توجه رسانه مد و فشن انگلیسی به معصومه محمدی، زن ایرانی که آموزش خیاطی را متحول کرد

کد خبر: ۱۲۶۳۸۴۴
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵ 05 October 2024
|
338 بازدید

توجه رسانه مد و فشن انگلیسی به معصومه محمدی، زن ایرانی که آموزش خیاطی را متحول کرد 

رسانه الوکس مگزین (eluxemagazine) که یکی از رسانه‌های مشهور مد و فشن در انگلستان است در گزارشی مفصل به زندگی و فعالیت‌های معصومه محمدی، زن کارآفرین ایرانی و موسس مجموعه‌ی آموزش خیاطی دوخت برتر پرداخته و از او به عنوان زنی یاد کرده که در حال انقلاب در آموزش هنر خیاطی در خاورمیانه است. 

الوکس مگزین در این گزارش با مقدمه‌ای درباره کارآفرینی زنان در خاورمیانه نوشته است: شاید بدانید یا ندانید که سردبیر ما فعالیت خود را در دنیای انتشارات از دبی آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، او همواره از کارآفرینان زن در خاورمیانه حمایت کرده است. در پژوهش‌های اخیرش درباره مد اخلاقی در این منطقه، با یک زن فوق‌العاده آشنا شده است.

نام او معصومه محمدی است. معصومه یک کارآفرین موفق ایرانی در زمینه آموزش خیاطی است. او تاثیر بزرگی بر آموزش آنلاین خیاطی در ایران گذاشته و در تلاش است تا انقلابی در صنعت خیاطی در سراسر خاورمیانه و شاید حتی جهان ایجاد کند.

داستان موفقیت این زن که پلتفرم آنلاین آموزش خیاطی «دوخت برتر» را تأسیس کرده است، هم جذاب و هم الهام‌بخش است.

 توجه رسانه مد و فشن انگلیسی به معصومه محمدی، زن ایرانی که آموزش خیاطی را متحول کرد

گزارشگر این رسانه در ادامه نوشته است: معصومه محمدی از سال 1994، تقریباً 30 سال پیش، آموزش خیاطی در مدارس و مراکز آموزشی ایران را آغاز کرد. پانزده سال پیش، او مجله‌ای به نام دوخت برتر راه‌اندازی کرد که به‌طور خاص به آموزش خیاطی اختصاص داشت. او با یک تیم کوچک چهار نفره موفق شد دوخت برتر را به مهم‌ترین مجله خیاطی در ایران تبدیل کند. با این حال، مانند بسیاری از صاحبان مجلات، او با یک چالش بزرگ مواجه شد: ظهور شبکه‌های اجتماعی.

 

چالش‌های یک کارآفرین

الوکس مگزین به نقل از معصومه محمدی نوشته است: «وقتی پلتفرم‌هایی مانند کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرام ظهور کردند، دیگر کسی مجله نمی‌خرید. مردم به دنبال محتوا و ویدئوهای آموزشی در شبکه‌های اجتماعی بودند. آن روزها برای ما بسیار سخت بود. در سال 2018، چهار کامیون مجله‌های فروش‌نرفته به دفتر ما بازگردانده شد. این کتاب‌های فروخته‌نشده حدود چهار میلیارد تومان (در آن زمان معادل 400 هزار دلار) هزینه داشتند، اما ما آنها را به‌صورت عمده تنها با چهار میلیون تومان فروختیم.»

در نتیجه، مجله دوخت برتر متوقف شد و او به آموزش خیاطی در مدارس و مراکز آموزشی بازگشت.

اما معصومه محمدی تسلیم نشد. در آوریل 2020، در روزهای اولیه همه‌گیری کووید-19، او ایده آموزش آنلاین خیاطی را مطرح کرد. با بسته شدن مدارس و مراکز آموزشی، او شروع به آموزش از راه دور به دانش‌آموزانش کرد و تصمیم گرفت ویدئوهای آموزشی ضبط‌شده خود را به فروش برساند.

 

ورود معصومه محمدی و دوخت برتر به دنیای آنلاین

معصومه محمدی در 10 می 2020، او صفحه اینستاگرامی به نام دوخت برتر راه‌اندازی کرد. او بلافاصله شروع به ضبط دوره‌های آموزشی با استفاده از یک تلفن همراه و سه‌پایه کرد. او توضیح می‌دهد: «بعد از مدتی متوجه شدم که نمی‌توانم همه کارها را به‌تنهایی انجام دهم. آموزش، ضبط، پست کردن در اینستاگرام و پاسخ دادن به پیام‌های مستقیم. همچنین می‌خواستم به تک‌تک پیام‌ها جواب بدهم. در ماه اول، خواهرم آمد تا کمک کند و در ماه دوم، از دو نفر از شاگردانم خواستم به من کمک کنند و به نظرات و پیام‌های مستقیم پاسخ دهند.» 

الوکس مگزین می‌نویسد: در عرض سه ماه، دوخت برتر به تیمی چهار نفره تبدیل شد. معصومه محمدی محتوای آموزشی را در اینستاگرام تولید و منتشر می‌کرد، در حالی که سه نفر دیگر نظرات و پیام‌های مستقیم را مدیریت کرده و فروش ویدئوهای کامل آموزشی که از طریق اپلیکیشن تلگرام ارسال می‌شد را هماهنگ می‌کردند.

 

رشد چشمگیر دوخت برتر

این رسانه‌ی مد و فشن انگلیسی در ادامه نوشته است: در ماه چهارم، صفحه اینستاگرام دوخت برتر به 60 هزار دنبال‌کننده رسید. پسر خانم محمدی به کسب‌وکار پیوست و در تشکیل تیم کمک کرد. او با استخدام چهار نفر برای بازاریابی و فروش و آموزش تکنیک‌های فروش به آنها شروع کرد. مدتی بعد، یک فیلم‌بردار، تدوین‌گر و حسابدار نیز به تیم اضافه شدند.

اولین فروش ویدئوهای آموزشی شامل دو ویدئوی جامع و حرفه‌ای بود که 150 خریدار جذب کرد و در یک هفته 30 میلیون تومان درآمد داشت. مبلغی بسیار چشمگیر!مدتی بعد، وب‌سایت دوخت برتر راه‌اندازی شد. چیزی که این دوره‌ها را متمایز می‌کرد این بود که معصومه محمدی تنها دوره‌ها را نمی‌فروخت؛ بلکه همان‌طور که دانش‌آموزان ویدئوها را تماشا می‌کردند، به سؤالات و نگرانی‌های آنها در زمان واقعی پاسخ می‌داد. در نهایت، او اعلام کرد که تا یک سال پس از خرید دوره، به سؤالات دانش‌آموزان پاسخ خواهد داد.

الوکس مگزین در گزارشش درباره معصومه محمدی و دوخت برتر توضیح داده است: تیم دوخت برتر به رشد خود ادامه داد و تیم‌های فروش و پشتیبانی قوی به آن اضافه شد. اکنون با 250 نفر که به‌صورت آنلاین و 24/7 کار می‌کنند، آنها پشتیبانی جامعی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. همچنین، آنها را در طول دوره‌های آموزشی راهنمایی کرده و به آنها کمک می‌کنند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

 

محصولات منحصر به فرد دوخت برتر برای هنرجویان 

امروز، صفحه اینستاگرام دوخت برتر بیش از 1.2 میلیون دنبال‌کننده دارد. وب‌سایت دوخت برتر بیش از 18 دوره آموزشی مختلف، هفت محصول فیزیکی منحصربه‌فرد و الگوهای خیاطی تخصصی را ارائه می‌دهد که هزاران مشتری دارند. این الگوها بی‌نظیر هستند و در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شوند.

به گزارش الوکس مگزین، دوخت برتر با 150 دانش‌آموز آنلاین شروع کرد و تغییر چشمگیری در آموزش آنلاین خیاطی در ایران ایجاد کرد. اکنون بیش از 85 هزار دانش‌آموز دوره‌های حرفه‌ای دوخت برتر را گذرانده‌اند که آموزش و پشتیبانی جامعی را ارائه می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا در زمینه‌های خیاطی خود مهارت پیدا کنند و وارد بازار کار شوند.

این رسانه به نقل از موسس دوخت برتر نوشته است: معصومه محمدی می‌گوید که قصد دارد مدل دوخت برتر را به کشورهای دیگر، از جمله کشورهای عربی و ترکیه، گسترش دهد و همان‌گونه که در ایران تحول ایجاد کرده است، تحولی بزرگ در صنعت مد و خیاطی و آموزش آن در خاورمیانه به وجود آورد.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟