تلاش براي يافتن مهاجران كشتي واژگون شده

اين قايق با توجه به مسير حركت آن به سمت ايتاليا احتمالا حامل مهاجران ليبيايي بوده است. مقامات جزيره مالت هم در عمليات نجات سرنشينان اين قايق شركت داشتند. روز سه شنبه پنج آوريل ايتاليا و تونس موافقت كرده بودند كه براي جلوگيري از هجوم مهاجران تونسي به جزيره لامپه دوزا با هم همكاري كنند.
کد خبر: ۱۵۷۴۱۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۷ 10 April 2011
|
2370 بازدید
تهران امروز: گارد ساحلي ايتاليا در جست‌وجوي قريب به 150 مهاجر از آفريقاي شمالي است كه بعد از واژگون شدن قايق حامل آنها در آبهاي جنوب غرب جزيره لامپه دوزا در ايتاليا مفقود الاثر شده اند.

قايق‌هاي نجات و يك هلي‌كوپتر ايتاليا تاكنون 48 نفر از مهاجران را نجات داده اند. قايق واژگون شده 200 سرنشين داشت و در 70 كيلومتري جزيره لامپه دوزا واژگون شد. اين جزيره با هجوم هزاران مهاجر از تونس و ليبي در پي نا آرامي‌هاي اين دوكشور روبه‌رو بوده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه جسد 15مهاجر در محل واژگون شدن قايق ديده شده است.

گارد ساحلي ايتاليا ساعت چهار بامداد چهار شنبه 17 فروردين (6 آوريل) درخواست كمك از قايق را دريافت كرد. به گفته گارد ساحلي ايتاليا دو هواپيما و يك هلي كوپتر درعمليات نجات شركت داشتند ولي به دليل تاريكي و وزش باد و درياي متلاطم اين عمليات با مشكلات زيادي روبه‌رو شد.

به گفته مقامات جزيره لامپه دوزا اين قايق با توجه به مسير حركت آن به سمت ايتاليا احتمالا حامل مهاجران ليبيايي بوده است. مقامات جزيره مالت هم در عمليات نجات سرنشينان اين قايق شركت داشتند. روز سه شنبه پنج آوريل ايتاليا و تونس موافقت كرده بودند كه براي جلوگيري از هجوم مهاجران تونسي به جزيره لامپه دوزا با هم همكاري كنند.

اين جزيره كوچك به دليل هجوم هزاران مهاجر از كشورهاي شمال آفريقا با مشكلات زيادي روبه‌رو شده است.

دولت ايتاليا بعضي از مهاجران را كه شمارشان از اهالي اين جزيره بيشتر شده بود به مناطق ديگر اين كشور منتقل كرده است.

ايتاليا اعلام كرده است كه به 20 هزار مهاجر در اين كشور اجازه اقامت شش ماهه خواهد داد اما ديگر حاضر به پذيرش مهاجر نخواهد بود و آنها را اخراج خواهد كرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟