بازگشت جنجالی عبدالکریم حسن به مشهد/ رویارویی مدافع سابق پرسپولیس با تیم ملی ایران!

عبدالکریم حسن، مدافع چپ قطری و بازیکن سابق پرسپولیس، پس از جنجال‌های جام جهانی ۲۰۲۲ و کنار گذاشته شدن از تیم ملی قطر، بار دیگر به تیم ملی دعوت شده است. او در دیداری حساس برابر ایران در مشهد به میدان خواهد رفت.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۲۴
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱ 04 October 2024
|
1383 بازدید

عبدالکریم حسن (زاده ۲۸ اوت ۱۹۹۳) فوتبالیست حرفه‌ای قطری است که به عنوان مدافع چپ برای باشگاه الوکره در لیگ ستارگان قطر بازی می‌کند و سابقهٔ بازی برای تیم ملی فوتبال قطر را دارد. عبدالکریم حسن در سال ۲۰۱۸ جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خود کرد.

دوران باشگاهی
عبدالکریم حسن در سال ۲۰۱۱ از آکادمی اسپایر فارغ‌التحصیل شد.

او جوان‌ترین بازیکنی بود که در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۱ حضور یافت. در آن زمان ۱۷ سال داشت و در بازی مقابل استقلال از روی نیمکت به میدان آمد. تیم او در نهایت قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. او در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ لیگ ستارگان قطر جایزه بازیکن جوان سال را دریافت کرد. در ژوئن ۲۰۱۷ اعلام شد که باشگاه السد او را به تیم اوپن در لیگ برتر بلژیک قرض داده است.
بازگشت جنجالی عبدالکریم حسن به مشهد/ رویارویی مدافع سابق پرسپولیس با تیم ملی ایران!
عبدالکریم در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۹ بازی کرد و در پیروزی ۳-۱ مقابل تیم هیانگهن اسپورت یک گل به ثمر رساند. او همچنین در شکست ۳-۲ مقابل مونتری در مرحله دوم نیز گل زد. السد در نهایت به مقام پنجم این رقابت‌ها دست یافت.

در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲، مدیریت باشگاه السد اعلام کرد که عبدالکریم حسن به دلیل اختلاف نظر در اهداف و چشم‌انداز‌های تیم برای دوره پیش‌رو، از تیم اول فوتبال به طور دائمی کنار گذاشته شده است. در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳، عبدالکریم حسن به باشگاه الجهراء در لیگ برتر کویت پیوست.

پرسپولیس
در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴، حسن با قراردادی ۱۸ ماهه به تیم پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس پیوست و به اولین فوتبالیست قطری تبدیل شد که به صورت حرفه‌ای در ایران بازی می‌کند.

تیم‌های جوانان
عبدالکریم حسن در مسابقات دوستانه بین‌المللی جوانان، یک گل به تیم زیر ۲۰ سال امارات زد.

در یک بازی دوستانه مقابل تیم زیر ۲۳ سال مالزی در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲، عبدالکریم با یک تکل خشن روی محمد اظریف در دقیقه ۴۳، درگیری شدیدی میان دو تیم به راه انداخت. او به دلیل این تکل با کارت قرمز از زمین اخراج شد. پس از آن، بازیکن مالزیایی، نازمی فیض، از نیمه زمین به سمت او دوید و با یک مشت او را هدف قرار داد. نازمی که ۵ اینچ کوتاه‌تر از عبدالکریم بود، در نهایت مشت او تنها به یک ضربه آرام به سینه‌اش تبدیل شد. نازمی نیز بلافاصله با کارت قرمز اخراج شد. قطر در نهایت آن بازی را ۲-۰ باخت.

او در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا زیر ۲۲ سال ۲۰۱۴، در اولین بازی قطر مقابل مالدیو گلزنی کرد.

تیم ملی بزرگسالان

عبدالکریم اولین بازی خود برای تیم ملی بزرگسالان قطر را در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۰ مقابل هائیتی انجام داد.

او جوان‌ترین بازیکنی بود که در فهرست اولیه تیم برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ قرار گرفت؛ در آن زمان ۱۷ سال و ۱۲۳ روز سن داشت. او تنها گل قطر مقابل مالزی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ را به ثمر رساند و باعث شد قطر به این رقابت‌ها راه یابد. همچنین او در پیروزی ۴-۱ قطر مقابل یمن در مرحله مقدماتی، یک گل به ثمر رساند.

اگرچه تیم قطر تمام بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ را باخت، اما عبدالکریم به عنوان یکی از ستاره‌های این مسابقات مورد تحسین قرار گرفت. مقاله‌ای در وبسایت FIFA.com پیش‌بینی کرد که او یکی از بازیکنان جوانی خواهد بود که در جام جهانی ۲۰۲۲ نماینده قطر خواهند بود.
بازگشت جنجالی عبدالکریم حسن به مشهد/ رویارویی مدافع سابق پرسپولیس با تیم ملی ایران!
او در فهرست تیم قطر برای بیست و سومین دوره جام خلیج فارس که از دسامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ در کویت برگزار شد، حضور داشت.

عبدالکریم عضو تیم قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بود و به قهرمانی اولین عنوان قاره‌ای این تیم کمک کرد. در ۳۰ مارس ۲۰۲۱، او صدمین بازی ملی خود را در یک دیدار دوستانه مقابل جمهوری ایرلند انجام داد.

جنجال
پس از سه شکست پیاپی تیم ملی قطر در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲، تصاویری از یک گفتگوی عبدالکریم حسن در اسنپ‌چت منتشر شد که در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرد. در این گفتگو، حسن بی‌تفاوتی خود را نسبت به عملکرد ضعیف تیم با جمله معروف «استریح عبالک حرب» (یعنی: «آرام باش! فکر کردی جنگه؟») نشان داد. پس از این اظهارنظر، فدراسیون فوتبال قطر در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد که حسن از تیم ملی کنار گذاشته شده است و باشگاه السد نیز او را از فهرست بازیکنان خود حذف کرد.


عبدالکریم حسن خیلی زود به ایران بازگشت

مدافع سابق پرسپولیس با سفر به مشهد، برابر تیم ملی ایران قرار می‌گیرد.

حالا پس از مدت‌ها دوری، عبدالکریم حسن به تیم ملی قطر دعوت شده است. این اولین دعوت او پس از جام جهانی ۲۰۲۲ است و او احتمالاً در دیداری حساس برابر ایران در مشهد و ورزشگاه امام رضا (ع) به میدان خواهد رفت. این بازی فرصتی برای او است تا دوباره توانایی‌هایش را در سطح ملی نشان دهد. او در این بازی با برخی از هم‌تیمی‌های سابقش مانند علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی روبرو خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟