ترفند كهنه دو سارق: به حكم قانون ايست!

« ... آبان ماه گذشته براي فروش طلاهايم به يک مغازه طلافروشي مراجعه و در ازاي فروش طلاها يک چک روز به ارزش 8 ميليون و 200 هزار تومان دريافت كردم. براي نقد كردن چك به شعبه بانکي در شهر زيبا رفتم و پس از خروج از بانک و سوار شدن به خودرو شخصي‌ام و گذر از چند خيابان ناگهان يک دستگاه خودرو زانتيا مشکي، با سه سرنشين، کنار من قرار گرفت
کد خبر: ۱۵۰۹۰۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۴ 28 February 2011
|
4113 بازدید
تهران امروز: پسر عموهاي سارق كه با درآمدن به شكل ماموران به سرقت و اخاذي از شهروندان مي پرداختند دستگير شدند.

ماجرا با مشكوك شدن ماشين گشت پليس به سرنشينان يك پرايد آغاز شد.

ماموران كه دستور ايست آنها توسط راننده اين خودرو ناديده گرفته شد با تعقيبي كوتاه مدت در خيابان كاج اين اتومبليل را متوقف و 2 سرنشين مرد آن را دستگير كردند.

مأموران موفق به کشف يک جفت پلاک مسروقه، يک کارت شناسايي جعلي منتسب به يکي از ارگان هاي نظامي و يک بي سيم از داخل خودرو شدند.

ساعتي بعد استعلام از پليس مركز مشخص كرد كه اين پرايد چندي پيش در كرج به سرقت رفته است . با انتقال سرنشينان خودروي توقيف شده به اداره پنجم پليس آگاهي، هر دو مظنون دستگير شده به اسامي «حسين»و «محمد» به عنوان سارقان طايفه فيوج مورد شناسايي کارآگاهان قرار گرفتند.

همچنين روشن شد كه «حسين» و «محمد» با يكديگر پسر عمو هستند و پيش از اين نيز به اتهام «سرقت تحت پوشش مأمور» دستگير و روانه زندان شده بودند و در آخرين نوبت نيز «محمد» در سال 87 به اتهام «جعل عنوان مأمور و سرقت از اتباع کشورهاي خارجه» دستگير و روانه زندان شده بود اما با گذشت مدتي از دوران زندان، به بهانه مرخصي از زندان و با توديع وثيقه از زندان خارج و متواري شده بود.

در حالي‌که متهمان تلاش داشتند تا علت فرار خود از دست مأموران گشت را مصرف مشروبات الکلي عنوان نمايند، کارآگاهان اداره پنجم که از شيوه و شگرد اقدامات مجرمانه سارقان اطلاعات کاملي در اختيار داشتند، با جمع بندي شکايت‌ها، مالباختگان را براي شناسايي سارقان به اداره آگاهي دعوت كردند.

يکي از مالباختگان که خانم جواني بود با شناسايي دقيق متهمان به کارآگاهان گفت:« ... آبان ماه گذشته براي فروش طلاهايم به يک مغازه طلافروشي مراجعه و در ازاي فروش طلاها يک چک روز به ارزش 8 ميليون و 200 هزار تومان دريافت كردم. براي نقد كردن چك به شعبه بانکي در شهر زيبا رفتم و پس از خروج از بانک و سوار شدن به خودرو شخصي‌ام و گذر از چند خيابان ناگهان يک دستگاه خودرو زانتيا مشکي، با سه سرنشين، کنار من قرار گرفت و يكي از آنها با نشان دادن بي سيم و کارت شناسايي از من خواست تا خودرو را متوقف کنم. من نيز به تصور اينکه اين افراد مأمور هستند اتومبيل را متوقف کردم؛ يکي از سرنشيان زانتيا در حالي‌که بي سيم در دست داشت به من نزديک شد و ضمن معرفي خود به عنوان مأمور از من درخواست گواهينامه و در ادامه اقدام به بازرسي داخل خودرو کرد؛ براي همين از ماشين پياده شدم. فرد مذكور پس از وارسي داخل کيف دستي ام كه حاوي 8 ميليون تومان پول نقد بود ناگهان در يک لحظه با برداشتن کيف حاوي پول به سمت زانتيا دويد و به همراه همدستانش از محل متواري شد و من نيز که بسيار ترسيده بودم تنها نظاره گر دور شدن آنها از محل بودم.»

سرهنگ کارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ از تمامي مالباختگاني که بدين شيوه ( سرقت تحت پوشش مأمور ) و توسط سرنشينان خودروهاي مختلف مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت كردتا جهت شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه يا با شماره تلفن 51055504 تماس بگيرند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟