خونسردي راننده، خلافکاران رابه دام انداخت

ماجراي لورفتن «لانه وحشت» با خونسردي وهوشياري يک راننده پرايد از آن جا آغاز شد که شب شنبه راننده اي به آرامي در بولوار شهيد کامياب در حال حرکت بود که راکب و ترک نشين يک دستگاه موتورسيکلت به وي نزديک شدند و با اشاره دست از راننده پرايد خواستند تا توقف کند.
کد خبر: ۱۷۰۰۹۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲ 12 June 2011
|
5962 بازدید
خراسان: اعضاي يک باند زورگيري که با اغفال و کشاندن رانندگان به «لانه وحشت» اموال آنان را مي ربودند توسط ماموران کلانتري شهيد هاشمي نژاد مشهد دستگير و تاکنون به ۳۰فقره زورگيري اعتراف کرده اند.

ماجراي لورفتن «لانه وحشت» با خونسردي وهوشياري يک راننده پرايد از آن جا آغاز شد که شب شنبه راننده اي به آرامي در بولوار شهيد کامياب در حال حرکت بود که راکب و ترک نشين يک دستگاه موتورسيکلت به وي نزديک شدند و با اشاره دست از راننده پرايد خواستند تا توقف کند.

راننده با تصور اين که شايد موتورسواران قصد پرسيدن آدرسي را دارند درحالي که داخل خيابان فرعي مي پيچيد توقف کرد. در اين لحظه ناگهان ترک نشين موتورسيکلت در صندلي جلوي خودرو نشست و با گذاشتن کاردي در زيرگلوي راننده از او خواست تا هرچه دارد به آن ها بدهد!

راکب موتورسيکلت نيز از سوي ديگر يقه راننده را گرفت و با فرياد راننده را تهديد به مرگ کردند. راننده جوان که سعي مي کرد خونسردي خود را حفظ کند گفت: من فقط ۱۴هزار تومان پول دارم اما زورگيرها از او خواستند تا تلفن همراهش راهم به آن ها بدهد راننده گفت: اين گوشي داراي سيستم جي پي اس است و به محض اين که شما با اين گوشي حرکت کنيد رديابي و دستگير مي شويد! زورگيرها که ترسيده بودند گوشي همراه وي را پرت کردند و با سرقت وجوه نقد سواربر موتورسيکلت فرار کردند.

راننده پرايد نيز با برداشتن گوشي تلفنش و طوري که ديده نشود به تعقيب موتورسواران پرداخت و آن ها را تا خيابان پنجتن ۸۵تعقيب کرد. وقتي موتورسواران داخل خيابان و در تاريکي شب مقابل يک منزل توقف کردند راننده نيز از خودرو پياده و آنان را تحت نظر گرفت تا اين که موتورسواران وارد يک منزل (لانه وحشت) شدند.

راننده پرايد پس از اطمينان از مخفي گاه زورگيران بلافاصله دور زد و با سرعت خود را به کلانتري شهيد هاشمي نژاد رساند و با طرح شکايتي ماجراي زورگيري را براي افسرنگهبان تشريح کرد. اين گزارش حاکي است: با توجه به اهميت موضوع و به دستور سروان حسينيان (جانشين کلانتري شهيد هاشمي نژاد) تيمي از ماموران اطلاعات و تجسس کلانتري رسيدگي به اين پرونده را به عهده گرفتند و بدين ترتيب تلاش پليس براي شناسايي و دستگيري زورگيران موتورسوار آغاز شد.

فرمانده انتظامي مشهد صبح روز گذشته درباره چگونگي متلاشي شدن باند خلافکاران «لانه وحشت» به خراسان گفت: ماموران کلانتري بلافاصله با کسب دستورات قضايي شبانه عازم محلي شدند که راننده پرايد آدرس آن را در اختيار ماموران گذاشته بود.

سرهنگ پاسدار احد کريمي افزود: ماموران در اولين مرحله از عمليات به تحقيق از اهالي پرداختند که آنان اظهار داشتند «اين منزل مخفي گاه خلافکاران است و زنان و مردان ناشناس زيادي شب ها در اين محل تردد مي کنند» .

 آنان همچنين گفتند: شب ها صداهاي وحشتناک و فريادهاي دلخراشي از اين محل به گوش مي رسد که اهالي فکر مي کنند افرادي که اين جا سکونت دارند به نزاع مي پردازند اماهيچ کس جرات شکايت ندارد چرا که مي ترسيم آن ها براي ما مشکل ساز شوند و...

رئيس پليس مشهد خاطرنشان کرد: ماموران انتظامي پس از بررسي هاي غيرمحسوس پليسي و در يک اقدام ضربتي منزل مذکور را به محاصره درآوردند و ۲زن و چند مرد را که در حال استعمال موادمخدر صنعتي بودند دستگير کردند.

وي افزود: در بازرسي از اين محل تعداد زيادي آلات و ادوات استعمال موادمخدر، ۶ دستگاه دي وي دي، ماهواره ، آمپلي فاير،موادمخدر و غيره کشف و ضبط شد. وي تصريح کرد: اعضاي اين باند زورگيري که براي بازجويي به کلانتري منتقل شده بودند، در مراحل اوليه تحقيقات به ۳۰ فقره سرقت و زورگيري از رانندگان با شيوه اغفال آنان اعتراف کرده اند.

اين در حالي است که بررسي هاي بيشتر درباره اين باند خلافکار همچنان ادامه دارد. سرهنگ کريمي از شهروندان خواست در صورتي که مورد اغفال واقع شده اند و يا توسط اعضاي اين باند از آنان زورگيري شده است، براي شناسايي سارقان به کلانتري شهيدهاشمي نژاد مراجعه کنند. وي به شاکيان اطمينان داد: اطلاعات و شکايت هاي آنان نزد پليس محفوظ مي ماند.
اعترافات يک عضو باند

«م. الف» زن ۴۵ ساله اي که در اين پرونده دستگير شده است، درباره شگرد کشاندن رانندگان به «لانه وحشت» گفت: اوايل شب کنار خيابان ها مي ايستادم و سوار خودروهاي رانندگان جوان مي شدم و بدين ترتيب آنان را اغفال و به منزل مسکوني در پنجتن ۸۵ مي کشاندم.

وي ادامه داد: اگر احساس مي کردم طعمه اي که انتخاب کرده ام توجهي به من نمي کند با چرب زباني او را فريب مي دادم و مي گفتم که در منزل خيابان پنجتن دختران کم سن و سالي هستند که مي تواند با آن ها ارتباط برقرار کند و آن قدر حرف مي زدم تا طعمه خود را وادار مي کردم سري به اين منزل بزند. وقتي به همراه راننده داخل خانه مي شديم ديگر همدستانمان با شکستن شيشه و چاقو او را تهديد مي کردند و يا با بيان اين که به ۱۱۰ زنگ مي زنيم، هر چه وجه نقد و ديگر اموال همراهش بود، مي ربوديم.

وي درباره شگرد ديگر اقدامات مجرمانه اعضاي اين باند گفت: در برخي از موارد نيز من يا «پ» سوار خودروها مي شديم و ديگر افراد با موتورسيکلت ما را تعقيب مي کردند، وقتي به نقطه خلوت مي رسيديم آن ها راننده خودرو را متوقف و با بيان اين که چرا با نزديکان ما ارتباط برقرار کرده و آن ها را سوار خودرو کرده اي؟ با راننده درگير مي شدند و سپس اموال او را به زور مي ربودند و با هم فرار مي کرديم و مي دانستيم بسياري از رانندگان براي حفظ آبروي خود شکايت نمي کنند.

اين زن ادامه داد: من تا به حال چند بار دستگير و زنداني شده ام و همسرم نيز به اتهام قاچاق موادمخدر به حبس ابد محکوم شده است که در حال تحمل کيفر مي باشد. چون از فرزندانم هم بهزيستي با دستور مقام قضايي نگهداري مي کند و من تنها بودم با پسري از اعضاي اين باند که او نيز معتاد به کريستال است، آشنا شدم و در قبال اين کارها فقط هزينه اعتيادم را مي دادند!وي در پايان گفت: تا به حال حدود ۳۰ نفر را به همان منزل کشانده و از آنان زورگيري کرده ايم. گزارش خراسان حاکي است، با توجه به اين که احتمال مي  رود اعضاي اين باند خلافکار که در «لانه وحشت» دستگير شده اند جرايم ديگري نيز مرتکب شده باشند بررسي هاي دقيق تر پليسي با بازجويي از متهمان دستگير شده همچنان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟