کیوسک بین‌المللی «تابناک»

ارزیابی مطبوعات جهان از نتایج مذاکرات مسکو

پایان مذاکرات دو روزه ایران و ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران و بحث و گمانه‌زنی درباره نتایج آن، مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان درباره ایران را تشکیل می‌دهد؛ افزون بر این، افشای جزییات جدید از حمله سایبری آمریکا علیه ایران، خبر مهم دیگری است که بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌ها داشته است.
کد خبر: ۲۵۲۴۰۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 20 June 2012
|
42881 بازدید
|
پایان مذاکرات دو روزه ایران و ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران و بحث و گمانه‌زنی درباره نتایج آن، مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان درباره ایران را تشکیل می‌دهد؛ افزون بر این، افشای جزییات جدید از حمله سایبری آمریکا علیه ایران، خبر مهم دیگری است که بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌ها داشته است.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه نزدیک یک ماه روزنامه «نیویورک تایمز» از طراحی ویروس «استاکس نت» توسط آمریکا پرده برداشت، شب گذشته روزنامه «واشنگتن پست» خبر داده، طراحی ویروس جدید «شعله» توسط آمریکا انجام گرفته است. البته این بار نه یک روزنامه‌نگار، بلکه تعدادی از مقامات دولتی آمریکا دست داشتن این کشور در طراحی این ویروس را تأیید کرده است. بر پایه این گزارش، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، آژانس امنیت ملی و ارتش اسرائیل در طراحی و ایجاد این ویروس دست داشته‌اند.

اما همان گونه که اشاره شد، مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان در رابطه با ایران، بحث از مذاکرات مسکو و نتایج آن است. در این میان، هرچند ناظران اذعان می‌کنند که صرف ادامه یافتن مذاکرات، آن هم در سطح فنی و کارشناسی (که از آغاز موردنظر ایران بود) نتیجه‌ای مثبت به شمار می‌رود، اما بسیاری از رسانه‌های غربی در تلاشند، این مذاکرات را فاقد دستاورد معرفی کنند. البته این روند در مطبوعات اسرائیلی به شکل بارزتری به چشم می‌خورد.

روزنامه «لس آنجلس تایمز» می‌نویسد ایران و شش قدرت جهانی در کاهش تمایزات میان خود موفق نبودند. این روزنامه بر این باور است، تعیین نشدن زمان دیگری برای مذاکرات در سطح مقامات عالی‌رتبه، نشان‌دهنده عدم موفقیت مذاکرات و مبهم بودن سرنوشت آن است. این روزنامه همچنین نوشته وجود ابهام در این فضا، تنش‌ها را بازارهای نفت افزایش می‌دهد و احتمالاً موجب افزایش تهدیدهای اسرائیل درباره جنگ می‌شود.


دیدگاه نشریه «آتلانتیک» از این هم تندتر است. «رابرت رایت»، تحلیلگر بدبین این نشریه در تحلیل کوتاهی از مذاکرات می‌نویسد: «دیپلمات‌ها گام دیگری به سوی جنگ با ایران برداشتند». رایت اشاره می‌کند اکنون که مذاکرات مسکو بدون رسیدن به نتایج ملموس و عینی (نتایج موردنظر غرب) به پایان رسیده، جمهوری‌خواهان بار دیگر حملات خود را علیه سیاست‌های اوباما درباره ایران آغاز می‌کنند؛ بنابراین، آنها ضمن فشار بر دولت آمریکا، خواهند گفت، هیچ نکته مثبتی در مذاکره با ایران نیست و باید مذاکرات را رها کرد.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» در تیتر مطلب خود آورده: «مذاکرات هسته ای میان ایران و جهان متوقف شد»! با این تیتر کاملاً جهت‌دار (ایران و جهان‌ ـ متوقف شدن)، این روزنامه به بیان روایت خود از مذاکرات مسکو پرداخته و با انتخاب نقل قول‌هایی هم راستا با نظر خود، مدعی شده مذاکرات به بن رسیده و هیچ نتیجه‌ای نداشته است.


اما همان گونه که اشاره شد، این موضع‌گیری تنها به رسانه‌های غربی و اسرائیلی محدود می‌شود و همه طرف‌های درگیر در مذاکرات چنین نظری نداشته‌اند. خبرگزاری رسمی چین، «شین هوا» بر این باور است، جو حاکم بر مذاکرات، عمل‌گرایانه بوده است.

این خبرگزاری همچنین می‌نویسد، همه طرف‌های مذاکرات با عمل‌گرایی به این گفت‌و‌گوها نگریستند و بر همین اساس، مذاکرات کارشناسان را در سوم ژوئیه ترتیب دادند. شین‌ هوا همچنین به نقل از نماینده چین در مذاکرات نوشته: این مذاکرات «صادقانه و صریح» بوده است.

سایت شبکه خبری «راشا تودی»، رسانه نزدیک به دولت روسیه نیز می‌نویسد، با اینکه هنوز تفاوت‌های بسیاری میان مواضع دو طرفین هست و پیشرفت ملموسی در مذاکرات نبوده، همه طرف‌ها رضایت خود را از نتیجه مذاکرات و ادامه یافتن آن در سطح کارشناسان فنی ابراز داشته‌اند.

اما سرانجام اشاره به موضع رسانه‌های ترکیه نیز خالی از لطف نیست. مطبوعات ترکیه که پس از تلاش ایران برای برگزاری مذاکرات در محلی به جز استانبول، آزرده خاطر شده و شروع به انتقاد از ایران کرده بودند، اینک با لحنی فخرفروشانه از برگزاری مذاکرات کارشناسان دو طرف در استانبول خبر می‌دهند. «تودی زمان» در تیتری که برای مطلب خود برگزیده، می‌‌نویسد: «پس از مذاکرات ناموفق مسکو، ایران و قدرت‌های جهانی در استانبول گفت‌و‌گو می‌کنند». 


اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۴۸
انتشار یافته: ۸۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
طبق آیات قرآن کریم و روایات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مومن میبایست زیرک باشد تا به موفقیت برسد.
باید پذیرفت که راه حل اساسی حل اینگونه قضایا ؛ صلح با آمریکاست.
گره این قضیه در دستان آمریکاست
صلح مقتدارنه با آمریکا بهترین راه حله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دوست عزیز لازمه صلح با امریکا قبول کردن اسرائیل هست

که شدنی نیست
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
این چرندیات که گفتی از آیات و روایات نیست.گره تمام مشکلات نزد خداست.
نه آمریکا و نه اسرائیل و حتی تمام جهان کاری نمی نوانند بکنند به شرطی که ما روی عقاید محکم اسلام و تشیع بمانیم و قدیمی کج بر نداریم.
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
با سلام، اولا نهايت ساده لوحي است كه تصور كنيم ضمن صلح با آمريكا استقلال كشور حفظ شده و تمام حقوق ما هم به رسميت شناخته شود، نمونه بارز آن كشور ليبي است كه تمام تجهيزات خود را سوار بر كشتي كرده و به آمريكا فرستاد، كشور خود را نيز در دامان آمريكا انداخت نتيجه چه شد؟
ثانيا مشكل اصلي اسرائيل است نه آمريكا، اين رژيم تنها رژيم غاصب، تروريست و تروريست پرور و بي اعتنابه قوانين بين المللي مي باشد و مشكل ما با اين رژيم هم به خاطر همان ويژگيهاي فوق اصولي و اعتقادي است در نتيجه اين رژيم هم به هيچ عنوان قبول نمي كند كه در ايران آرامش برقرار شده و حقوق هسته اي كشور به رسميت شناخته شود از طرفي به دليل سيطره اقتصادي اين رژيم بر روي كشورهاي غربي و همچنين سيطره سياسي اين رژيم بر روي حكومت آمريكا، اين كشورها بدون جلب نظر رژيم صهيونيستي تصميمي نخواهند گرفت لذا به همان دليلي كه عنوان كرده بوديد "مومن بايد زيرك باشد" هر گونه كوتاه آمدن از حقوق طبيعي كشور و ملت نه تنها امضاي حكم بردگي است بلكه خيانت به كشور مي باشد از اين رو تنها راه رسيدن به موفقيت ايستادگي و مقاومت بر روي حقوق طبيعي ملت مي باشد كما اينكه كشور چند پاره اي مثل لبنان نيز به دليل اتخاذ همين استراتژي توانست در مقابل رژيم صهيونيستي قد علم كند و آنها به عقب براند.
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
خوب من متوجه نشدم که صلح با یه شیطان کجاش نشان از زیرکی یه مومنه؟
پس هیهات من اذله امام حسین ع نشان از چیه
احسان.ب
| United States |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
آقا مهدی
شما که با ایمان هستید و معتقد به عقاید محکم اسلام و تشیع , حتما از صلح حدیبیه و همینطور امام حسن اطلاع دارید.
نظر دوست ناشناس ممکن است غلط باشد ولی بد صحبت کردن شما حتما غلط است.
مهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دوست عزيز، خودمان را گول نزنيم آمريكا ميان مسلمانان، دوست نمي خواهد نوكر مي خواهد! اگه توانش را داري بسم الله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
کی گفته شرطش پذیرفتن اسرائیل هست ؟ شرطش فروش امن نفت به دلاره !!! وگرنه کم نیستن کشورهایی که با اسرائیل رابطه ندارن و اون رو به رسمیت نشناختن ولی با آمریکا و کشورهای غربی رابطه خوبی دارن. مسئله نفته نه چیزه دیگه.
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دقیقاً همینطوره ، ما اگه یه جلسه با خود مقامات آمریکا بذاریم این قضیه زودتر حل میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
گره کار نابودی اسرائیل است ما آماده ایم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
قبول برادر؛ اما چجور صلحی؟ طرف اسرائیلی احمق نیست که ناظر تعمیق منافع ایران باشه! پس راه صلحی که منافع ما را تامین کند تا حد ممکن سد می‏کند. مگر اینکه دو اتفاق رخ بدهد:
الف - ایران برغم فشار خارجی، بتواند اقتصاد خود را زنده و حتی تاثیر گذار بر بیرون نگه دارد.
ب - توان تاثیر گذاری ایران در خاورمیانه و ... آنقدر باشد که برای آمریکا صرف داشته باشد که برغم مخالفت صهیونیست ها با ایران سریک میز بنشیند.
اما تا آن روز باید فقط جلو رفت.
parsa
| United Kingdom |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
من یتوکل علی الله فهو حسبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
صلح مقتدارنه با آمریکا؟!
یعنی این زیرکیه؟
برای صلح با آمریکا باید چه کاری انجام داد؟
مجيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
آمريكا...
تو جامعه اي دم اسلام ميزنيم بايد فكر و ذكر اسلام باشه نه منافع شخصي.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
صلح مقتدرانه؟! شوخی بود نه؟!
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
همین که طرفین اظهار نارضایتی نکردن نشان دهنده یه گام مثبت رو به جلووه. اقتصاد بحران زده غرب توان راه اندازی یه جنگ جدید رو نداره واین میتونه به نفع ما باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
جنگ جهانی دوم هم پس از رکود اقتصادی شدید آمریکا و اروپا شروع شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
الان چند ساله كه غرب با همين اقتصاد به قول شما بحران زدش داره خيلي راحت اينور اونور جنگ راه ميندازه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
می خوام بدونم که تو اروپا رکوده اقتصادیه و هرروز داره ارزش یورو افت می کنه پس چرا تو ایران نسبت یورو به ریال هرروز داره زیاد میشه ؟؟؟ یعنی اینجا بحرانش از اروپا بدتر نیست ؟
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
غرب برای اینکه از رکود در بیاد احتباج به جنگ داره تا صنایع نظامی و صنایع وابسته به آن از رکود خارج بشن و همچنین سرمایه کشورهای همسایه ما را به خودشون جذب کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
من صلح رو قبول دارم.فراموش نکنیم امام رضا(ع) به عنوان یک مومن زیرک صلح رو پذیرفت و از مکه به مشهد امد وبا امدنش شاید با یک دسیسه به شهادت رسید ولی در عوض راه پیشرفت عدالت و اسلام رو هموار کرد.اگر ما امروز مسلمان شیعه هستیم در سایه همین زیرکی ها و فداکاری هاست.فقط نسل امروز رو نبینیم برای اینده هم فکر کرده باشیم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
باسلام : تا كي بايد اين اخبار مذاكرات را دنبال كنيم كه ايا قيمت ها ارزان ميشود يا نه اينقدر مردم را سرگردان نكنيد فكر وذكر مردم شده انرژي هسته تورو خدا بس است
مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
با سلام
ما نباید از مواضع محکم خودمان عقب نشینی کنیم و اگر این اتفاق بیافتد انوقت باید کارشناسان اژانس بیایند و از خانه هایمان نیز بازدید کنند کدام یک از ما ایرانی ها غیرتمان همچین اجازه ای میده؟
ما باید صبور باشیم و نباید خودمان را ببازیم و اگر هم بخواهند فشار ها را زیاد کنند باید همه دوربین های اژانس را از سایت های هسته ای مان خارج کنیم و به نظر من باید دیگه یواش یواش بگیم که بمب اتمی هم درست میکنیم
چون اگه مطمئن بشن که بمب اتمی داریم دیگه جرات حرف زدن نخواهند داشت
پاسخ ها
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دوست عزيز من ابتداي نظر را ديدم به آن مثبت دادم ولي با نيمه دوم آن كاملا مخالفم چرا كه ما وقتي فتواي صريح رهبر را مبني بر حرمت بمب اتمي ديگر جاي اين حرف ها نيست. مگر داشتن تسليحات هسته اي به شوروي سابق چه كمكي كرد؟ مگر اسرائيل بيش از 200 كلاهك هسته اي ندارد؟ چرا نمي تواند حريف يك گروه شبه نظامي به نام حماس يا حزب الله بشود؟ الان در اروپاي بحران زده چقدركلاهك هسته اي وجود دارد؟ پس چرا مشكلي از مردمشان حل نمي كند؟
پس بمب اتمي قدرت نمي آورد.
آرش
| France |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
محض رضای خدا منطقی باشید. مواضع محکم کدومه؟ عقب نشینی کدومه؟ تز دکترای من راجع به همین بحرانه. به طور کامل ناشی از عملکرد خودمونه. هی خواستیم زرمگ بازی در بیاریم، تجهیزات آلوده رو از قاچاق چی های بین المللی خریدیم حالا هم باید جواب پس بدیم
این قضیه رو احساسی و حیثیتی نکنید
ما باید تو جامعه جهانی ، وجهه مون مثل فرهنگ مون باشه
بمب اتم هم برای کسی خوشبختی نمیاره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
یعنی در بهترین حالت ،میشویم مثل کره شمالی!!
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
آقا اینقدر به تر کیه رو ندید در ضمن دیگه به یک نتیجه برسید تا ما هم یه نفسه راهت بکشیم @
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
ما فکر و تکنولوژی هسته ای را بدست آورده ایم. این یعنی همه چیز.حالا اگر بنابر مصلحت نظام و ملت و اسلام و برای سرکوب دشمنان تصمیمی عاقلانه و به مصلحت جهت توافق بگیریم یعنی پیروزی در این مقطع تا برای آینده در تنگنا نباشیم چون تحریم فقط مشک معیشتی مردم نیست . . .
shayan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
ایران نباید فرصتها را از دست بدهد اگر توافقی به عمل اید که تحریم ها کمتر شود توسعه کشور سریعتر خواهد شدو ان موقع دیگر کسی نمیتواند با ایران مقابله کند.مانند صلح حدیبیه میشود که ظاهرا یک عقب نشینی برای پیامبر بود ولی دو سال بعد ،مکه فتح شد
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
ما یکبار این نمونه صلح را زمان آقای خاتمی محک زدیم،ولی شدیم محور شرارت در جهان!
مهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
تمام برنامه آنها در بحث«فشار» است نه موضوع هسته اي ، ولي ظاهراً آنها در شرايطي نيستند كه بيش از اين به جمهوري اسلامي فشار بياورند .آنها نمي خواهند به توافق برسيم چون فعلاً بهانه اي بهتر از هسته اي ندارند!
ناشناس
| China |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
ساده نباشید تحریمها به این راحتی از بین نمیرود. اصلا علت به نتیجه نرسیدن اینه که آنها نمیخواهند تحریمها را بردارند.
علت تحریمها بحث هسته ای نیست بحث هسته ای بهانه تحریمهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
خوب آخرش چی شد مذاکرات به کجا ختم شد هرکه چیزی میگه ما خدمان چی میگیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
ما كه ديگه خسته شديم. تابناك خسته نشدي؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
دوستان عزیز
این وضعیت مذاکرات تا زمان انتخابات رییس جمهور امریکا ادامه خواهد دشت.
پس از اینکه نتیجه انتخابات مشخص شد آنگاه تغییر موضع در مذاکرات آشکار خواهد شد.
فعلا بازار شو برای اوباما داغ است
از یک طرف افزایش تحریم ها
از طرف دیگر محدود کدن بعضی تحریم ها
و از طرفی مذاکره به منظور مثلا جلو گیری از وقوع جنگ
همه اینها در کسب ارا بیشتر به اوباما کمک میکند.
اللهم اشغل الضالمین بالضالمین
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات