نحوه درخواست احراز آدرس پستی

قصد تایید آدرس پستی و احراز نشانی برای تعویض پلاک خودرو یا خدمات دیگر را دارید؟ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۷۶
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ 02 October 2024
|
696 بازدید

نحوه نحوه درخواست آنلاین احراز آدرس پستیاحراز آدرس پستی

به گزارش تابناک، با گسترش خدمات الکترونیکی و اینترنتی و از آنجایی که برخی زیرساخت‌های لازم مانند پروفایل هویتی کاربران (که در جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی کاربرد دارند)، فراهم نیست، ایجاد سازوکار‌هایی در دستور کار قرار گرفته تا اشکالات به کمترین میزان ممکن برسد و دقت افزایش پیدا کند.

از جمله این تدابیر، ایجاد سامانه احراز نشانی است که با همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران دایر شده و برخی امور از جمله تعویض پلاک خودرو، احراز نشانی برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس، احراز آدرس پستی در فرایند صدور دسته چک و کار با سامانه‌های بانکی و... به واسطه آن صورت می‌گیرد.

نحوه ورود به سامانه احراز سکونت آدرس مشتریان پست

برای ورود به سامانه احراز آدرس باید به آدرس gnaf.post.ir بروید. دقت کنید که فرقی نمی‌کند با چه مرورگر اینترنتی وارد سرویس احراز نشانی شوید؛ گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، سافاری اپل یا هر بروزر دیگری، همان گونه که فرقی ندارد با تلفن همراه این فرایند را طی کنید یا رایانه و لپ تاپ.

با ورود به درگاه خدمات الکترونیک GNAF (پایگاه نشانی ملی ژئوکد شده)، باید روی گزینه «احراز نشانی مشتریان» که در پایین صفحه قرار گرفته است، کلیک کنید.

دکمه درخواست احراز آدرس پستی

پایگاه نشانی ملی ژئوکد شده (Geo-Coding)، در راستای پروژه ملی G-NAF دایر شده تا امکان بررسی و صحت سنجی یک آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور را فراهم آورد، به این صورت که هر آدرسی که ایجاد می‌شود، از طریق داده ها، به سهولت در دسترس و قابل شناسایی باشد؛ چه یک قطعه ملکی باشد و چه معابر و یا هر موقعیت مکانی دیگری روی نقشه.

با کلیک روی گزینه احراز نشانی مشتریان، پیام هشداری (به صورت پاپ آپ) باز می‌شود که در آن متذکر شده که خدمت احراز نشانی مشتریان، صرفا با حضور فرد در نشانی درج شده احراز می‌شود و به عبارتی، حضور فرد، الزامی و ضروری است. با این یادآوری، باید روی لینکی که درج شده کلیک نمایید تا به صفحه ورود به سامانه احراز نشانی منتقل شوید.

پیام هشدار پیش از ورود به سامانه احراز آدرس

برای آنکه مستقیم به صفحه درخواست احراز نشانی بروید، اینجا را کلیک کنید.

در این صفحه می‌توانید مراحل احراز آدرس را مشاهده کنید که شامل چهار مرحله است: ورود، ثبت درخواست، پرداخت آنلاین و دریافت کد رهگیری. در ادامه نحوه تکمیل این مراحل و فرم‌های مربوطه را توضیح خواهیم داد.

صفحه نخست درخواست احراز آدرس پستی

۱- ورود به سرویس احراز نشانی

در گام نخست باید متن توافق نامه درج شده در صفحه را بخوانید و در انتهای آن، تیک گزینه «متقاضی استفاده از سرویس احراز نشانی هستم» را بزنید و سپس در کادر مشخص شده در صفحه، شماره موبایل (شماره تلفن همراه) را وارد کرده و در کادر بعدی کد امنیتی (کپچا) را بزنید و در پایان روی دکمه «درخواست کد تایید» کلیک کنید.

مرحله اول درخواست احراز آدرس پستی

در ادامه باید کد رمز پیامک شده به موبایلتان را در کادر تازه‌ای که باز شده وارد کنید و روی دکمه «تایید» بزنید تا وارد سامانه احراز نشانی شوید.

وارد کردن کد تایید پیامکی

۲- ثبت درخواست احراز نشانی

در گام دوم، فرمی پیش رویتان قرار می‌گیرد که شامل دو بخش اطلاعات فردی درخواست کننده و آدرس یا نشانی فرد است.

مرحله دوم درخواست احراز آدرس پستی
در این مرحله و در کادر «نوع شخصیت» افراد باید از نوار ابزار کشویی، شخصیت «حقیقی» را انتخاب کنند و موسسات، شرکت‌ها و سازمان ها، گزینه «حقوقی» را انتخاب نمایند و سپس باقی فرم را تکمیل نمایند.

در کادر «وضعیت نشانی» باید از میان گزینه‌های درج شده، دائمی یا موقت بودن محل سکونت، مالک و مستاجر بودن و همچنین مدت زمانی که در آن ملک اقامت دارید را انتخاب نمایید.

نوع وضعیت نشانی

کادر «انتخاب سازمان» هم برای مشخص کردن مرجعی است که احراز آدرس را برای ارائه به آن تقاضا می‌کنید؛ پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) یا سایر مرجع‌های متقاضی احراز نشانی افراد و سازمان‌ها.

انتخاب سازمان متقاضی احراز آدرس

در فرم نشانی لازم است آدرس تان را به تفکیک استان و شهرستان و همراه با کدپستی درج نمایید. دقت کنید که درج کد پستی ضروری است و به این منظور، لینکی در صفحه قرار گرفته تا در صورتی که کدپستی ندارید، بتوانید با کمک آن کدپستی تان را بیابید.

با تکمیل همه اطلاعات درخواستی در این مرحله، باید تیک گزینه قبول مسئولیت صحت اطلاعات را زده و روی دکمه «ثبت درخواست» کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

پایان مرحله دوم احراز آدرس

۳- پرداخت آنلاین هزینه

در گام سوم به صفحه پرداخت هزینه درخواست اعتبارسنجی کدپستی منتقل خواهید شد که در آن هزینه خدمات در قالب جدولی آمده است و با کلیک روی گزینه «پرداخت هزینه»، به درگاه آنلاین پرداخت بانکی منتقل خواهید شد تا با استفاده از کارت بانکی و رمز پویا، مبلغ تعیین شده را بپردازید.

پرداخت هزینه احراز آدرس پستی

قیمت احراز آدرس ۱۴۰۳

هزینه احراز آدرس در سال ۱۴۰۳ در GNAF، مبلغ ۷۲۵ هزار ریال (معادل ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان) است، که، چون شامل مالیات بر ارزش افزوده است، ۱۰ درصدی یعنی ۷ هزار و ۲۵۰ تومان به آن افزوده می‌شود که در نتیجه جمع کل هزینه، مبلغ ۷۹۷ هزار و ۵۰۰ ریال می‌شود.

۴- دریافت کد رهگیری

آخرین مرحله، چنانچه عملیات پرداخت موفق باشد، پیغامی با مضمون موفقیت در پرداخت ظاهر می‌شود که ذیل آن شناسه پرداخت و شماره مرجع درج شده است.

تکمیل پرداخت درخواست احراز آدرس پستی

پایان بخش فرایند ثبت درخواست احراز نشانی، پیامکی است که به شماره تلفن همراه متقاضی ارسال می‌شود که حاوی یک کد احراز (یک عدد ۵ رقمی) است. کدی که باید در زمان مراجعه مامور نامه رسان شرکت پست، آن را به وی اعلام نمایید تا در دست افزار مخصوصش ثبت نماید و بدین ترتیب فرایند اعتبار سنجی کد پستی و در نتیجه، احراز نشانی شما کامل گردد.

متن پیامک شبیه این است:

متقاضی گرامی،
جهت اعتبارسنجی کدپستی ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰
رمز زیر را تا زمان مراجعه مامور نزد خود نگهدارید
۴۵۶۱۰


تذکر و هشدار نکات مهم: 

  • مامور نامه رسان حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت به نشانی متقاضی مراجعه و با تطبیق اطلاعات هویتی شخص، نسبت به درج کد احراز در سامانه موبایلی خود اقدام می‌کند.
  • احراز هویت مکانی، توسط نامه رسان و مامور شرکت پست، آن هم صرفاً در نشانی مرتبط با کدپستی اعلام شده انجام می‌شود، بنابراین از مراجعه حضوری به ادارات و دفاتر پستی خودداری کنید.
  • برای احراز نشانی هیچگونه هماهنگی قبلی با شما صورت نمی‌گیرد و مقدور نیست، لذا بعد از ثبت درخواست باید در نشانی اعلام شده حضور داشته باشید.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال، می‌توانید با مرکز امور مشتریان شرکت ملی پست، با شماره تلفن ۱۹۳ تماس بگیرید.

پیگیری درخواست احراز آدرس پستی

در صورتی که بیش از دو شبانه روز از ثبت درخواست شما گذشته و هنوز مامور پست مراجعه نکرده است، می‌توانید در صفحه نخست سایت gnaf.post.ir روی گزینه «پیگیری احراز نشانی مشتریان» کلیک کرده و با درج اطلاعات تقاضا شده، از وضعیت درخواست خود با خبر شوید.

پیگیری درخواست احراز آدرس پستی

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟