گفت و گوی تابناک با عضو شورای روابط خارجی آمریکا

هانتر: بسیاری از دموکراتها «کامالا هریس» را شایسته نمی دانند/ برخی آرای دموکراتها به سمت ترامپ می رود

پروفسور «شیرین هانتر» عضو شورای روابط خارجی آمریکا معتقد است بسیاری از دموکراتها «کامالا هریس» را شایسته ریاست جمهوری نمی دانند و این امر منجر می شود برخی آرای دموکراتها به سمت ترامپ برود.
کد خبر: ۱۲۴۹۲۹۷
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷ 22 July 2024
|
5722 بازدید
|
۷

به گزارش خبرنگار بین الملل تابناک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که از سوی حامیانش و اعضای ارشد حزب دموکرات برای کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری تحت فشار بود، با انتشار بیانیه‌ای رسماً از کاندیداتوری انتخابات 2024 انصراف داد و بدین ترتیب به زودی کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

اندکی پس از کناره گیری، پیرمرد 81 ساله حمایت کامل خود را از معاون، خانم هریس، به عنوان نامزد جدید دموکرات ها ارائه کرد.

با وجود حمایت بایدن و کلینتون ها از هریس، افراد ذینفوذ این حزب چون نانسی پلوسی معتقد هستند روند انتخاب نامزد در حزب باید از طریق رقابت داخل حزب به جریان بیفتد. روندی که باعث گرفته شدن وقت دموکراتها و غفلت از ترامپ می شود.

در خصوص این موضوع خبرنگار تابناک گفتگویی با پروفسور شیرین هانتر عضو شورای روابط خارجی آمریکا انجام داده که در ادامه می آید.

هانتر متخصص مسائل سیاسی ایران، خاورمیانه و اسلام سیاسی است. تا پیش از انقلاب ۵۷ ایران، هانتر عضو وزارت امور خارجه ایران بوده‌است و پس از آن به ایالات متحده مهاجرت نمود. وی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، فرانسه و ترکی مسلط است. وی همچنین عضو شورای روابط خارجی امریکاست. کتاب «روابط ایرانی-عربی، فرایندهای تنش و سازگاری» از جمله کتابهای متأخر هانتر است. این کتاب تلاشی برای فهم و درک بهتر تاثیرات رقابت‌های فرهنگی، مدرنیزاسیون (نوگرایی)، اختلافات قومی و مذهبی، دولت‌سازی، نقش قدرت‌های بزرگ و سیستم سیاسی بین‌المللی بر روابط ایرانیان و اعراب طی هفت دهۀ گذشته است.

*بایدن از کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری کرد. این موضوع چه تاثیری بر کمپین انتخاباتی دموکراتها خواهد داشت؟ آیا سبب آشفتگی خواهد شد یا تقویت کمپین دموکراتها؟

خروج بایدن کار دموکرات ها را دشوارتر می کند. بایدن با شرکت در انتخابات مقدماتی مختلف و رقابت با دیگر نامزدهای احتمالی نامزدی را به دست آورد. اما هریس این روند را طی نکرده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که برخی از دموکرات‌ها خواهان برگزاری کنوانسیون آزاد باشند و همچنین از هریس بخواهند که بحث‌های مختلفی را با دیگر رقبای بالقوه انجام دهد. کل این روند می تواند دموکرات ها را تضعیف کند. مسلماً این بدان معناست که دموکرات ها به جای تمرکز بر ترامپ، مشغول چالش ها و اختلافات داخلی خود باشند.

*بایدن از کامالا هریس برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده است. حمایت او چه تاثیری بر حمایت حزب دموکرات از هریس خواهد داشت؟ آیا اجماعی در حزب در خصوص هریس وجود دارد؟

بایدن از هریس به عنوان نامزد احتمالی دموکرات ها حمایت کرده است، اما این کافی نیست. این کنوانسیون دموکرات در ماه اوت است که باید رسما هریس را نامزد کند، اختلاف نظر زیادی وجود خواهد داشت. بسیاری از دموکرات ها معتقد نیستند که هریس دارای ویژگی ها و تجربه لازم برای ریاست جمهوری است. بنابراین، در تئوری، این امکان وجود دارد که شخص دیگری نامزد شود. با این حال، به دلیل نژاد هریس (پدر سیاه پوست) و قومیت (مادر هندی)، جایگزین کردن او با یک مرد سفیدپوست دشوار است. تنها جایگزین ممکن یک مرد سیاه پوست است.

*آیا ممکن است حزب دموکرات فرد دیگری را برای ادامه رقابتها معرفی کند؟

تأیید رئیس جمهور بایدن برای نامزدی هریس کافی نیست. اما به احتمال زیاد، او نامزد خواهد بود.

* ترامپ بعد از کناره گیری بایدن اعلام کرده شکست دادن هریس از شکست دادن بایدن راحت تر است. آیا چنین است؟

همیشه این احتمال وجود دارد که دموکرات ها شخص دیگری را نامزد کنند. اما من فکر می کنم این بعید است. احتمالاً، آنها معاون رئیس جمهور با ویژگی هایی را انتخاب خواهند کرد تا کمبودهای هریس را متعادل کند.

هریس از حمایت زنان و اقلیت های قومی برخوردار خواهد بود. اما نامزدی او می تواند برخی افراد دیگر را منصرف کند و آنها را به سمت ترامپ سوق دهد. به نظر من، نامزدی او پویایی اساسی انتخابات را تغییر نمی دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
کلا سیاست امریکا سر سپرده صهیونیست هاست وگرنه یک پیرمرد مفنگی مثل بایدن را سری قبل کاندید نمی کردند تنها ویژگی او سر سپردگی بی حد و حصر به صهیونیست ها بود وگرنه دفعه قبل هر کس را مقابل ترامپ می گذاشتند انتخاب میشد بگذریم کهترامپ هم قدر او مزدور است اما بعد کرونا منفور شده بود و باید نوکری را با نوکر دیگر عوض می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
چهارسال قبل ارزو داشتید دموکراتها بیان واخبار علیه جمهوری خواهان پخش میکردید ولی الان برعکس دنبال امدن جمهوری خواهان هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
در ایران باید هر چهارسال اصلاح طلب اصولگرا جابه جا بشوند دیگر مردم حوصله هشت سال شدن را ندارند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
گزینه بهتر حسین باراک اوباما هست
khan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
بایدن از خیلی‌ها جوانتر و کارآمدتره!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
هریس شاید با شانتاژ روی جنسیت و رنگ پوستش چهارتا رای بیاره وگرنه در عمل این کاره نیست
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
فکر می کنید دولت پزشکیان در آینده نزدیک بنزین را گران کند؟