بازدید 3302
اقتصاد در گذر زمان

از جان سپردن مردم در کردستان به دلیل قحطی تا سونامی بیکاری در عربستان

تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی ششمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۵۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 27 November 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی ششمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

6 آذر 1296، روزنامه رعد در گزارشي از قحطي در كردستان نوشت هر روز تعدادي از مردم بر اثر فقر و گرسنگي جان مي سپارند. غله شديداً كمياب شده و روسها تمامي جو موجود در بازار را براي اسبهاي خود جمع آوري كرده اند.
6 آذر 1311، به دلیل اینکه مذاکرات با کمپانی نفت به جایی نرسیده بود رضاخان پرونده نفت را در بخاری سوزاند و اعلام کرد که از این تاریخ امتیازنامه دارسی لغو می ‌شود و مراتب کتبا به شرکت نفت انگلیس در ایران اطلاع داده شد.
6 آذر 1331، از طرف‌ نخست ‌وزیر اجرای قانون مصادره اموال قوام به عهده وزارت دارایی گذاشته شد.
6 آذر 1352، هویدا بزرگ ‌ترین لایحه بودجه ایران تا آن هنگام به مبلغ ۱۰۸۹ میلیارد ریال را به مجلس تقدیم کرد.
6 آذر 1395، بانک مریلینچ آمریکا گزارش داد با توجه به ناکامی دولت عربستان در ایجاد اشتغال کافی، نرخ بیکاری جوانان در عربستان سعودی تا سال ۲۰۳۰ به ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت.
منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر