كلاهبردار ماهواره‌اي به دام افتاد

با بررسي و تحقيقات بعدي و بازبيني فيلم دوربين‌هاي مداربسته بانك، تصوير صاحب حساب به دست آمد كه با تطبيق آن با بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، ردپاي يك كلاهبردار كه پيش از اين نيز به شيوه‌هاي مشابه از مردم كلاهبرداري كرده بود به دست آمد.
کد خبر: ۱۹۴۱۷۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴ 02 October 2011
|
4184 بازدید
جام جم: مرد شيادي كه با تبليغات ماهواره‌اي و به بهانه انتخاب بهترين هنرپيشه سريال مختارنامه از مردم كلاهبرداري مي‌كرد، از سوي ماموران پليس آگاهي تهران در يك آپارتمان لوكس دستگير شد.

در يكي از روزهاي شهريور و به دنبال تماس‌هاي متعدد مردمي با يك شركت فيلمسازي مبني بر شركت در مسابقه انتخاب بهترين بازيگر سريال مختارنامه و اعتراض آنها به عدم ارسال جوايز يا دريافت كردن لوازم بي‌ارزش، مدير اين شركت با حضور در شعبه 8 بازپرسي دادسراي ناحيه 3 تهران شكايتي را در اين ارتباط ارائه كرد.

شاكي به بازپرس خورشيدي گفت: شخص كلاهبرداري به بهانه پخش سريال مختارنامه از طريق يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان، با طرح مسابقه‌اي به نام موسسه‌اي كه من مديريت آن را عهده‌دار هستم از مردم پول دريافت كرده و پس از آن كه جوايز مردم به دستشان نرسيده آنها در تماس با شركت جايزه‌شان را از موسسه طلب مي‌كنند.

در پي اين شكايت، بازپرس خورشيدي دستور قضايي را در اين ارتباط صادر كرد و پرونده به شعبه 14 پليس آگاهي تهران ارسال شد.

با شروع تحقيق از مدير شركت و تعدادي از مالباختگان كه فريب شبكه ماهواره‌اي را خورده بودند، معلوم شد، تعداد زيادي از مردم تحت تاثير تبليغات واهي اين شبكه با ارسال پيامك در مسابقه شركت كرده و پس از چند روز فردي با آنها تماس گرفته و با اعلام برنده شدن مالباختگان از آنها 30 تا 50 هزار تومان پول درخواست كرده تا جوايزشان را ارسال كند.

ادامه تحقيقات معلوم كرد، در روزهاي بعد و پس از آن كه جوايزي به آدرس شركت‌كنندگان ارسال نشده يا جوايز ارسالي در حد اسباب‌بازي و وسايل بي‌ارزش بوده است، آنها اعتراض خودشان را به دفتر شركت سازنده فيلم ارائه كرده‌اند. با به دست آمدن اين اطلاعات در مرحله بعدي شماره حسابي كه مالباختگان براي دريافت جوايزشان به آن پول واريز كرده بودند، بررسي شد كه نتيجه تحقيقات مشخص مي‌كرد مشخصات آدرس جعلي است.

با بررسي و تحقيقات بعدي و بازبيني فيلم دوربين‌هاي مداربسته بانك، تصوير صاحب حساب به دست آمد كه با تطبيق آن با بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، ردپاي يك كلاهبردار كه پيش از اين نيز به شيوه‌هاي مشابه از مردم كلاهبرداري كرده بود به دست آمد.

دستگيري متهم در آپارتمان لوكس

سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران در ارتباط با دستگيري متهم به «جام‌جم» گفت: پس از جمع‌بندي اطلاعات و مشخص شدن هويت فرد شياد به نام شاهين، در مرحله بعدي مخفيگاه متهم در بلوار ستاري تهران شناسايي و با دستور قضايي ماموران با ورود به اين محل، متهم را همراه 15 كارمند در يك آپارتمان لوكس دستگير كردند.

محمديان افزود: در تحقيق از متهم معلوم شد وي پس از ارتباط با شبكه‌هاي ماهواره‌اي و در قالب برگزاري مسابقات، ابتدا براي تشويق عنوان مي‌كرده، جوايزي همانند يخچال سايدباي‌سايد، لوازم صوتي تصويري، تلويزيون LCD و... را به شركت‌كنندگان اهدا خواهد كرد و در ادامه پس از فريب مردم و شركت آنها در مسابقه به بهانه هزينه ارسال جوايز از آنها پول دريافت مي‌كرده است.

رئيس پليس آگاهي تهران اضافه كرد: تحقيقات پليس آگاهي مشخص كرد، بيشتر شركت‌كنندگان در اين مسابقه از جنوب كشور بوده‌اند و تاكنون ده‌ها نفر از متهم شياد شكايت كرده‌اند كه اين شكايت‌ها رو به افزايش است.

سرهنگ محمديان تصريح كرد: افراد شياد با هر شيوه و شگردي سعي در كلاهبرداري از مردم را دارند و مردم بايد توجه داشته باشند، تمامي تبليغات ارائه شده از سوي شبكه‌هاي ماهواره‌اي از جمله فروش كالا، دارو و يا برگزاري مسابقه در قالب پيامك و با تماس تلفني يك ترفند متقلبانه است.

محمديان از مردم خواست، چنانچه در مسابقه انتخاب بهترين بازيگر در سريال مختارنامه شركت و براي دريافت جايزه پول پرداخت كرده‌اند، مي‌توانند براي شكايت و يا پيگيري پرونده‌شان به شعبه 8 بازپرسي دادسراي ناحيه 3 ونك يا شعبه 14 پليس آگاهي مراجعه كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟