نیازمند تشکیل امت اسلامی هستیم/اختلاف نظر نباید در همدستی و هم‌بازویی ملت تأثیر بگذارد

جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
کد خبر: ۱۲۶۰۸۷۰
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴ 21 September 2024
|
2326 بازدید

به گزارش تابناک، همزمان‌ با خجسته‌ سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امام‌ جعفر صادق علیه‌السلام، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از مسئولان آغاز شد

مسعود پزشکیان در این دیدار گفت: ما اگر با هم وحدت داشته و در مقابل دشمنان ید واحد شویم اجازه نمی‌دهیم بیگانگان هر کاری که دلشان خواست انجام دهند.

وی افزود: اگر گذشته از هر اختلافی که داریم در مقابل دشمنان ید واحد شویم هم جامعه و کشور خودمان را می توانیم آباد کنیم هم کشورهای مسلمان می توانند با عزت در سرزمینی که زندگی می کنند با همدیگر رابطه داشته باشند.

دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از مسئولان آغاز شد

رئیس جمهور ادامه داد: در این صورت است که کشورهای اسلامی می توانند با همدیگر اقتصاد و فرهنگشان و دادوستد و امنیت‌شان را حفظ کنند و اجازه ندهند بیگانگان در اینجا هر کاری دلشان خواست بکنند.

دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از مسئولان آغاز شد

حضور حسن روحانی، علی لاریجانی، ناطق نوری، ابوترابی و جهانگیری در این دیدار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت به شرح زیر است:

 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت و همچنین قشرهای مختلف مردم، درس بزرگ نبوی را امت‌سازی برشمردند و با تأکید بر نقش خواص در شکل‌گیری امت اسلامی و وحدت دنیای اسلام گفتند: با شکل‌گیری امت اسلامی، مسلمانان با قدرت درونی خود می‌توانند غده سرطانی و خبیث رژیم صهیونی را از فلسطین بردارند و نفوذ و تسلط و دخالت زورگویانه آمریکا در منطقه  را نیز از بین ببرند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تبریک سالروز ولادت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، میلاد پیغمبر اسلام(ص) را مقدمه ختم نبوت یعنی نسخه نهایی و کامل سعادت بشر خواندند و گفتند: انبیاء الهی کاروان‌سالاران حرکت بشر در طول تاریخ هستند که هم راه را نشان می‌دهند و هم با بیدار کردن فطرت و نیروی اندیشه و خرد، به آحاد انسان‌ها قدرت تشخیص راه می‌دهند.

 

ایشان شیوه دعوت پیامبران در مقاطع مختلف را متفاوت برشمردند و  با تأکید بر اینکه سرسلسله و قافله‌سالار اصلی و نهایی کاروان عظیم تاریخ بشر وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) بودند، افزودند: پیغمبر اسلام برای زندگی، درس کامل و جامع و همه جانبه‌ای آورده است که از بزرگ‌ترین درس‌های نبوی برای ما، امت‌سازی و تشکیل امت اسلامی است.

 

رهبر انقلاب اسلامی مبارزات ۱۳ ساله پیامبر اعظم(ص) در مکه و سختی‌ها، دشواری‌ها، گرسنگی‌ها و فداکاری‌های آن دوران و پس از آن در دوره هجرت را زمینه‌ساز پایه‌گذاری امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: امروز کشورهای اسلامی پُر شمار هستند و حدود دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند اما نمی‌توان روی این مجموعه نام «امت» را نهاد زیرا امت مجموعه‌ای است که هماهنگ و با انگیزه به سمت یک هدف حرکت می‌کنند ولی ما مسلمانان امروز متفرّق هستیم.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نتیجه تفرّق مسلمانان را سلطه دشمنان اسلام و احساس نیاز بعضی از کشورهای اسلامی به حمایت‌های آمریکا خواندند و افزودند: اگر مسلمانان متفرّق نبودند، می‌توانستند با پشتوانه و استفاده از امکانات یکدیگر، مجموعه واحدی را تشکیل دهند که از همه قدرت‌های بزرگ، قدرتمندتر بود و دیگر نیازی به تکیه به آمریکا نداشتند.

 

ایشان در برشمردن عوامل تأثیرگذار بر تشکیل امت اسلامی گفتند: دولت‌های اسلامی در این زمینه می‌توانند اثرگذار باشند اما انگیزه آنها قوی نیست و این وظیفه‌ی خواص جهان اسلام یعنی سیاستمداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات با نفوذ و صاحب‌فکر، شعرا، نویسندگان و تحلیلگران سیاسی و اجتماعی است که این انگیزه را در دولتمردان ایجاد کنند.

 

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: اگر به مدت ۱۰ سال مطبوعات جهان اسلام درباره اتحاد اسلامی مقاله بنویسند، شاعران شعر بگویند، استادان دانشگاه تحلیل، و عالمان دینی حکم صادر کنند، بدون تردید وضع بکلی عوض می‌شود و با بیداری ملتها، دولتها نیز ناچار به حرکت در مسیر خواست آنها می‌شوند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایجاد وحدت و تشکیل امت اسلامی را دارای دشمنانی سرسخت دانستند و از فعال کردن گسل‌های درونی امت اسلامی بخصوص گسل‌های دینی و مذهبی به‌عنوان یکی از مهمترین شگردهای خصمانه برای جلوگیری از تشکیل امت اسلامی یاد کردند و افزودند: علت اینکه امام بزرگوار ما از قبل از پیروزی انقلاب، این‌همه بر روی وحدت شیعه و سنی تأکید می‌کردند این است که قدرت جهان اسلام ناشی از اتحاد است.

 

ایشان درخصوص پیام وحدت به جهان اسلام از ایران، به یک نکته مهم اشاره کردند و گفتند: اگر می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در درون خود متحد عمل، و به سمت اهداف حقیقی حرکت کنیم و اختلاف نظر و سلیقه نباید در همدستی و هم‌بازویی ملت تأثیر بگذارد.

 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنایت‌های عیان و بی‌شرمانه صهیونیست‌ها در غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه گفتند: طرف جنایت آنها مردان جنگی نیستند بلکه آحاد مردمند و وقتی در فلسطین نتوانستند به مردان جنگی ضربه‌ای وارد کنند، خشم جاهلانه و خباثت‌آلود خود را بر سر نوزدان و کودکان و بیماران بیمارستان‌ها خالی کردند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت این وضعیت فاجعه‌بار را ناتوانی جامعه اسلامی در استفاده از قدرت درونی خود خواندند و با تأکید مجدد بر لزوم قطع کامل ارتباطات اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، افزودند: کشورهای اسلامی باید ارتباطات سیاسی با رژیم صهیونی را نیز به‌کلی تضعیف و حملات سیاسی و مطبوعاتی را تقویت کنند و صریحاً نشان دهند که در کنار ملت فلسطین قرار دارند.

 

در ابتدای این دیدار، آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور با اشاره به سیره نبوی در ایجاد اتحاد و اخوت بین مسلمانان، راه جلوگیری از تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را برادری و ید واحده شدن مسلمانان دانست و گفت: اگر مسلمانان متحد و ید واحده بودند، رژیم صهیونیستی به خود جرأت جنایات کنونی و کشتار زنان و کودکان را نمی داد.

 

رئیس جمهور دوران دفاع مقدس را نمونه‌ای بارز از تاثیرگذاری وحدت و انسجام دانست و خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس، ملت ایران با وحدت درونی خود در مقابل دشمن متجاوز بعثی که همه قدرت‌های دنیا از آن حمایت می‌کردند، ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور تصرف شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات