گنج نفرين‌شده جان گنج‌ياب را گرفت

کد خبر: ۱۸۵۰۵۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱ 21 August 2011
|
5655 بازدید
4 گنج‌ياب كه با حفر چندين تونل در بافت قديمي شهرري، پس از مرگ يكي از همدستانشان با باقي گذاشتن جسد از محل متواري شده بودند، دستگير شدند.

به گزاش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده، هنگامي در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت كه فردي در تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از مرگ مرد جواني در يك خانه قديمي در نزديكي اداره قديمي تامينات (شهرباني سابق) خبر داد.

با حضور بازپرس جنايي و ماموران پايگاه نهم پليس آگاهي، معلوم شد حفاران غيرمجاز به طمع به دست آوردن گنج سلجوقيان 10 تونل در بخش‌هاي مختلف خانه حفر كرده‌اند اما پس از مرگ يكي از همدستانشان از محل متواري شده و بقاياي كوزه‌هاي شكسته نيز در محل وجود دارد.

با حضور ماموران اورژانس در محل معلوم شد چند ساعت از زمان مرگ قرباني گذشته است. با دستور قضايي جسد مرد گنج‌ياب به پزشكي قانوني انتقال يافت و با حضور ماموران اداره ميراث فرهنگي شهرري در محل تحقيق در ارتباط با اين كه آيا حفاران غيرمجاز گنجي پيدا كرده يا اين كه پس از مرگ همدستشان از محل متواري شده‌اند، آغاز شد.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط پرونده در دستور كار ماموران پليس آگاهي و پرسنل حفاظت ميراث فرهنگي قرار گرفت تا حفاران غيرمجاز شناسايي و دستگير شوند.

شناسايي و دستگيري

با شروع تحقيقات گسترده از سوي ماموران و با سرنخ‌هايي كه در اين ارتباط به‌دست آمد، ماموران روز گذشته موفق به شناسايي و دستگيري حفاران تحت تعقيب شدند.

حميد عبدلي مسينان ، رئيس اداره ميراث فرهنگي و گردشگري شهرري دراين‌باره به ايرنا گفت: پس از اطلاع از حفاري غيرمجاز در نزديكي بازار قديم ري كه زماني بافت قديمي شهر را در بر مي‌گرفت، معلوم شد حفر چاه و تونل از چند ماه پيش در اين محل شروع شده بود و حفاران خاك انبوهي را در اتاق‌هاي خانه قديمي جمع‌آوري كرده بودند.

وي افزود: از محل حفاري تعدادي تكه‌هاي سفال و ابزار مربوط به حفاري و نقشه به دست آمد كه بررسي سفال نشان داد، مربوط به اوايل دوره اسلامي و عصر سلجوقي است.مسينان اضافه كرد: سرانجام پس از پيگيري و تحقيقات، حفاران تحت تعقيب دستگير شدند و با دستور قضايي، تحقيق از آنها در پليس آگاهي براي رازگشايي از مرگ همدست متهمان ادامه دارد.

وي افزود: در حال حاضر با شكايت اداره حقوقي سازمان ميراث فرهنگي موضوع در دادسرا در حال رسيدگي است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟