تعاملات شهرداری و ناجا کلید کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه شهرداری در کنار پلیس نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی پایتخت دارد، گفت: بی توجهی به چالش ها و مشکلات تهران به ناامنی ها دامن می زند.
کد خبر: ۷۳۸۴۹۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 14 October 2017
|
3924 بازدید
سلمان خدادادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص لزوم همکاری شهرداری و پلیس برای حل مشکلات تهران،گفت: یکی از مهم ترین موضوعات حال حاضر در اکثر کلان شهرهای کشور به ویژه تهران وجود آسیب های اجتماعی بسیار یه ویژه حاشیه نشینی است، شهرداری در حل حاشیه نشینی اقدامات بسیاری را می تواند انجام دهد؛ البته پلیس برای مقابله با ناامنی نظارت قابل قبولی درنحوه زندگی حاشیه نشین ها دارد.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه افزایش امنیت درتهران درمسیر مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه حاشیه نشینی امکان پذیر است، افزود: سرقت،اعتیاد، کودکان کار ، زنان بی خانمان از معضلاتی است که طی سالیان گذشته امنیت تهران را با مشکلاتی روبه رو کرده است، هرچند که در طی این سال ها پلیس و نیروی انتظامی برای حفظ امنیت اقداماتی را انجام داده اما به هرحال حضور موثر شهرداری درکنار نیروی انتظامی درحل آسیب های اجتماعی موثر است.

وی با بیان اینکه شهرداری درکنار پلیس با  رعایت قانون ساماندهی اقدامات زیرساختی و سطحی در حاشیه نشینی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند،تصریح کرد: به عنوان مثال درطول یکسال گذشته براساس فرماین مقام معظم رهبری برخی موضوعات دردستور کار وزارت مسکن، شهرداری ها، وزارت بهداشت،وزارت رفاه قرار گرفته است، به طوری که وزارت بهداشت موظف شد که مشکلات بهداشتی و درمانی در حاشیه شهرها را در دستور کار قرار دهد.

خدادادی با اشاره به اینکه شهرداری ها و وزارت مسکن موظف به ساماندهی حاشیه نشینی با توجه به ایجاد مراکز تفریحی، فضاهای سبز و معابرگشایی شده است، گفت: به وطور  حتم شهرداری و یا پلیس به تنهایی نمی تواند درمبارزه با فساد  و گسترش امنیت درتهران نقش موثری ایفا کند، بلکه این دو نهاد مهم یعنی شهرداری و پلیس باید درکنار هم درمسیر کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت درتهران فعالیت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید براینکه یکی از مشکلات تهران فعالیت توزیع کنندگان مواد مخدر، معتادان و بی خانمان ها است، افزود: اگر پلیس بربنا حکم قانونی این افراد را جمع آوری کرده و شهرداری مکانی را برای نگهداری آنها درنظر بگیرد، می توان در طی چندین سال آسیب های اجتماعی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شهردار تهران در دیدار بافرمانده نیروی انتظامی به لزوم همکاری شهرداری با پلیس برای حل مشکلات تهران تاکید کرد و گفتک  شهرداری می تواند درگسترش امنیت و مبارزه با فساد درتهران موثر باشد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟