در غرفه «تابناک» عنوان شد؛

آخرین اخبار سردار مؤمنی از ایمنی و شماره‌گذاری خودرروها

مؤمنی درباره این بحث خودروسازان که کیسه هوا و ترمز ضد قفل جزو آپشن‌های خودرو هستند، گفت: بله در خارج این گونه است، اما در آنجا رقابت مشکل ایمنی را حل کرده است. رقابت را آزاد و سپس این ایمنی‌ها را هم آپشن کنند. در این صورت، مردم این محصولات را نمی‌خرند. در این شرایط، خودروساز باید استاندارد را رعایت کند و اگر رعایت نکرد، ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
کد خبر: ۲۰۰۵۴۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰ 29 October 2011
|
11471 بازدید
|
سرویس اجتماعی ـ سردار سرتیپ مؤمنی، معاون راهور نیروی انتظامی با حضور در غرفه «تابناک»، درباره ایمنی خودروهای ساخت داخل و نظارت بر کیفیت خودروهای وارداتی گفت: از کیفیت خودروهای ساخت داخل گله‌مندیم. امروز باید برای ارتقای کیفیت خودروها تلاش شود.

سردار سرتیپ اسکندر مؤمنی، معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه رقابت و نظارت تأمین کننده کیفیت است، افزود: در حالی که تعرفه واردات خودرو افزایش داشته و سبب از بین رفتن رقابت شده، باید نظارت افزایش یابد تا تامین کننده کیفیت خودروها باشد.
 
معاون راهور ناجا ادامه داد: در کنار راننده و هشیاری وی، ایمنی خودرو و ایمنی جاده باید به کمک راننده بیایند، زیرا نمی‌توان خطای انسانی را به صفر رساند؛ بنابراین، باید ایمنی جاده و خودرو یاری رسان راننده باشند.

مؤمنی به ضرورت ایمن‌سازی خودرو اشاره کرد، اظهار داشت: خودرویی داشته‌ایم که در سرعت 220 کیلومتر بر ساعت، دچار حادثه و واژگون شده است و به رغم آسیب دیدن خودرو، برای سرنشینان اتفاق خاصی نیفتاد و جان سالم به در بردند، اما در همین شرایط خودروی دیگری داشته‌ایم که در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت، دچار حادثه و واژگونی شد که نه تنها خودرو تخریب شد، بلکه سرنشینان آن فوت کردند.

مؤمنی در پاسخ به پرسشی درباره محدودیت رفت‌وآمد برخی خودروها در جاده‌ها از جمله پراید، اظهار داشت: در نوروز رفت‌وآمد خودروی هوو را محدود و در برخی مسیرها ممنوع کردیم که نتایج خوبی هم داشت؛ اما درباره پراید فعلا برنامه‌ای در دستور کار نداریم.

فرمانده راهور ناجا درباره نظارت بر خودروهای وارداتی گفت: نظارت زیست محیطی با سازمان محیط زیست است و ایمنی بر عهده سازمان استاندارد، ولی در برخی موارد ـ چه داخلی و چه خارجی ـ قانونگذار بر عهده پلیس گذاشته است. مثلا اگر خودرویی ترمز ضد قفل (ای‌‌بی‌اس) و کیسه هوا نداشته باشد، شماره‌گذاری نمی‌شود، ولی متولی اصلی مؤسسه استاندارد است.

مؤمنی در ادامه گفت: بر اثر ایستادگی در سال گذشته، همه خودروهای تولیدی از آغاز سال 90 مجهز به ترمز ضد قفل (ای‌بی‌اس) هستند. اکنون از این مسأله گذشته‌ایم. امسال نیز بحث تجهیز خودروها به کیسه هواست؛ بنابراین، تا پایان سال یا باید خودروها به کیسه هوا مجهز شوند و یا باید قانون تغییر یابد. زمان اینکه قانون مصوب اجرا نشود، گذشته است.


وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره جلوگیری از شماره‌گذاری وانت پیکان و موافقت ایران خودرو یا مؤسسه استاندارد برای تولید این محصول تا پایان سال 90 گفت: از توافق بین ایران‌خودرو و مؤسسه استاندارد آگاهی ندارم، اما خودرویی که استاندارد 55 گانه را نداشته باشد و مجهز به سیستم ترمز ضد قفل نباشد، شماره‌گذاری نمی‌شود.

مؤمنی درباره این بحث خودروسازان که کیسه هوا و ترمز ضد قفل جزو آپشن‌های خودرو هستند، گفت: بله در خارج این گونه است، اما در آنجا رقابت مشکل ایمنی را حل کرده است. رقابت را آزاد و سپس این ایمنی‌ها را هم آپشن کنند. در این صورت مردم این محصولات را نمی‌خرند. در این شرایط، خودروساز باید استاندارد را رعایت کند و اگر رعایت نکرد، ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۴
دلاور کبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
ایمنی خودرو شاید وقت دیگر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
.تا وقتي كه توليد كننده و تاييد كننده زير نظر يك مدير باشند وضع به همين منوال خواهد بود.
.
.
بنابراين
.
.
بخش بررسي صلاحيت استاندارد وسائط نقليه سازمان استاندارد ، حتما بايد زير مجموعه پليس راهنمايي و رانندگي شود
.
.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
بازم دم راهور ناجا گرم.
از موسسه استاندارد و شرکت های خودروساز گرونفروش که به لطف تعرفه های سنگین روی خودروهای وارداتی برای خودشون حال می کنن و معلوم نیست اضافه پولی را که از مردم میگیرن کچا خرج می کنن که آبی گرم نمی شه.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
ااي سردار فردا پس فردا يهو همه اين حرفاتو يادت نره هوو شماره بشه جيب برخی چاقتر و جاي خالي پدر من و عزيزان ديگري كه بيگناه در اثر تصادفات هوو بيگناه در خودروي عبوري له شدند پايمال بشه همانطور كه تا حالامردانه ايستادي بايست كه در روز قيامت خدا با جوانمردان و صادقين بسيار مهربان است.بخاطر قدان عزيزيمان به ريز جزئيات مديران فعلي ايرانخودرو ديزل زا پيگري ميكنم .فردا نيست كه پاسخگوي خون ديگراني چون پدر من باشد...
آرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
احسنت به استدلال سردار در پاراگراف آخر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
درود سردار، این جبهه که در آن می جنگی ارزشش از دفاع مقدس بالاتر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
انحصار همیشه عقب ماندگی می آورد. سایپا حتی به خودش زحمت نمیده بعد از 20 سال تولید پراید به فکر یک مدل جدیدتر باشه در حالی که در خودرو سازهای خارجی مثلا هیوندا شما هیچ شباهتی بین مدل های 2011 و 2012 این کمپانی نمی بینید! اون هم با کمترین اختلاف قیمت!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
احسان جان من هم به درد تو دچارم 4 نفر از عزیزانم را که پدر و مادرم نیز جزو آنها بود از دست دادم زیر هوو له شدند و همینطور...
علیرضا وحیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
حق را به سردار می دهم. اما من بیش از یک ماه است که خودروام را تحویل گرفته ام ولی شماره گذاری نشده و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برم. اگر بنا است این ادامه داشته باشد شرکتهای خودرو ساز را مجبور کنند خودروهای تحویلی به مردم را پس بگیرندیا با خودروهای قابل شماره گذاری تعویض کنند
امیرخسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
ببخشید سردار. میشه چند تا از این خودروهای خارجی رو که توش " ایربگ و ABS" آپشنه نام ببرید تا ما هم یاد بگیریم؟ چون تا اونجا که مادیدیم سالهاست که اینها رو به صورت استاندارد نصب میکنن!!
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟