جدال زن و شوهر در دادگاه به‌خاطر هوو

تمکن مالی دارم و از عهده تامین خرجی 2 زندگی برمی‌آیم بنابراین از همسرم می‌خواهم با این موضوع که شرعی نیز هست، کنار بیاید و بگذارد که با زنی دیگر ازدواج کنم.
کد خبر: ۱۸۸۳۲۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۳ 05 September 2011
|
10484 بازدید
وطن امروز: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم مدعی است تمکن مالی داشته و می‌خواهد زنی دیگر بگیرد و من نیز باید با این موضوع موافقت کنم ولی من به هیچ‌وجه با این امر کنار نیامده‌ام و در حال حاضر طلاق می‌خواهم.

این زن جوان با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق خود را به قاضی فریبرز مردانی رئیس شعبه 271 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این زن در حضور قاضی این شعبه با اشاره به اینکه شوهرم آنقدر به من توهین کرده که حتی تحمل دیدنش را ندارم، گفت: هیچ فردی با زنی به این شکل که شوهرم رفتار می‌کند، برخورد نکرده و او را مورد ضرب و شتم قرار نمی‌دهد، در واقع از رفتار‌ها و دست ‌بزن شوهرم خسته شده‌ام.

وی با اشاره به اینکه شوهرم در ظاهر انسان آرامی نشان می‌دهد ولی اصلاً به این شکل نیست، ادامه داد: حدود 6 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد و شوهرم مدعی است در این سال‌ها هیچ کاری حتی تمیز کردن خانه را در زندگی‌اش انجام نداده‌ام؛ او قدر مرا نمی‌داند و من طلاق می‌خواهم.

مرد جوان در دادگاه خانواده ونک حضور داشت و با بیان اینکه 2 فرزند دارم و می‌خواهم از حق مسلم خودم استفاده کرده و ازدواج کنم، گفت: می‌خواهم در کنار همسرم، ازدواج مجددی داشته باشم و او نباید مخالفت کند و باید با این امر کنار بیاید.

وی در ادامه با بیان اینکه همسرم بسیار خود‌خواه است، افزود: تمکن مالی دارم و از عهده تامین خرجی 2 زندگی برمی‌آیم بنابراین از همسرم می‌خواهم با این موضوع که شرعی نیز هست، کنار بیاید و بگذارد که با زنی دیگر ازدواج کنم.

زن بار دیگر در مقابل قاضی این شعبه با اشاره به اینکه شوهرم مدعی است عدالت را بین هر دوي ما برقرار می‌کند، گفت: وقتی اجازه من وجود ندارد، شوهرم نمی‌تواند ازدواج مجدد داشته باشد؛ من نیز از شوهرم متنفر شدم و می‌دانم نظر شوهرم نیز همین است و باید از یکدیگر جدا شویم. وی با بیان اینکه طلاق می‌خواهم و از درخواستم منصرف نمی‌شوم، عنوان کرد: شوهرم عشق و احساس مرا زیر سوال برده و حتی قفل در خانه‌ای که به نام من است را عوض کرده و من اجازه ورود به آن را ندارم.

زن با بیان اینکه شوهرم بار‌ها به من بی‌احترامی کرده و تهمت زده است، گفت: وقتی هر دو به تنفر رسیده‌ایم دیگر جایی برای ادامه زندگی وجود ندارد و باید بدون دعوا و کشمکش از یکدیگر جدا شویم.

مرد در پاسخ به پرسش قاضی مردانی درباره دلیل درخواست تمکین همسرش، اظهار داشت: 14‌ماه است همسرم فرزندانم را از خانه با خود برده و از من دور کرده است؛ می‌خواهم به صورت شرعی زن دیگری بگیرم همچنین در حال حاضر حکم تمکین صادر شده است و او باید بازگردد.

زن خطاب به مرد در دادگاه خانواده ونک گفت: حکم تمکین در صورت داشتن مسکن مناسب است نه این خانه‌ای که به نام من است و شوهرم با خواهر‌هایش در آنجا زندگی می‌کند. بنابراین سر زندگی‌ام بازنمی‌گردم و می‌خواهم جدا شوم و حضانت فرزندانم را برعهده بگیرم چرا که من شاغل هستم و از عهده تامین مخارج فرزندانم برمی‌آیم.

مرد در پاسخ به پرسش قاضی مردانی درباره میزان حقوق خود، گفت: کارمندم و ماهانه 900 هزار تومان حقوق می‌گیرم ولی می‌خواهم زن دیگری نیز داشته باشم و از عهده تامین او نیز برمی‌آیم.

زن با اشاره به اینکه به طور حتم شوهرم شخصی را برای ازدواج زیر نظر دارد، اظهار داشت: شوهرم می‌خواهد مرا مانند خمیرمایه در دست خود داشته باشد و تمایلی به سازش ندارد ولی همه این رفتار‌هایش فیلم بازی کردن است.

وی در ادامه بیان کرد: حدود 6 سال است تمام حقوق و كارت عابر بانکی که حقوقم در آن ریخته می‌شد، دست شوهرم است و من شکایتی نکردم ولی او قدر مرا ندانست.

مرد در برابر قاضی مردانی با بیان اینکه تنها درخواستم از همسرم بعد از 6 سال زندگی مشترک، ازدواج مجدد من و زندگی او در کنار زنی دیگر است، گفت: برای مهریه همسرم 300 هزار تومان از حقوقم کسر می‌شود و 190 هزار تومان برای نفقه فرزندانم نیز می‌دهم. زن بیان کرد: اگر رفتار‌های شوهرم خوب بود با او کنار می‌آمدم ولی او هیچ حُسنی ندارد؛ مهریه‌ام 757 سکه بهار آزادی است که در ابتدا 50 سکه را به عنوان پیش‌پرداخت مهریه از شوهرم گرفتم و ماهانه نیز یک سکه از سوی او باید داده شود.

وی در پاسخ به پرسش رئیس شعبه 271 مجتمع قضایی خانواده ونک مبنی بر راضی نبودن درباره ازدواج مجدد شوهرش، گفت: شوهرم می‌گوید تمکن مالی دارد و با ازدواج مجدد، از خرجی من کم نمی‌گذارد ولی من قبول ندارم و فقط طلاق می‌خواهم.

زن در ادامه با اشاره به اینکه شوهرم نمی‌خواهد مرا از دست بدهد، بیان کرد: شوهرم فقط یک کارمند است و خانه نیز ندارد، چگونه می‌شود که با زنی دیگر ازدواج کند و مخارج او را تامین کند وقتی هنوز مهریه‌ام را به صورت اقساط می‌دهد.

وی با بیان اینکه به شوهرم اعتماد ندارم چرا که تمام حرف‌هایش ضد و نقیض است، افزود: شوهرم به اقوامم گفته که حدود 6‌ ماه دیگر طلاقم می‌دهد اما در حال حاضر می‌خواهد در کنارم به زندگی ادامه دهد. بنابراین اگر قرار است این کار را بکند، در حال حاضر آن را پذیرفته و طلاقم دهد و مرا به بازی نگیرد.

قاضی مردانی رئیس شعبه 271 مجتمع قضایی خانواده 2 در پاسخ به پرسش زن مبنی بر اینکه آیا یارانه‌های واریزی فرزندانش به حساب شوهرش به نفقه فرزندانش مربوط می‌شود یا خیر، اظهار داشت: حکم نفقه فرزندانت، صادر شده و شوهرت باید ماهانه مقداری را که تعیین شده، بپردازد و این موضوع ارتباطی به بحث یارانه ندارد.

بعد از شنیدن اظهارات طرفین، قاضی مردانی، صورتجلسه را آماده و اعلام کرد پرونده در حال رسیدگی است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟