كلاهبرداري با وعده پرداخت وام

با تحقيق از ده‌ها مالباخته، سرنخ‌هاي لازم در اين ارتباط به دست آمد و مشخص شد اعضاي اين باند با ظاهري فريبنده، خود را افرادي بانفوذ در موسسات مالي معرفي و با جلب اعتماد از آنها كلاهبرداري كرده‌اند.
کد خبر: ۱۶۳۴۷۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۴ 09 May 2011
|
3576 بازدید
جام جم: اعضاي باندي كه با تبليغات گسترده مدعي پرداخت وام‌هاي كلان در تهران بودند، دستگير شدند.

متهمان پس از اجاره دفاتر در نقاط مركزي شهر و درج آگهي، با دريافت ميليون‌ها تومان از مراجعه‌كنندگان متواري مي‌شدند.

از اواخر سال گذشته ده‌ها فقره شكايت در شعبه 14 پليس آگاهي تهران مطرح بود كه نشان مي‌داد، چند كلاهبردار حرفه‌اي با درج آگهي پرداخت وام در روزنامه‌ها، مردم را فريب داده و با تخليه دفاتر اجاره‌اي، متواري مي‌شوند.

با افزايش اين شكايت‌ها، بازپرس شعبه 4 دادسراي ناحيه 6 دستور قضايي را در اين ارتباط صادر كرد.

با شروع تحقيقات از مالباختگان، آنها عنوان كردند بارها براي دريافت وام به بانك‌هاي دولتي و خصوصي مراجعه كرده اما موفق نشده‌اند تا اين كه پس از مشاهده آگهي وام‌هاي بدون ضمانت، به دفاتر اين شركت‌ها رفته و با پرداخت چندين ميليون تومان در مرحله بعدي متوجه شده‌اند شيادها شبانه محل‌هاي اجاره‌اي را تخليه كرده و متواري شده‌اند.

با تحقيق از ده‌ها مالباخته، سرنخ‌هاي لازم در اين ارتباط به دست آمد و مشخص شد اعضاي اين باند با ظاهري فريبنده، خود را افرادي بانفوذ در موسسات مالي معرفي و با جلب اعتماد از آنها كلاهبرداري كرده‌اند.

با به دست آمدن اين اطلاعات و چهره‌نگاري از اعضاي اين شبكه و تطبيق آن با بانك اطلاعات مجرمان، ماموران موفق به شناسايي 5 عضو اين باند به نام‌هاي حسين، نازنين، ابراهيم، حسن و احمد شدند.

با تاييد تصاوير متهمان از سوي مالباختگان، ماموران چندي پيش مخفيگاه اعضاي اين باند را در تهرانپارس، رسالت و ميدان ابوذر شناسايي و طي عملياتي هماهنگ و همزمان، متهمان را دستگير كردند.

در تعقيب سركرده باند

متهمان با انتقال به اداره 14 پليس آگاهي در مواجهه حضوري با مالباختگان به كلاهبرداري گسترده از مردم اعتراف و عنوان كردند، سركرده اين باند فردي به نام حسين است كه پس از آخرين كلاهبرداري و تخليه محل اجاره‌اي، متواري و مخفي شده است.

در پي اين اعترافات، بازپرس پرونده با صدور دستور قضايي مبني بر چاپ تصوير متهمان بدون پوشاندن چهره، از مردم خواست چنانچه از مخفيگاه متهم اطلاعي دارند، موضوع را با تلفن 5105554 پليس آگاهي به بازپرس شعبه 4 دادسراي خارك اطلاع دهند.

سرهنگ رهبريان، معاون اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي پليس آگاهي در ارتباط با اين پرونده به «جام‌جم» گفت: مردم براي دريافت وام بايد به مراكز معتبر مالي مراجعه كنند و اعتماد به آگهي‌هاي پرداخت وام، اولين گام براي از دست دادن اموال آنها محسوب مي‌شود.

رهبريان اضافه كرد: چاپ آگهي در روزنامه‌ها به معناي تاييد فعاليت نيست و متاسفانه كلاهبرداري به اين شيوه (پرداخت وام) در يكي دو سال اخير افزايش يافته و لازم است شهروندان از اعتماد به كساني كه با چرب‌زباني و وعده‌هاي دروغين سعي در فريب آنها دارند، خودداري كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟