات نظامی ویژه روسیه را طولانی‌تر می‌کند.

«اسکات ریتر» افسر اطلاعاتی سابق آمریکا نیز گفت که رئیس‌جمهور اوکراین نمی‌داند که وارد کردن جنگنده‌های اف-۱۶ نمی‌تواند موقعیت نیروهای مسلح اوکراین را که از وارد آمدن خسارات سنگین در جبهه رنج می‌برند، تغییر دهد. وی درباره قصد هلند  برای انتقال اف-۱۶ به اوکراین نوشت: «همه آن‌ها ظرف یک ماه سرنگون خواهند شد..این کمک‌‌ها تنها توهم امنیت را برای کی‌یف ایجاد خواهد کرد.»

پیشتر، وبگاه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» به نقل از یک کارشناس هوانوردی نوشته بود که جنگنده اف-۱۶آنقدر شکننده است که به پایگاه‌های هوایی ویژه نیاز دارد و این پایگاه‌ها می‌توانند توسط روسیه شناسایی و هدف قرار گیرند.

حمله جنگنده روسیه به قایق اوکراینی در دریای سیاه

در شرایطی که حملات پهپادی و شهپادی ماه‌های اخیر اوکراین به اهدافی در شبه جزیره کریمه طی هفته‌های اخیر ادامه داشته، مسکو از حمله جنگنده روس به یک قایق ارتش اوکراین خبر داد.

منابع رسانه‌ای از مسکو خبر دادند که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، جنگنده سوخو-۳۰ این کشور در دریای سیاه یک «قایق شناسایی» متعلق به نیروهای مسلح اوکراین را نابود کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  بنا بر اعلام این وزارتخانه، قایق شناسایی نظامی اوکراین را در نزدیکی زیرساخت‌های گازی روسیه در دریای سیاه منهدم کرده است؛ اقدامی که جدیدترین درگیری در این آبراه پس از خروج مسکو از قرارداد صادرات غلات انجام شده است.

وزارت دفاع روسیه اطلاعات بیشتری درباره نوع این قایق اوکراینی یا اینکه چه زمانی این حمله صورت گرفته، ارائه نداده است.

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۷
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ذلنسکی گفته دادن اف 16 از سوی غرب به اکراین یعنی پوتین دیگر هرگز شانسی برای پیروزی در اکراین ندارد. درست می گوید. این پیغام بسیار محکم و قاطعی از سوی غرب هست که به پوتین می گوید همانطور که تو در مورد جنگ داخلی سوریه یا روسیه سفید با عنوان کردن لزوم احترام به حاکمیت دولتها و داشتن روابط دوستانه حتی نیروی هوایی و زمینی و ویژه به سوریه و روسیه سفید اعزام کردی غرب هم اماده هست که اگر ببیند اکراین دارد شکست می خورد دهها هواپیما و تجهیزات بسیار مدرنتر به اکراین اعزام کند و حتی خلبان ان را هم تامین کند و بعد هم مانند روسها در سوریه بگوید نیروهای داوطلب و مستشاری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بدبخت غربیها برای نگهداشتن دلقک چقدر باید پول مالیات دهندگان را بدهند و حالا سربازهاشونو را باید فدا کنند . بعد میکند دلقک قهرمانانه داره دفاع میکنه . خودتون خنده تون نمیگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
این اف١۶ های قوطی حلبی قديمی تا یک سال دیگر هم به اوکراین تحویل داده نمی‌شود
چنانچه تحویل هم بگیرد نهایت به آسانی منهدم و تکه تکه خواهند شد
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
خودتم میدونی چرت میگی فقط میخای یه چی بنویسی آخه عقده نوشتن داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ذلیل سکی پیروز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
باشه بابا اینقدر حرص نخور یهو سکته میکنی
شنیدم آلبانی ها همه سنشون بالاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
نه خنده مون نمیگیره دلقک هم خودتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
لعنت بر پوتین جنایتکار با این جنگ بی دلیلی که راه انداخته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
لعنت بر آمریکا با این همه تحریم و جنگ بی منطقی که راه انداخته
ولی روسیه الان با غربی های فاسد کافر مرتد غارتگر می‌جنگد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
جمعیت دنیا یکم زیادی زیاده. یکم اروپایی کم شه ایرادی نداره
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
بر روسیه و پوتین و تفکر کمونیسم لعنت..
منشاء فلاکت در دنیا،روسها هستند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
منشا بدبختی تفکرات آمریکای تروریست هست اینو هنوز نفهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ولی منبع بیشتر شرارت ها و فتنه های دنیا آمریکاست
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
درود بر دنیای زیبا و مرفه و پیشرفته و متمدن غرب و آمریکا / اگه بد بودند مسئولان اهل و عیال و بچه هاشون اونجا نمیرفتند چرا به کشورهای کمونیستی نرفتند هاااااا؟؟؟؟؟!!!! جواب ندارید یدید دیگه؟ چون ته قلبتان آنها را ستایش میکنید
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ماشاالله به روسیه کبیر پیشروی تا برلین ادامه دارد. هفته آینده کیف سقوط و دلقک در کاخ الفرار به جهنم آمریکا. وعده خدا پیروزی حق بر باطل است. امروز هم بریکس اعلام کرد دلار را قبول ندارد آمریکا افول کرد امروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
از خدا مايه نزار براي متجاوز ادمكش خدا با ادمكشا نيست خدا با پوتين كمونيست نيست چون پوتين اصلا خدا رو نمي شناسه
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
دیشب اشکنه زیاد خوردی خوابهای پریشان و بی تعبیر دیدی /خخخخخخهههه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
خیلی ا.... عباس که روسیه رو حق میدونی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اول اینکه دو سال از جنگ گذشته و روسیه تو همون استان مرزی گرفتار شده. دوم اینکه همون دلقک رو شما دو سال پیش گفتین فرار می‌کنه ولی هنوز تو کیف نشسته ولی پوتین به خاطر یه سرآشپز سوار هواپیمای فرار شد و ده ساعت رو آسمون روسیه می‌چرخید تا ببینه اوضاع چطور میشه
حاج بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اینجوری که شما نوشتی کلا همه ارتش اکراین کشته شدند. اگر صحت داشت سایتهای بین المللی هم می نوشتند. بهتره منبع خبر بزارید تا ما هم باور کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
شما باور نکن ، الان دلقک داره مسکو را فتح میکنه ، این دورغ برای شما خوشایند تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
90 درصد اخبار تابناک منبعش از خبرگزاری های روسیه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
خب برای همین دو طرف به سرباز گیری اجباری روی آوردند دیگر
چون ارتششان تمام شده است
عاشق ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ارتش و مردم روسیه در ۲۰۰ سال گذشته دو مرتبه توانستند کمر دو ارتش بزرگ تاریخ

زمان خودشان را بشکنند الف ارتش ناپلئون فرانسوی ب ) ارتش نازیسم هیتلر المانی

ولی چطور الان روسیه در مقابل اوکراین با قدرت و جمعیت کمتر چنان گرفتار

تلفات و خسارات سنگین و توقف و حتی عقب نشینی شده اند !!!!؟؟؟

چون مردم و ارتش روسیه در غالب مدافع از میهن و مردمشان قدرت و شجاعت و

انگیزه عالی داشتند . ولی الان در غالب اشغالگر و متجاوز هستند لذا نیروی نظامی

اش انگیزه و اعتماد بنفس ندارند و خود را محق نمیدانند

ولی برعکس ارتش و نیروهای داوطلب مردمی اوکراین دارند از میهن و خاک و مردم

و حقوق خود در مقابل روسیه متجاوز اشغالگر می جنگند و دارای انگیزه فوق العاده

هستند و قطعا پیروز نهایی این جنگ نیز اوکراین خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
خودت این دورغ هایی که گفتی باور میکنی ؟ دلقک فقط به زور ناتو و ایستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
استاد مهمتر از ناچلئون و هیتلر مردم ایران بودند که هم له شدند زیر چکمه های روس هم 40 درصد خاک ایران را گرفتند او نهای جنگ های زدو خوردی بود یکی پرادعا بود یک می زد توی دهنش و ما لوزر بودیم به معنای واقعی کلمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بیشتر تاریخ بخونید

اگر کمک غرب نبود ارتش هیتلر مسکو رو فتح کرده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
چرت و پرت نگو

الان جنگ روسیه با کل ناتو هستش
و روس ها هم اگر انگیزه ندارند چرا در میدان جنگ شرکت می‌کنند؟؟
به فرض دفاع اوکراین در مقابل روسیه پیروز شود
مگر روسیه می‌پذیرد که از اروپا شکست خورد؟؟
آن هم روس جماعت که معروف است تا آخرین گلوله و سربار می‌جنگد
در آخر روسیه با چند سلاح هسته‌ای زیبا تمام اوکراین را تبدیل به گورستان و ویرانه خواهد ساخت و به جنگ پایان خواهد داد
وسلام
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
دلیلش اینه که روسیه نمیجنگه فقط داره برای سرگرمی بازی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اقای چرت و پرت نگو خودت خط نگه دار چرت و پرتی دوساله زیر کاری که شروع کرده ماند شما تحلیل میکنن فلان و فلان برو عامو کشکتو بساب
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اکراین قهرمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
تنها راه حل مناقشه کی یف - مسکو برقراری آتش بس و نشستن هر دو ولادیمیر پای میز مذاکره است البته اگر آمریکا و کشورهای غربی به ویژه تروئیکا اجازه بدهند.
همان طور که درمان زخم کهنه دشوارتر است هر چه درگیری بین کی یف - مسکو طولانی تر شود حل مناقشه از مسیر گفتگوهای دیپلماتیک دشوارتر خواهد شد.
آقای زلنسکی هزاران هواپیمای جنگنده، تانک، موشک، بمب خوشه ای و ... هم که از آمریکا و غرب بگیری نمی توانی در برابر روسیه مقاومت کنی و تنها کشورت را ویرانتر و مردمان بیشتری را به کشتن می دهی. پیروزی در جنگ معیارهای زیادی می خواهد که شما هیچ کدام را نداری، کشور اوکراین نه از نظر وسعت سرزمینی، نه از نظر قدرت نظامی، نه از نظر تعداد سرباز توان مبارزه با روس را دارد، گذشته از این ها چون خاک اوکراین زمانی جزء روسیه بوده مستشاران نظامی روس وجب به وجب خاک اوکراین را مثل کف دستشان می شناسند و مجموعه این موارد دست برتری را به روسیه می دهد پس تا دیر نشده و خاک کشورت نابودتر نشده به مذاکرات صلح برگرد، البته این ها به هیچ وجه جانبداری از کشور روسیه نیست بلکه واقعیت جنگ است.
و این که فکر کنی آمریکا و غرب از طریق ناتو وارد جنگ با روسیه شوند در اشتباه هستی، آمریکا و غرب هیچ گاه توسط ناتو به طور مستقیم با روسیه درگیر نمی شوند چون این کشور بزرگ ترین زرادخانه هسته ای دنیا را از شوروی سابق به ارث برده و غرب به خوبی می داند درگیری با چنین کشوری حتی اگر از سلاح اتمی هم استفاده نکند، صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می اندازد پس تنها برای مهار قدرت نظامی - اقتصادی روس، تسلیحات نظامی شان را در اختیار سربازان اوکراین قرار داده اند و آن ها را به آن دنیا می فرستند و اگر فردا زمانی جنگ گسترده تر شود و به یکی از کشورهای عضو ناتو مثلا لهستان کشیده شود چون باید از جان مردم خودشان مایه بگذارند ظرف کمتر از یک ماه از طریق گفتگوهای دیپلماتیک جنگ را خاتمه می دهند ولی چون الان جنگ بین دو کشوری هست که زمانی یک کشور بودند پس از ۵۳۶ روز نه تنها هیچ گام عملی ای برای صلح برنداشته اند بلکه با ارسال تجهیزات گسترده بر آتش جنگ افروزی دمیده اند و اگر بر ادامه جنگ اسرار بورزی ممکن است دیگر چیزی از اوکراین باقی نماند. آمریکا و غرب هم فردا مسئولیت بر عهده نمی گیرند که چرا با دخالت های بیجای ناتوی تحت رهبری شان آتش جنگ افروزی برافروختند و چرا با ارسال تجهیزات نظامی گسترده بر آتش جنگ افروزی دمیدند و شما می مانی و یک کشور نابود شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
میشه بفرمایید شما چرا توی 8 سال جنگ با صدام که به کشور تجاوز کرده بود پای میز مذاکره ننشستین و آتش بس رو قبول نکردین ؟!
ولی الان به اوکراین توصیه میکنید در حالی که بخشی از خاکش در اشغال روسیه هست آتش بس رو بپذیره و بیاد مذاکره کنه ؟!
سر چه چیزی مذاکره کنه. خاکش که روسیه به روش مسخره ای به کشور خودش الحاق کرده یا خون هزاران اوکراینی که به خاطر تجاوز روسیه کشته شدن ؟
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
وحشی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ناخن هات نشکنه با این همه احساساتی که از خودت در میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
روس تا بوده وحشی بوده از ژاپن بگیر دور بزن تا برسی به فنلاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
حوصلت گرفت اینقدر نوشتی
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
غربیهای خونخار وحشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
غربی ها مخصوصا امریکا هیچ کاری نکرده داری اخبار 2030 را ورز میدی
هومن
|
United States of America
|
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
تابناک جان ، اول جنگ ایران و عراق ، کیهان هر روز صفحه اول تعداد کشته شدگان عراق ، تانک های نابود شده و هواپیماهای ساقط شده را درشت چاپ می کرد ، اخر سال دوم دید تعداد تانک های نایود شده از مجموع کل تانک های کشورهای عرب بیشتر شد ، اون ستون را جمع کرد. حالا روسیه هر روز ۳۰۰ تا اوکراینی کشته ، تو ۵۵۰ روز باید ۲۰۰ هزار تا سرباز اوکراین کشته شد ه باشند ، کل ارتش اوکراین ۱۰۰ هزار سرباز بود ! اصولا به ازای هر کشته ۳ تا ۵ نفر هم رخمی مس شوند ، این از کل مردان بین ۱۸ تا ۳۰ سال اوکراین رد شد ، چاخان هم اندازه داره
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ارتش اوکراین یک میلیون سرباز دارد
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟