معماي 12 روزه قتل كارخانه‌دار در فرودگاه

تحقیق از اقوام نزدیک ادامه داشت تا اینکه ساعت 20 شامگاه دوشنبه 4 بهمن‌ماه ماموران با اقدامات رایانه‌ای و اطلاعاتی خودروی سیاهرنگ مرد کارخانه‌دار را در ردیف نخست پارکینگ فرودگاه به دست آوردند و خود را بالای سر آن رساندند.
کد خبر: ۱۴۴۴۱۱
|
۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹ 26 January 2011
|
4354 بازدید
وطن امروز: راز گم شدن مرموز یک کارخانه‌دار با پیدا شدن جسدش در فرودگاه مهرآباد پلیس را در برابر یک معمای پیچیده جنایی قرار داد. عاملان جنایت پس از قتل کارخانه‌دار تهرانی جسدش را در صندوق عقب خودروی سیاهرنگش گذاشته و آن را در پارکینگ فرودگاه رها کرده بودند.

عصر چهارشنبه 22 دی‌ماه سال جاری مرد 70 ساله‌ای خانه همسرش را ترک کرد و سوار بر خودروی اپتیمای سیاهش به سوی دفتر فروشش رفت.

این آخرین‌باری بود که مرد کارخانه‌دار دیده شد تا اینکه 3 روز بعد وقتی اقوامش از وی خبری به دست نیاوردند و جست‌وجوهایشان نتیجه‌ای نداد، آنان با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران خواستار ردیابی صاحب کارخانه در شمس‌آباد شدند. بررسی‌ها روی کارخانه‌دار 70ساله نشان داد وی بیشتر اوقات در دفتر فروش کارخانه‌اش واقع در آریاشهر بوده و گاهی به ویلای خود در شمال می‌رفته اما همه جست‌وجوها برای پیدا کردن اثری از وی در ویلایش به بن‌بست رسید و مشخص شد وی از همان روز گم‌ شدن به تماس‌های موبایلش نیز جوابی نمی‌داد.

اینکه مرد کارخانه‌دار قربانی توطئه‌ای شده باشد، نخستین فرضیه پلیسی بود و با متمرکز شدن تحقیقات روی کسانی که می‌توانستند انگیزه‌ای در قتل داشته باشند کارآگاهان خود را در برابر مظنونان چندلایه‌ای دیدند.

همزمان با بررسی این فرضیه هولناک ماموران شماره خودروی مرد کارخانه‌دار را برای ردیابی در سایت سراسری پلیس ثبت کردند تا اگر وی در دام گروگانگیران یا دزدان گرفتار شده باشد و حتی اگر خودش با خودرو به گردش رفته باشد سرنخی از سرنوشت وی به دست آید.

تحقیق از اقوام نزدیک ادامه داشت تا اینکه ساعت 20 شامگاه دوشنبه 4 بهمن‌ماه ماموران با اقدامات رایانه‌ای و اطلاعاتی خودروی سیاهرنگ مرد کارخانه‌دار را در ردیف نخست پارکینگ فرودگاه به دست آوردند و خود را بالای سر آن رساندند. ابتدا تصور رفت که این مرد بدون اطلاع دادن به اقوامش با خودرویش به فرودگاه رفته و با هواپیما به مسافرت رفته است اما این فرضیه پس از بررسی خودروی سیاه و احساس بوی تعفن از صندوق عقب آن کمرنگ شد تا اینکه ماموران در صندوق عقب آن را باز کردند و خود را در برابر جسد مرد کارخانه‌دار دیدند.

دقایقی بعد بازپرس جنایی تهران به همراه تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی و خانواده مرد کارخانه‌دار در فرودگاه مهرآباد حاضر شدند. در بررسی خودروی وی مشخص شد که هیچ سرقتی رخ نداده و با توجه به چگونگی قتل، تیم تحقیق پی برد عاملان جنایت با انگیزه‌ای کینه‌جویانه مرد کارخانه‌دار را به خانه‌شان کشانده و پس از قتل وی جسدش را در صندوق عقب خودرویش گذاشته و به آن پارکینگ انتقال داده‌اند.

بازپرس جنایی تهران برای مشخص شدن علت اصلی مرگ که از بادکردگی آن مشخص بود همان روز نخست ناپدید شدن کشته شده است دستور داد جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شود و از ماموران تشخیص هویت خواست به انگشت‌نگاری دقیق از خودرو دست بزنند تا اثر انگشتی از قاتل آشنا و کینه‌جو به دست آورند.

از سوی دیگر کارآگاهان جنایی نیز ماموریت یافتند به بازبینی فیلم‌های دوربین‌های مداربسته پارکینگ فرودگاه مهرآباد دست زده و راننده‌ای را که خودروی اپتیمای سیاهرنگ و جسد داخل آن را تا آنجا انتقال داده است، شناسایی کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟