ایتالیا صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را محدود کرد

«جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که این کشور برخلاف فرانسه، آلمان و انگلیس از همان روزهای اول جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، محدودیت‌های شدیدی علیه صادرات سلاح به اسرائیل تصویب کرد و این محدودیت‌ها شدیدتر هم خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۶۱
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶ 16 October 2024
|
506 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از مهر؛ نخست‌وزیر ایتالیا تأکید کرد که این کشور محدودیت‌های صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را شدیدتر خواهد کرد.

وی این اظهارات را در مجلس سنای ایتالیا و در آستانه نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا بیان کرد.

ملونی در ادامه توضیح داد که « پس از آغاز عملیات اسرائیل در نوار غزه، دولت بلافاصله صدور کلیه مجوزهای جدید را به حالت تعلیق درآورد. برای صادرات محصولات نظامی به اسرائیل قراردادهایی که بعد از ۷ اکتبر امضا شده بود اجرا نشد و تمامی مجوزهای صادراتی صادر شده قبل از ۷ اکتبر بررسی شد.

دیروز سه‌شنبه نیز برخی رسانه‌های آلمانی مدعی شدند تحویل تسلیحات به رژیم صهیونیستی منوط به تعهد عدم استفاده از آنها علیه غیرنظامیان در نوار غزه شده است. 

 بنابر گزارش‌ها دولت آلمان از تحویل سلاح به رژیم صهیونیستی خودداری کرده است مگر اینکه این رژیم تضمین کتبی ارائه کند که از این تسلیحات برای حمله به غیرنظامیان در غزه استفاده نمی‌شود.

نشریه پولیتیکو هم روز دوشنبه گزارش داد که دولت برلین که از ماه مارس هیچ گونه فروش تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را تأیید نکرده است، هر چند کابینه نتانیاهو تحت تحریم نیست، اما تحویل تسلیحات به آن متوقف شده است.

روزنامه بیلد آلمان نوشته که «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه و «رابرت هابک» وزیر اقتصاد این کشور کسانی بودند که تحویل‌های تسلیحات جدید به رژیم صهیونیستی را مسدود کردند. بر اساس گزارش‌ها، سیاستمداران بلندپایه حزب سبز آلمان از رژیم صهیونیستی خواسته اند متعهد شود که از این سلاح‌ها علیه غیرنظامیان غزه استفاده نخواهد شد.

  

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟