ایتالیا خواستار برگزاری انتخابات مجدد در ونزوئلا شد

کد خبر: ۸۷۷۹۶۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲ 13 February 2019
|
2932 بازدید

دولت ایتالیا موضع خود در قبال بحران ونزوئلا را اعلام کرد و خواستار برگزاری مجدد انتخابات در این کشور شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دولت ایتالیا که بیانیه اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن'خوان گوایدو'به عنوان رئیس ‌جمهوری موقت ونزوئلا را در نشست بخارست وتو کرده بود، اکنون موضعی هماهنگ با کشورهای اروپایی و گروه تماس اتخاذ کرد و وزیر خارجه این کشور به تشریح موضع دولت در پارلمان پرداخت و خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات در ونزوئلا شد.

انتزو مواورو میلانزی، گفت: دولت ایتالیا بر این عقیده است که انتخابات ماه مه گذشته (اردیبهشت) در ونزوئلا، مشروعیت دموکراتیک به فردی که برنده انتخابات شد، یعنی 'نیکلاس مادورو' نمی دهد و برای همین خواهان برگزاری مجدد انتخابات در ونزوئلا است تا رای دهندگان ونزوئلایی بتوانند فردی را که معرف آنها است و بر آنها حکومت می کند، انتخاب کنند.

وی سپس با هرگونه خشونت از سوی طرفین مخالفت و تاکید کرد که مادورو رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا نیست و اینکه موضع ایتالیا در قبال بحران ونزوئلا سازگار با بیانیه گروه تماس در 'مونته ویدیو' و بیانیه مشترک روز 26 ژانویه کشورهای اروپایی است.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین خاطر نشان کرد که دولت برای حفظ امنیت و منافع ایتالیایی های مقیم ونزوئلا و شرکت های ایتالیایی در این کشور، فعال می شود.

متئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر حزب راست گرای افراطی 'اتحاد' نیز در تماس تلفنی با گوایدو، علیه مادورو به شدت موضع گیری کرده و سپس از برگزاری انتخاباتی آزاد حمایت کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟