ساوت گیت با تعویض طلایی به فینال یورو 2024 رسید/ تنها یک گام تا تحقق شعار انگلیسی ها و بازگشت جام به خانه!

دومین بازی مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ با برتری انگلیس مقابل هلند به پایان رسید.
کد خبر: ۱۲۴۷۴۰۶
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷ 11 July 2024
|
3480 بازدید

ساوت گیت با تعویض طلایی به فینال یورو 2024 رسید/ تنها یک گام تا تحقق شعار انگلیسی ها و بازگشت جام به خانه!

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های ملی انگلیس و هلند در دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی یورو 2024 از ساعت 22:30 امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند به مصاف هم رفتند.

در دیداری که فلیکس تسوایر آلمانی قضاوت آن را برعهده داشت شاهد ارائه فوتبالی زیبا، جذاب و مهیج از سوی بازیکنان هر دو تیم در نیمه نخست بودیم.

هواداران حاضر در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی زمان زیادی برای تماشای گل انتظار نکشیدند. دقیقه 7 گل اول بازی توسط ژاوی سیمونز به ثمر رسید. پس از اشتباه دکلن رایس که منجر به لو دادن توپ شد، ستاره جوان لاله‌های نارنجی با یک شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه انگلیس، پیکفورد را مغلوب کرد.

سه شیرها خیلی زود گل خورده را جبران کردند. البته در این اتفاق، VAR و داور نقش زیادی داشتند؛ داور آلمانی برخورد پای دنزل دومفریس با هری کین را پنالتی تشخیص داد. این برخورد پس از شوت کاپیتان انگلیس رخ داد. در هر حال گل تساوی انگلیس در دقیقه 18 توسط هری کین از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

ساوت گیت با تعویض طلایی به فینال یورو 2024 رسید/ تنها یک گام تا تحقق شعار انگلیسی ها و بازگشت جام به خانه!

در این نیمه دو تیم فرصت های دیگری هم برای گلزنی داشتند اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد. یکبار دومفریس روی خط دروازه مانع از عبور توپ شد و در دو صحنه دیگر به ترتیب در دقایق 29 و 31 ضربات دومفریس و فودن به تیر دروازه انگلیس و هلند برخورد کرد و به بیرون رفت. بدین ترتیب دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند و به رختکن رفتند.

روند بازی در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست پیش رفت و از تعداد صحنه های خطرناک و موقعیت های گل برای هر دو تیم کاسته شد. یکی از مهم ترین اتفاقات این نیمه در دقیقه  79 افتاد؛ جایی که انگلیس به گل رسید اما مردود اعلام شد. بوکایو ساکا دروازه هلند را گشود ولی کایل واکر پیش از ارسال پاس گل برای ساکا در موقعیت آفساید قرار داشت.

اما انگلیس بالاخره در دقایق پایانی کار هلند را تمام کرد تا بازی به وقت های اضافی کشیده نشود. اولی واتکینز در دقیقه ۹۰ دروازه هلند را باز کرد. پاس عمقی پالمر به واتکینز رسید و این بازیکن دروازه فن بروخن را گشود تا در آخرین دقیقه انگلیس به فینال برسد. جالب اینکه بهترین گلزن فصل گذشته استون ویلا، به رغم اینکه بازیکن تعویضی بود اما به عنوان بهترین بازیکن دیدار امشب انتخاب شد. دلیل این انتخاب گل حساس و سرنوشت سازی بود که او در دقایق کم حضورش در زمین به ثمر رساند. واتکینز که در دقیقه 81 به جای هری کین،کاپیتان و گلزن برتر انگلیس به میدان رفت، در 13 دقیقه حضور خود، تأثیری غیرقابل انکار بر روند بازی گذاشت و به عنوان ناجی تیمش در این دیدار حساس ظاهر شد. هیئت ناظران فنی یوفا در تمجید از عملکرد واتکینز گفتند:«او با به ثمر رساندن یک گل انفرادی فوق‌العاده، تأثیری چشمگیر در بازی گذاشت.»

بدین ترتیب ساعت 22:30 یکشنبه شب دیدار فینال یورو 2024 میان تیم های انگلیس و اسپانیا برگزار خواهد شد. حالا انگلیسی ها تنها یک گام تا تحقق شعار همیشگی هواداران خود مبنی بر «بازگشت جام به خانه» فاصله دارند. گرچه حریف آنها تیم اسپانیای آماده و سرحال دلافوئنته است و ماتادورها هم با ستاره های جوانی چون یامال، هدفی جز قهرمانی ندارند.

ساوت گیت با تعویض طلایی به فینال یورو 2024 رسید/ تنها یک گام تا تحقق شعار انگلیسی ها و بازگشت جام به خانه!

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...