رئیس سازمان نوسازی شهر تهران آخرین وضعیت خروج پادگانها از تهران را تشریح کرد.
به گزارش مهر، کاوه علیاکبری در برنامه معرفی مسابقه بازآفرینی محور شهری، طراحی فضای فوقانی تونل راهآهن تهران ـ تبریز اظهار کرد: در گذشته این محور خاکی بود و شهرداری اقدامات عاجلی انجام داد تا مردم کمتر مشکل داشته باشند.
وی با بیان اینکه سراغ اجتماعات محلی رفتهایم، افزود: امسال شهرداری بودجه طراحی و اجرا برای محدوده راهآهن تهران ـ تبریز به طول ۳۴ کیلومتر در نظر گرفته است.
رئیس سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: علاوه بر این محدوده پیرامونی هم داریم که برای اجرای آن هم برنامههایی در حد کفسازی، پیادهروسازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح وجود دارد و امروز دولت و شهرداری در مورد ساز و کار اجرای این پروژه مشکل ندارد.
علی اکبری افزود:به دنبال بارگذاری تجاری و اداری نیستیم و تم کار طراحی فضای شهری است ضمن اینکه ۲ هزار هکتار فضا در مناطق مختلف تهران شناسایی کردهایم که آن را در اختیار بازآفرینی شهری قرار دادهایم.
وی همچنین خروج پادگانها از تهران گفت:این اراضی تا امروز در اختیار نهادهای نظامی بود و تنها محدودههایی هستند که قابل توسعه در شهر ماندهاند اگر این فضاها در اختیار این نهادها نبود معلوم نبود چه بلایی بر سر آن میآمد در خصوص خروج پادگانها اقداماتی انجام گرفته است.
همچنین هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهر در برنامه معرفی مسابقه بازآفرینی محور شهر طراحی فضای فوقانی تونل راهآهن تهران- تبریز گفت:دولت در خصوص بازآفرینی مسیر راهآهن تهران - تبریز ورود کرده است. به نمایندگی از راهآهن و با توافق وزیر راه و شهرساری وقت در این برنامه ورود کردهایم.
وی با تاکید بر این موضوع که اختلافی بین شهرداری و دولت در زمینه فضاسازی راهآهن تهران - تبریز وجود ندارد، گفت: برای اینکه این مکان کاربری داشته باشد به سمت مسابقه رفتهایم و قرار است شرکت کنندگان بهترین طرحها را ارائه کنند.
عشایری گفت: در طرح بازآفرینی شهری کمک خواهیم کرد تا مشکلی ایجاد نشود و ملک را در اختیار شهرداری برای انجام کارها قرار دادهایم و تاکید میکنم این مسیر پروژه تجاری نمیشود.
وی با بیان اینکه تمامی اراضی دولتی طبق ماده ۶ قانون ساماندهی و عرضه تولید مسکن واگذار میشود، گفت: تمامی اراضی دولتی واقع در محدوده و محلات هم جوار اگر قطعه زمین دولتی وجود داشته باشد ملزم هستند در اختیار بازآفرینی شهری قرار دهند.
علی اکبری بیان کرد: سند زمین راهآهن تهران- تبریز واقع در محدوده منطقه ۱۷ و۱۸ به نام دولت است، گفت: در صورت توافق تمام اختیارات به شهرداری واگذار میشود و مشکلی نیست.